www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 19, 2024 12:38 am
wie o wie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
supahgrass




Geregistreerd op: 17-8-2004
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2004 2:42 am    Onderwerp: wie o wie Reageer met quote

hallo

omdat ik vaak bezig ben met kevers heb ik al "rare" dingen gehoord die ik al dan niet bevestigd wil krijgen :p

hier komen ze:

- een 1200 verbruikt meer dan een 1600 (beide origineel).
- een 1800 (1799?) met dubbele webers heeft een gemiddeld verbruik van 6 a 7 L/100km

en dit ff terzijde: rijdt er iemand met lpg? en waar heb je het laten doen?
tevreden niet tevreden van het resultaat + kostprijs?

ik hoop echt dat ik goeie (concrete) antwoorden krijg Wink

met vriendelijke groeten

SG

_________________
go
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cris_blitz
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 25-4-2004
Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2004 3:38 am    Onderwerp: Re: wie o wie Reageer met quote

supahgrass schreef:
- een 1800 (1799?) met dubbele webers heeft een gemiddeld verbruik van 6 a 7 L/100km


Question Een 1800 (1799?) met dubbele webers en een gemiddeld verbruik van 6 a 7 L/100km ... Waar kan ik die kopen Question

Maak U niet te veel illusies supahgrass, zoiets bestaat niet.

Mijn 2.0L met dubbele carburators verbruikt 12 a 14 L/100km, en dan hoef ik nog niet eens gek te doen.

Bovendien geloof ik in geen enkele Kever die gemiddeld met 6 a 7 L/100km toe komt, wat anderen ook mogen zeggen.

Ik heb hier net een oud Kever boekje onder ogen, en daar staat het volgende in :

VW 1200
7.5 L/100 km
0.3 tot 1.0 L/1000 km

VW 1300
8.2 L/100 km
0.3 tot 1.0 L/1000 km

VW 1500
8.8 L/100 km
0.5 tot 1.4 L/1000 km

En dat zijn getallen opgegeven door VW zelf, in de praktijk mag je daar dus meestal iets bijrekenen.

_________________
>>> BUGGY BOYS BELGIUM <<<
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Nonkel Pol
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 7-12-2003
Berichten: 177
Woonplaats: Hasselt

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2004 11:42 am    Onderwerp: Verbruik Reageer met quote

Hallo,

Inderdaad, de cijfers van Volkswagen zijn enkel geldig bij een perfect afgeregelde en nieuwe motor.
Een goed afgeregelde 1200 verbuikt rond de 8 liter maar dat kan ook tot 10 liter gaan. Een 1300, 1500, 1600 ,... verbruiken navenant een stuk meer.
In de tijd van de kevertjes stak het op geen liter meer of minder, hé.
Groeten
Eddy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
keverzot
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 28-3-2004
Berichten: 1599
Woonplaats: Nijlen

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2004 12:30 pm    Onderwerp: re Reageer met quote

als ik met mijn keverke 1200 voor 20 euro tank en tegelijk met mijn buske 1600 voor 20 euro dan ziede die naftmeter van de bus toch veeeeeeeel sneller zakken dan van de kever (kan geen getallen geven omdat ik van de kever nog niet heb uitgerekend) bus verbruikt ongeveer 9l/autostrade en 13l/gewoon verkeer (1600 standaard dubbelpoorts-motor)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
David
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 684
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2004 1:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik rijd met een 1200 motor, volledig standaard en heb volgend verbruik:

- lange afstanden : 7.5 lt/100 km

- stadverkeer: 9 à 11 lt/100 km

- gemengd verbruik: +/- 9 lt/100 km

.... en als ge in't stad of voor de lichten ne keer goe doortrekt (ni lachen, da lukt ook me nen 1200!) dan ziet ge uw naftmeterken goe zakken!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Westy73
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 2704
Woonplaats: WOB-city

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2004 1:29 pm    Onderwerp: verbruik Reageer met quote

Elaba,


Mijn keverke is zuinig. Gemengd verbruik voor mijn 1300 van 1966 is juist geen 8 l/100 km. Motor nog nooit gescheiden geweest van het autootje en heeft juist de kaap van 120000 km overschreden.
( Dus nog 1ste koppeling, 1 ste set cilinders, pistons, kleppen,......enz, enkel een nieuw bobijntje)

Ge moet natuurlijk ook weten hoe ge zo'n autootje moet behandelen.....
(niet dat ik aan jullie twijfel... der zijn anderen....)

Mijne westy, voor het moment nog nen 1800 met 2 solexen, verbruikt tussen de 10 en 14 l/100 km, en daarvoor moet ge niet gek rijden.

Moest ik zoveel drinken als mijne Westy.......


Greetz,

Westy
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2004 4:44 pm    Onderwerp: wie o wie Reageer met quote

je moet eens kijken op www.tafel-tuning.de en daar de motorkataloog openen op pagina 10, daar staan motoren ( tuning motoren) met hun gegevens en verbruik.

Let wel het gaat hier om goed samengebouwde motoren waarvan alle onderdelen op mekaar afgestemd zijn.

_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
elektrik
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 26-12-2003
Berichten: 140
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2004 4:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

keverzot u buske weegt ook wa meer dan u keverken he
_________________
Wie weet met welke maat van moeren de versnellingsbak aan de neus vast zit?.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
supahgrass




Geregistreerd op: 17-8-2004
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Wo Aug 25, 2004 10:50 am    Onderwerp: Re: wie o wie Reageer met quote

dirk.gysbrechts schreef:
je moet eens kijken op www.tafel-tuning.de en daar de motorkataloog openen op pagina 10, daar staan motoren ( tuning motoren) met hun gegevens en verbruik.

Let wel het gaat hier om goed samengebouwde motoren waarvan alle onderdelen op mekaar afgestemd zijn.


gaat dit over hetzelfde type getunde motoren die je bij www.kevershop.nl en dergelijke kunt bestellen?

(sommige getunde motoren liggen in dezelfde cc en prijsklasse...)

greetz

_________________
go
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Wo Aug 25, 2004 2:42 pm    Onderwerp: motoren Reageer met quote

Denk dat deze van Tafel tuning nog iets duurder zijn hoor. Of dat ze te vergelijken zijn weet ik ni.
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group