www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 4:30 pm
elektronische ontsteking

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
goudenkever




Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 10:56 am    Onderwerp: elektronische ontsteking Reageer met quote

Hallo,

Ik denk dat ik binnekort weer eens een nieuwe platiné moet steken, missch ook ineens met zo'n condensator en dergelijke...

Nu vroeg ik me af of die elektronische ontsteking (Paruzzi art.2013 @ 99,50 €) iets goed is want buiten het feit dat ik dan geen platinés meer moet steken, moet ik hem ook niet meer (laten) afstellen hetgeen geld en moeite uitgespaard is. Voorts beweert men dat hij minder benzine zou verbruiken en er ook minder bewegende delen onder de delcokap zitten, alhoewel ik denk dat de rotor gewoon blijft....

Rijden hier kevers rond met dit systeem of zijn er mensen die hier extra info over hebben?

Merciekes
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 11:53 am    Onderwerp: el ontsteking Reageer met quote

yep dat werkt goed heb dit al in 2 motors gehad.Ik ga het nu terug laten meebrengen door een collega van mij die in de States zit..dan is het iets goedkoper...
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Tom's vw
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 20-9-2004
Berichten: 482
Woonplaats: Kontich

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 11:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

je zou deze topics eens moeten doorlezen van onze noorderburen, staat wel wat info in:

Klik hier maar eens

en ook eens hier klikken

Hopelijk heb je er wat aan!

Tom

_________________
1302 Sumatragroen '72
Karmann Ghia Cabrio '67
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Humby
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 1:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ge kunt ook de elektronische ontsteking van nen T3 wasserboxer of de laatste luchtgekoelde type4 blokken gebruiken.

De verdeler past gewoon in een type 1 carter en je moet even een plaatsje zoeken voor de ECU van ontsteking. Aansluiten, starten en afstellen.
Ik had dit in mijn vorige buske, en mijn verbruik zakte met een goeie 1L per 100km. Ze startte ook vele beter.
Ik ga dit nu ook installeren op mijn splitje, want het loont echt wel de moeite.
Ge hebt een krachtigere vonk, lager verbruik en ge moet niks ni meer afstellen.

Aircooled greetz,

Humby Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

waar ge wel rekening mee moet houden...
de wasserboxer ontsteking heeft geen "verlating" van de ontsteking op de 3de cylinder...
want met de waterkoeling is deze natuurlijk overal goed gekoeld...

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Humby
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 1:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sancho schreef:
waar ge wel rekening mee moet houden...
de wasserboxer ontsteking heeft geen "verlating" van de ontsteking op de 3de cylinder...
want met de waterkoeling is deze natuurlijk overal goed gekoeld...


Da is waar. Maar die van de laatste type 4s (CU blokken) hebben da wel dacht ik.

Ik heb een 2jaar rondgereden met een wasserboxer ontsteking (dus zonder verlating) en ik heb nooit problemen gehad met oververhitting of iets dergelijk.

Aircooled greetz,

Humby Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
goudenkever




Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 4:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het echter willen toepassen op een 100% originele 1300AB motor en dus ook die standaard electronische ontsteking nemen van 99.5eur, die ik enkel onder de delcokap moet steken...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb da ook geïnstalleerd op nen originelen 1300AB motor, maar het is niet zomaar erop steken en rijden. Ik heb gemerkt dat het geheel wat hoger komt, en de kap van de delco begon uit te slijten, Ik heb dan aan het onderste van de rotor wat weggesneden tot het uiteindelijk wel paste. Veel werk is dit niet, of ge nu echt zoveel zuiniger rijdt? Maar ge moet idd uw contactpuntafstand niet meer stellen, Ik zou het nog doen en ga het binnenkort op mijnen anderen ook steken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group