Het is nu Di Mei 21, 2024 4:02 pm |
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Voorzitter Flat4Free Rakker
Leeftijd: 54 Geregistreerd op: 5-12-2003 Berichten: 187
Woonplaats: Destelbergen
|
Geplaatst: Za Feb 18, 2006 3:14 pm Onderwerp: |
|
|
Beste vrienden,
Ik heb deze topic met veel aandacht gelezen.
Er mag zeker actie ondernomen worden, maar eventuele acties moeten wel berusten op goed doordachte redenen. De maatregelen die de keuring wil doorvoeren zijn volgens mij niet allemaal slecht bedoeld. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de TUV keuring op zich een goed systeem is! In het ontwerp zoals het nu op tafel ligt zitten uiteraard nog wel enkele kemels van formaat, maar dat zijn we ondertussen al gewend van onze politiekers. Inherent aan een TUV keuring is dat je een attest moet kunnen voorleggen voor alle stukken die niet origineel bij de wagen behoren.
Om constructief uit de hoek te komen moeten we dus de voornaamste VW dealers in België aansporen opdat zij alles in gereedheid brengen om deze attesten ter beschikking te stellen. Die dealers die attesten kunnen geven zullen uiteraard ook meer verkopen …
In deze topic werd door iemand aangehaald dat het BFOV wel eens iets mocht ondernemen aangaande de nieuwe keuringswetgeving. Ik wil hier toch even een kleine toelichting bij geven. Het BFOV komt op voor de oldtimers. Deze mensen lobbyen al jaren om bvb de katalysator niet te verplichten, zorgen er voor dat de keuring voor oldtimers niet te uitgebreid is enz... Ook daar zijn er binnenkort grote veranderingen op til en het BFOV is hard aan het werken om die veranderingen tot een minimum te herleiden. Dit is ook hun taak als overkoepelende organisatie binnen het oldtimerwereldje.
Het is niet de taak van het BFOV om een rol op te nemen in de Tuning wereld! Het zou echter wel een goede zaak zijn als iemand een coördinerende rol op zich zou nemen. Waar wij wel toe bereid zijn is de ideeën samen te brengen en zodoende een bundeltje te maken met verzuchtingen vanuit het keverwereldje. We zullen als club dan het nodige proberen te doen. We vragen uiteraard dat alle clubs naar ons toe ook hun medewerking verlenen, zodanig dat we als één sterke groepering naar voor kunnen komen.
Veranderingen in het Tuning gebeuren treffen ook onze dagelijks gekeurde beestjes. Na de topic op het forum hebben we dan ook besloten om de krachten te bundelen en vragen we aan onze leden en andere clubs om hun verzuchtingen na te laten op tuningwet@vwkeverclubbelgie.be
Groetjes Koen |
|
Naar boven |
|
|
kruzer
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 4-8-2004 Berichten: 39
Woonplaats: Rond Aalst
|
Geplaatst: Zo Feb 19, 2006 3:41 pm Onderwerp: |
|
|
Koen,
Als je een aantal krachten wil bundelen, neem je best contact op met FBAT.
http://www.fbat.be/NL/
Deze mensen zitten mee in een werkgroep die, samen met Renaat Landuyt, verantwoordelijk is voor de nieuwe regels. De website die uit hun "breinen" is voortekomen is te vinden op www.how2tune.be ('k weet niet of deze hier al vermeld is geweest).
Ook op Cleaned.be zitten een aantal leden hiervan online. Het topic waarin alles wordt samengevat is hier al vermeld geweest dacht ik. Voor de volledigheid: http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=32023
Ik wil, als moderator op Cleaned, wel even duidelijk maken dat Cleaned.be op geen enkele manier wil gelinkt worden aan eventuele acties. Ik lees hier bvb dat de affiche een initiatief zou zijn van Cleaned. Niets is minder waar! Cleaned wil zich niet associëren met politieke acties van welke aard dan ook. De bezoekers zijn uiteraard vrij in hun doen en laten.
Mijn persoonlijke mening over de nieuwe wetten: ik rij ook met een "getunede" wagen. ttz: verlaagd, niet-reglementaire velgen+banden, niet-reglementaire achterlichten en nog een aantal kleinigheden. Niks extreems dus! Voor mij persoonlijk zijn de wetten wél positief! Ik laat mijn schroefkit wettelijk keuren en de illegale dingen neem ik erbij. Ik weet waar ik aan toe ben, en dat is positief, niet?
Er zijn echter 2 enorme kemels:
- Waarom moeten wij Belgische attesten hebben? Was het niet veel eenvoudiger om gewoon de Duitse TÜV-attesten te aanvaarden?
- Waarom kan er niet met fases gewerkt worden? Zo'n ingrijpende acties met terugwerkende kracht laten gelden, is zo stupied! Voor recente wagens kan ik er inkomen dat regels worden opgelegd. Op die manier is het mogelijk om op een legale manier met een 'andere' wagen te rijden! Geeft veel meer garanties op gebied van politiecontroles, periodieke keuringen, ongevallen + bijhorende verzekeringstroubles, veiligheid...
Oudere wagens dezelfde regels opleggen is UITERAARD enorm kortzichtig en zo onrealistisch! Ik rij zelf ook met een 65'er kever, dus ik hoef me in zekere zin geen zorgen te maken. Maar ik weet perfect wat voor een miserie alle < 68ers nu moeten doorstaan.
Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, we staan allemaal aan dezelfde kant! Maar ik wou gewoon even de keerzijde belichten ook.
MVG
Steven Den Herder (lid VWkeverClubBelgie en moderator op Cleaned.be) _________________ '65 1300 |
|
Naar boven |
|
|
danimieghem
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 7-9-2004 Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL
|
Geplaatst: Zo Feb 19, 2006 7:51 pm Onderwerp: |
|
|
@kruzer : dat van die affiche is intussen aangepast !
Wist ik niet ... scuses daarvoor ! _________________ GAME OVER, insert coins for new game
Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs |
|
Naar boven |
|
|
rogerrabit Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 25-11-2004 Berichten: 546
Woonplaats: kuurne
|
Geplaatst: Zo Feb 19, 2006 9:43 pm Onderwerp: |
|
|
aan minister Renaat: je bent een incompetente zak
groetjes roger _________________ geen commentaar |
|
Naar boven |
|
|
pvrijswijck
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 1-6-2005 Berichten: 12
Woonplaats: Broechem
|
Geplaatst: Zo Feb 19, 2006 10:25 pm Onderwerp: |
|
|
Wel leuk nu ik juist aan het project Ruska begin. Stuur is geen probleem hoop ik, want staat op brief, alsook de extra brede velgen. Probleem gaan wel de zetels en zetels zijn, want originele zetels heb ik niet, dus waar moet ik die vinden en achterlichten zijn die van een kever en origineel zijn het van die vierkante. Da gaat nog leuk worden om da kot dagelijks gekeurd te krijgen! _________________ Trappe met da kot!!!
Never drive faster, than your guardian angel can fly!!! |
|
Naar boven |
|
|
Joppe
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 9-5-2004 Berichten: 84
Woonplaats: Zandhoven
|
Geplaatst: Ma Feb 20, 2006 9:40 pm Onderwerp: |
|
|
kruzer schreef: | Koen,
Als je een aantal krachten wil bundelen, neem je best contact op met FBAT.
http://www.fbat.be/NL/
Deze mensen zitten mee in een werkgroep die, samen met Renaat Landuyt, verantwoordelijk is voor de nieuwe regels. De website die uit hun "breinen" is voortekomen is te vinden op www.how2tune.be ('k weet niet of deze hier al vermeld is geweest).
Ook op Cleaned.be zitten een aantal leden hiervan online. Het topic waarin alles wordt samengevat is hier al vermeld geweest dacht ik. Voor de volledigheid: http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=32023
Ik wil, als moderator op Cleaned, wel even duidelijk maken dat Cleaned.be op geen enkele manier wil gelinkt worden aan eventuele acties. Ik lees hier bvb dat de affiche een initiatief zou zijn van Cleaned. Niets is minder waar! Cleaned wil zich niet associëren met politieke acties van welke aard dan ook. De bezoekers zijn uiteraard vrij in hun doen en laten.
Mijn persoonlijke mening over de nieuwe wetten: ik rij ook met een "getunede" wagen. ttz: verlaagd, niet-reglementaire velgen+banden, niet-reglementaire achterlichten en nog een aantal kleinigheden. Niks extreems dus! Voor mij persoonlijk zijn de wetten wél positief! Ik laat mijn schroefkit wettelijk keuren en de illegale dingen neem ik erbij. Ik weet waar ik aan toe ben, en dat is positief, niet?
Er zijn echter 2 enorme kemels:
- Waarom moeten wij Belgische attesten hebben? Was het niet veel eenvoudiger om gewoon de Duitse TÜV-attesten te aanvaarden?
- Waarom kan er niet met fases gewerkt worden? Zo'n ingrijpende acties met terugwerkende kracht laten gelden, is zo stupied! Voor recente wagens kan ik er inkomen dat regels worden opgelegd. Op die manier is het mogelijk om op een legale manier met een 'andere' wagen te rijden! Geeft veel meer garanties op gebied van politiecontroles, periodieke keuringen, ongevallen + bijhorende verzekeringstroubles, veiligheid...
Oudere wagens dezelfde regels opleggen is UITERAARD enorm kortzichtig en zo onrealistisch! Ik rij zelf ook met een 65'er kever, dus ik hoef me in zekere zin geen zorgen te maken. Maar ik weet perfect wat voor een miserie alle < 68ers nu moeten doorstaan.
Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, we staan allemaal aan dezelfde kant! Maar ik wou gewoon even de keerzijde belichten ook.
MVG
Steven Den Herder (lid VWkeverClubBelgie en moderator op Cleaned.be) |
Als 1/3 van het admin-team van cleaned.be, jarenlange VW-freak en sinds vandaag ook '68-fastback eigenaar, wil ik toch ook even oproepen tot kalmte...
Voor jullie, "oude-VW-enthousiastelingen", raar woord I know, is dit relatief "nieuw"... Maar in de "tuning" (vies woord waar ik me liever volledig van distantieer) is dit al de zoveelste poging om orde op zaken te stellen. De respectievelijke politici -en er zijn er al veel geweest die in deze materie trachtten iets te doen, of hun stempel te drukken: Anciaux, Roel Deseyn, Dedecker, etcetc- lopen misschien wel over van de goede bedoelingen, maar de uitwerking moet blijkbaar steeds achterblijven. Iets deftig reglementeren is een kunst die de verschillende regeringen niet meester zijn, evenmin als research doen alvorens een voorstel te doen.
Al te vaak worden er door kamerleden voorstellen gedaan, die de heren dan snel-snel willen uitwerken, om aan de kiezer te laten zien dat er "iets" gebeurt. Ze gaan dan te rade bij een deel van de mensen die er iets van denken te weten of zouden moeten weten - meestal nét het verkeerde deel.
Sommigen hebben de bel wel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt: Anciaux bijvb was zo goed mails en suggesties van iedereen in overweging te nemen, en naar iedereen te luisteren. Gevolg: een stroom mails en posts op een forum, met afwijkende ideën van mensen die zich niet bepaald goed konden uitdrukken, waardoor de "brij" aan info voor de minister nog onduidelijker werd. Daar volgde dan weer opgave uit. Fijn: uithoudingsvermogen.
Nu alle regels opgesteld zijn, gaan ze de aftermarket-sector aan de bel krijgen, omdat die niet of niet snel genoeg met attesten op de proppen kunnen komen. Daardoor gaat de in werking stelling van de regels weer even op non-actief gezet worden, enzenz.
Ga maar eens bij uw locale uitlaten- en bandenboer navragen: zij wister er 10/9 ook niks van, en zijn er nu niet bepaald over te spreken.
Ik spreek uit ervaring, de vorige tien keren was het ook zo.
Het is voor die mensen op deze manier ook niet leefbaar, en dat wil de regering ook niet op haar geweten hebben.
Elke keer dat er een nieuw idee geopperd werd, kwamen er dus regeltjes waar de keuring zich -al dan niet van de ene dag op de andere- moest aan houden. Ik weet heel zeker dat er achter de schermen serieus gelobby'd werd om al deze regeltjes logisch en steekhoudend te maken, maar elek keer weer werd er een compromis à la Belge gesloten...
Dus: mijn verwachting: deze regels houden het een paar weken en uit en dan worden ze in de praktijk door diverse GOCA richtlijnen versoepeld, wegens niet haalbaar of niet controleerbaar.
Het Belgische eraan is: de regels zullen blijven bestaan, maar ze zullen niet toegepast worden. Maw, een overijverige agent die wil vervelend doen, kan dat ook effectief.
Maar soit: ik maak me (nog) niet druk hierin, laten bekoelen is voor mij de beste remedie.
Acties leveren 0,0 op.
Daarom wil ik nog even benadrukken dat cleaned.be niet deelneemt aan acties die niet vooraf op een deftige manier besproken zijn en niet op een coherente manier gestructureerd en gepland zijn.
Acties werken pas als elke partij van tevoren op de hoogte is, en duidelijkde standpunten van de ander kent. 1 grote actie is het toverwoord, niet vierhonderd kleine.
En dit, mijne heren (en dames?), is vooralsnog NIET mogelijk in auto-verbouw-land.
ugh. |
|
Naar boven |
|
|
vonny Flat4Free Rakker
Leeftijd: 37 Geregistreerd op: 10-6-2004 Berichten: 210
Woonplaats: Kemzeke
|
Geplaatst: Ma Feb 20, 2006 11:05 pm Onderwerp: |
|
|
hmm ik weet nie goe hoe ik hier op moet reageren
eerst en vooral ik vin het voos, atest nodig maar er zijn der geen raar!!!!
acties... ik zou eerder media aan dacht der op zetten dan direct tegaan betogen en zeker nicks blokeren das om zever vragen
(tja is mijn Mening )
btw
tunning mag der zijn ierder zijn ding is da nu lucht of water gekoeld, Old of new
dit vraagt om nen staart ... _________________ kever 1959 |
|
Naar boven |
|
|
Hellraiser Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 1402
Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di Feb 21, 2006 9:22 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb derjuist met de keuring gebeld en 't valt voor mij goe mee ze
(voor de golf dan he)
- Velgjes: er vanonder halen as always, want verbrede stalen zijn nog
steeds niet toegestaan
- Ophanging: Koni 1150-kit: vandaag gebeld naar car-equipment en
'k mag een validatieverslag en montageattest gaan ophalen
- Versterker: gewoon aanbieden voor de keuring
- Rolkooi: 'k mag creatief zijn : voor een rolkooi is een uitzondering
gemaakt: daat moet geen validatieverslag of montageattest voor zijn;
een montagehandleiding is voldoende; maar omda'k die in den tijd
2de hands gekocht heb, was daar niets meer bij van papieren ofzo...
dus 'k mag foto's maken van hoe ze geplaatst wordt met uitleg erbij
'k mag mijn eigen montagehandleiding maken... whiii
- Uitlaat: er vanonder halen as usual want 't is nen diesel en ze krijgen
der hun mof nooit over
Valt dus goe mee
en 'k vind het eigenlijk wel positief want dan werken ze hier zoals
bij den TUV: alles eintragen
ge moet gewoon 24euro bijbetalen voor de tuningkeuring en 6 euro voor
het verslag da ze mee aan uw keuringsformulier pinnen...
Mij hoorde ni zagen _________________ Don't take life too seriously...no one gets out alive anyway.
Porsche 911 Targa bouwpakketje |
|
Naar boven |
|
|
Josvandegalaxy Flat4Free Junkie
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 15-12-2003 Berichten: 1477
Woonplaats: Wanzele
|
Geplaatst: Di Feb 21, 2006 9:42 am Onderwerp: |
|
|
kem nu gans die site van howe2tune gelezen, en gelek as ze da daar uitleggen ist precies wel een verbetering, en wordt alles nu nog nagekeken op haalpbaarheid, ik ben dus nog geen volledige tegenstander _________________ praise the lowered...
sure, volkswagen made cars after 1967, but who cares???
http://josvandegalaxy.skynetblogs.be
proud member of the M!LF |
|
Naar boven |
|
|
Westy73 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 15-12-2003 Berichten: 2704
Woonplaats: WOB-city
|
Geplaatst: Di Feb 21, 2006 9:51 am Onderwerp: |
|
|
Ze moesten hoe dan ook gans diene boel VOOR invoeging gecommuniceerd hebben!
Hoe dan ook zijn ze in fout!
Controle op Tuning vind ik op zich nie slecht, maar dat kon op een andere manier aangebracht worden!
Ook duidelijkheid over tuning laat de wensen over. Wat is Tuning. Vanaf welk moment is uw auto getuned?
Al zo'n zaken, dat moesten ze duidelijk communiceren, en niet enkel op de gespecialiseerde site, maar ook via de media.
Dus@ landuyt : HET LAND UIT!!!!
Ge zijt de graad van West-Vlaming nie waard!!
't moet weer opbrengen! Ze zouden beter de vermogensbelasting doorvoeren, kunnen de ministers zich ook eens blauw betalen, gelijk de modale belg nu!! _________________ WEER EEN BUMPERKLEVER VOOR MIJ...
VAGetariër 66 %
Two beer or not two beer.... ....Shakesbeer |
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|