Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
zimmeke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 25-4-2006 Berichten: 2289
Woonplaats: Grove Lock Marina, leighton buzzard (England)
|
Geplaatst: Zo Apr 09, 2006 7:31 pm Onderwerp: |
|
|
zijn toch sjieke velgen voor onder een bus
is ten minste nog is origineel ipv al die brm's _________________ beetle ragtop 1958 old school |
|
Naar boven |
|
|
JHC Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-1-2004 Berichten: 1476
|
Geplaatst: Zo Apr 09, 2006 7:33 pm Onderwerp: |
|
|
zimmeke schreef: | zijn toch sjieke velgen voor onder een bus
is ten minste nog is origineel ipv al die brm's |
Das gesproken se;-)
Da heeft me ook er toe aan gezet dees te kopen, BRM, Porsche fuchsen, Audi velgen, Empi's etc... allemaal schoon velgen maar totaal uitgespeelt....
Laatst aangepast door JHC op Zo Apr 09, 2006 9:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Humby Flat4Free Junkie
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem
|
Geplaatst: Zo Apr 09, 2006 9:22 pm Onderwerp: |
|
|
Haaaa! Mijn ex Omega fuchskes terug onder een bus!!! Das goe se!
Zo kan het er gaan uitzien:
Zeer lekker dus!
Wel de steek een klein beetje verboren....
Aircooled greetz,
Humby |
|
Naar boven |
|
|
JHC Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-1-2004 Berichten: 1476
|
Geplaatst: Zo Apr 09, 2006 9:27 pm Onderwerp: |
|
|
Kunt ge wat meer in detail treden ivm dat verboren?
Ik dacht van de T2b flenzen te laten herboren op 5x110 tss de originele gaten en daar terug tiges te laten inpersen zoals origineel.
Is er een andere oplossing?
Mvg,
Peter.
Laatst aangepast door JHC op Zo Apr 09, 2006 9:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Humby Flat4Free Junkie
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem
|
Geplaatst: Zo Apr 09, 2006 9:34 pm Onderwerp: |
|
|
Da kunt ge ook doen...
Maar ge kunt dus ook de velgen binnendoen bij ne velgenspecialist. Daar persen ze de bussen eruit die in de gaten zitten en ze persen er andere in met nen iets groteren diameter. (dat heb ik toch gehoord in Spa van nen duitser van wie die bovenstaande bus is...) Of je kan ze laten uitboren, 1 mm per gat, maar dat is volgens mij de minst goede oplossing...
Maar dienen duitser heeft dus zijn flenzen laten verboren naar 5x110 en andere tiges laten in persen van ne VW LT (want die zijn wa langer)
Veel succes ermee, het zal supervet staan!
Aircooled greetz,
Humby |
|
Naar boven |
|
|
JHC Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-1-2004 Berichten: 1476
|
Geplaatst: Zo Apr 09, 2006 9:55 pm Onderwerp: |
|
|
Maar dienen duitser heeft dus zijn flenzen laten verboren naar 5x110 en andere tiges laten in persen van ne VW LT (want die zijn wa langer)
Dat was ik nu net van plan, zodoende is alles veilig en stevig gemonteerd en kan ik nadien altijd terug originele tiges in de flenzen persen om originele velgen te monteren mocht dit nodig zijn voor de keuring...
Thx, zal zekers in orde komen.
Weet enkel nog niet wat ik met de bandenmaat ga doen, velgen zijn 6" breed, denk ze te laten versmallen naar 5" duim zodat een smallere band erop kan zonder dat de flanken bol staan.
Enig idee welke banden maat deze Duits had? Zie er wel ok uit op de bus op de foto.
mvg,
Peter. |
|
Naar boven |
|
|
Humby Flat4Free Junkie
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem
|
Geplaatst: Zo Apr 09, 2006 10:22 pm Onderwerp: |
|
|
Volgens mij ga je de velgen niet kunnen versmallen Peter... Het zijn gesmede velgen en ge gaat hier heel de structuur mee naar de vaantjes helpen. Laat staan dat ge die nog deftig aaneen gaat kunnen lassen...
Die bandjes daar hebben we het ook over gehad. Als ik het mij goed herinner zat er vooraan nen 185/55 (ni 100% zeker) op en achteraan nen 205/65 , dus ik denk da versmallen helemaal ni nodig is...
Aircooled greetz,
Humby |
|
Naar boven |
|
|
JHC Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-1-2004 Berichten: 1476
|
Geplaatst: Zo Apr 09, 2006 10:36 pm Onderwerp: |
|
|
Humby schreef: | Volgens mij ga je de velgen niet kunnen versmallen Peter... Het zijn gesmede velgen en ge gaat hier heel de structuur mee naar de vaantjes helpen. Laat staan dat ge die nog deftig aaneen gaat kunnen lassen...
Die bandjes daar hebben we het ook over gehad. Als ik het mij goed herinner zat er vooraan nen 185/55 (ni 100% zeker) op en achteraan nen 205/65 , dus ik denk da versmallen helemaal ni nodig is...
Aircooled greetz,
Humby |
Thx
Zal het eerst allemaal eens bezien hoe ze zich laten monteren aangaande de ET waarde en hoe ze in of uit de wielkassen komen, zie dan wel verder van hieruit.
Feit is wel dat ik voorzie om voor en achter de zelfde bandenmaat te gebruiken ivm keuring dagelijks gebruik, voor een bus zou de maat van de band geen rol spelen, enkel de laadindex telt dus moet het perfect te doen zijn om met de juiste laadindex banden gekeurd te raken met deze velgen in 15". (Dit hebben ze me zelf verteld toen ik mijn vrouwken haren Renault express ging gaan keuren, steken alu vegen op en niet originele banden maat maar was ok, enkel laadindex telde daar het een camionetteke is...)
Ga het nog eens onderhoren bij de stationschef van de keuring.
Verlaging gebeurd zowiezo zonder zichtbare ond: achteraan tanden verzetten (wielen blijven toch recht staan dankzij IRS) en vooraan de vooras doorslijpen, kantelen en terug samen lassen, dus geen zichtbare werken na het poederlakken van het onderstel en geen sway-away of puma regeling in de vooras, bodem vrijheid van 11cm word behouden dus moet normaal ok zijn.
mvg,
Peter. |
|
Naar boven |
|
|
Sancho Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 8-4-2004 Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Ma Apr 10, 2006 12:47 pm Onderwerp: |
|
|
mooie plannen!
leve de dagelijkse keuring trouwens
btw deze velgen worden op deze manier nog iets specialer
beetje steiner-rad-look _________________ Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import |
|
Naar boven |
|
|
|
|