www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 6:19 am
Kabelboom
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Balemans Benny
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 1-8-2004
Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer

BerichtGeplaatst: Vr Apr 28, 2006 9:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat je ook kan doen is draad voor nen aanhanger gaan kopen en die in je kever leggen. Zo heb ik het voor de verlichting ook gedaan destijds. Deze zijn al gebundeld en je kan er gemakkelijk er eentje uithalen als je de buitenmantel opent. Daarna met een tapje er terug over een kousje over de draden die je eruit haalt en je bent klaar. Voor de dynamo/altenator moet je toch dikkere nemen en voor bvb het oliedruk een dunnere die kan je erbij leggen of je steekt deze dubbel.

@ filip goede keuze man, ik heb deze (beroepsmatig) ook met verwisselbare bekken voor geisoleerd en niet geisoleerd. Daarmee staan ze echt vast.

_________________
vw 1300 '72
vw 1303s cabrio
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
spaardingske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot

BerichtGeplaatst: Vr Apr 28, 2006 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mijn elentric hebben ze ook juist gelegt , ne versnede kabelboom volledig weer aanmekaar gezet en overal nieuwe krimpous rond , netjes Very Happy just nief :p
_________________
'59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87

Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
WobStar
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 16-9-2005
Berichten: 2245
Woonplaats: Brecht (2960)

BerichtGeplaatst: Vr Apr 28, 2006 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

spaardingske schreef:
mijn elentric hebben ze ook juist gelegt , ne versnede kabelboom volledig weer aanmekaar gezet en overal nieuwe krimpous rond , netjes Very Happy just nief :p


Wie is 'ze' spaardingske en wa heeft u da gekost? Wil mijne ook op 12V zetten,maar zie da zelf ni zitten om te doen...

_________________
VW is the way,retro VW is ALL the way!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
bug1973
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe

BerichtGeplaatst: Vr Apr 28, 2006 11:04 pm    Onderwerp: elektriciteit Reageer met quote

ja ben daar ok wel benieuwd naar naar wat dat dat kost. Als je nu beslist van dat zelf te doen en je gaat je draad halen. Wat is dan het prijsverschil tussen een complete kabelboom kopen bij BBT ofzo en tussen gewoon zelf uw kabelboom samen te stellen.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
dakloze
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 28-8-2005
Berichten: 316
Woonplaats: Terneuzen

BerichtGeplaatst: Za Apr 29, 2006 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ik mijn kabelboom nieuw gekocht als je je bouwjaar opgeef. maken ze hem geheel op maat. Tis nie goedkoop maar het is wel helemaal af hoor. Alle draden precies op lengte met schoentjes er aan verbinding stukjes echt geheel compleet.
In tijd scheelt het je enorm.
Mijn advies trek die beurs open en koop een nieuwe. Wie weet wat er allemaal kan gebeuren als het nie goed is eeee (zie topic uitgebrande kever)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
herbieandtink




Geregistreerd op: 20-9-2004
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2006 9:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Johan,


best zou je van een wrak den originele kabelboom afhalen; dan hebde ineens de goei kleuren en lengtes....

maar,..... als uwe kever op 6 Volt voorzien is, raad ik U aan om dit alleszins te houden- kwestie van haar origineel te houden, zoniet (ik spreek uit ervaring) moet ge écht alles vervangen: van bobine, demarreur tot het kleinste lampken int dashbord....

ge ziet maar; ik kan u eventueel wel aan wrakken met kabelboom helpen...

ps zegt maar tegen uwe pa dat alles in orde is gekomen met mennen '62


Greetz

Herbieandtink- van op diene fameuze trouw Wink))
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
FURBY
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 14-5-2005
Berichten: 1669
Woonplaats: Houthalen

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2006 11:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@FilipDP : als je het kabelschoentje van de tweede foto neemt , en klemt er je kabel op en daarna vertin je deze , met een krimpkous achteraf , dan zedde perfect bezig , net iets beter als origineel Wink

grtz furby

_________________

www.furbysherbies.com
Vermogen is hoe hard je de muur raakt... Koppel is hoe ver je de muur meeneemt!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
kartmannetje



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 2-12-2005
Berichten: 30
Woonplaats: nijlen

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2006 11:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb zelf (samen met mn vader) de elentriek van mn kevertje volledig vervangen en das best goed te doen.
schema's zoals reeds aangehaald op de bekende sites.
let er zeker en vast op dat ge draad gebruikt voor in den auto en geen overschotjes van den elentriek uit uw nieuw villa Wink
als je dan nog een goede elentriektang hebt kan je aan de slag.
ik heb zelf niet-geïsoleerde voetjes gebruikt maar heb daar speciale kapjes van hella overgeschoven.
dan is niet enkel de plaats waar de draad aan het voetje staat afgeschermd maar ook de volledige buitenkant van het voetje...
zal morgen proberen een foto te posten.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Noorman
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 28-9-2005
Berichten: 1847
Woonplaats: Brugge, ergens op de Astridlaan...

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

FURBY schreef:
@FilipDP : als je het kabelschoentje van de tweede foto neemt , en klemt er je kabel op en daarna vertin je deze , met een krimpkous achteraf , dan zedde perfect bezig , net iets beter als origineel Wink

grtz furby


even aanvullen, je kunt zelfs zulke krimpkous kopen met tin erin, steek aan elk uiteinde de kabel erin, en verhitten, de tin melt , en de krimpkous krimpt.
kan nooit meer loskomen Wink en het is nog proper ook. zo hebben we het gedaan bij de Noorsmurfkever.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Denzel
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 19-3-2006
Berichten: 221
Woonplaats: Diepenbeek

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 8:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

heb zelf ook een nieuwe kabelboom gelegd maar da is nie gelachen
ik had die namelijk bij paruzzi gekocht maar de kleuren kwamen niet overeen met de org kleuren dus da was zoeken nie normaal
maar het beste is dat je een nieuwe kabelboom steekt en zeker als ge wa geduld hebt en gewoon 1 voor 1 aansluit
maar zou er ook zelf aan beginnen en mischien zoals gezecht uit een vrak nemen.

_________________
Member of te Bug Brothers
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group