Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
goudenkever
Geregistreerd op: 22-12-2003 Berichten: 35
|
Geplaatst: Zo Jan 15, 2006 10:56 am Onderwerp: elektronische ontsteking |
|
|
Hallo,
Ik denk dat ik binnekort weer eens een nieuwe platiné moet steken, missch ook ineens met zo'n condensator en dergelijke...
Nu vroeg ik me af of die elektronische ontsteking (Paruzzi art.2013 @ 99,50 €) iets goed is want buiten het feit dat ik dan geen platinés meer moet steken, moet ik hem ook niet meer (laten) afstellen hetgeen geld en moeite uitgespaard is. Voorts beweert men dat hij minder benzine zou verbruiken en er ook minder bewegende delen onder de delcokap zitten, alhoewel ik denk dat de rotor gewoon blijft....
Rijden hier kevers rond met dit systeem of zijn er mensen die hier extra info over hebben?
Merciekes |
|
Naar boven |
|
|
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 10 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10175
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Zo Jan 15, 2006 11:53 am Onderwerp: el ontsteking |
|
|
yep dat werkt goed heb dit al in 2 motors gehad.Ik ga het nu terug laten meebrengen door een collega van mij die in de States zit..dan is het iets goedkoper... _________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! |
|
Naar boven |
|
|
Tom's vw Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 20-9-2004 Berichten: 482
Woonplaats: Kontich
|
Geplaatst: Zo Jan 15, 2006 11:54 am Onderwerp: |
|
|
je zou deze topics eens moeten doorlezen van onze noorderburen, staat wel wat info in:
Klik hier maar eens
en ook eens hier klikken
Hopelijk heb je er wat aan!
Tom _________________ 1302 Sumatragroen '72
Karmann Ghia Cabrio '67 |
|
Naar boven |
|
|
Humby Flat4Free Junkie
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem
|
Geplaatst: Zo Jan 15, 2006 1:14 pm Onderwerp: |
|
|
Ge kunt ook de elektronische ontsteking van nen T3 wasserboxer of de laatste luchtgekoelde type4 blokken gebruiken.
De verdeler past gewoon in een type 1 carter en je moet even een plaatsje zoeken voor de ECU van ontsteking. Aansluiten, starten en afstellen.
Ik had dit in mijn vorige buske, en mijn verbruik zakte met een goeie 1L per 100km. Ze startte ook vele beter.
Ik ga dit nu ook installeren op mijn splitje, want het loont echt wel de moeite.
Ge hebt een krachtigere vonk, lager verbruik en ge moet niks ni meer afstellen.
Aircooled greetz,
Humby |
|
Naar boven |
|
|
Sancho Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 8-4-2004 Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Zo Jan 15, 2006 1:18 pm Onderwerp: |
|
|
waar ge wel rekening mee moet houden...
de wasserboxer ontsteking heeft geen "verlating" van de ontsteking op de 3de cylinder...
want met de waterkoeling is deze natuurlijk overal goed gekoeld... _________________ Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import |
|
Naar boven |
|
|
Humby Flat4Free Junkie
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem
|
Geplaatst: Zo Jan 15, 2006 1:36 pm Onderwerp: |
|
|
Sancho schreef: | waar ge wel rekening mee moet houden...
de wasserboxer ontsteking heeft geen "verlating" van de ontsteking op de 3de cylinder...
want met de waterkoeling is deze natuurlijk overal goed gekoeld... |
Da is waar. Maar die van de laatste type 4s (CU blokken) hebben da wel dacht ik.
Ik heb een 2jaar rondgereden met een wasserboxer ontsteking (dus zonder verlating) en ik heb nooit problemen gehad met oververhitting of iets dergelijk.
Aircooled greetz,
Humby |
|
Naar boven |
|
|
goudenkever
Geregistreerd op: 22-12-2003 Berichten: 35
|
Geplaatst: Zo Jan 15, 2006 4:21 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zou het echter willen toepassen op een 100% originele 1300AB motor en dus ook die standaard electronische ontsteking nemen van 99.5eur, die ik enkel onder de delcokap moet steken... |
|
Naar boven |
|
|
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Zo Jan 15, 2006 8:21 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb da ook geïnstalleerd op nen originelen 1300AB motor, maar het is niet zomaar erop steken en rijden. Ik heb gemerkt dat het geheel wat hoger komt, en de kap van de delco begon uit te slijten, Ik heb dan aan het onderste van de rotor wat weggesneden tot het uiteindelijk wel paste. Veel werk is dit niet, of ge nu echt zoveel zuiniger rijdt? Maar ge moet idd uw contactpuntafstand niet meer stellen, Ik zou het nog doen en ga het binnenkort op mijnen anderen ook steken. |
|
Naar boven |
|
|
|
|