www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 8:22 pm
Stoplichten !!!!!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
fabs



Leeftijd: 89
Geregistreerd op: 8-12-2005
Berichten: 3
Woonplaats: West-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 2:15 pm    Onderwerp: Stoplichten !!!!! Reageer met quote

Hallo,

Ik ben de trotse eigenares van een brilkever van het jaar 1950 afkomstig uit Zweden en ik ben er dus mee naar de autokeuring gereden voor z'n keuring met het oog op een aanvraag tot inschrijving als gewoon gebruik.(gelijkvormigheidsprocedure).
Nu blijkt dat ik 2 stoplichtjes nodig heb ipv het ene stoplichtje in het neusje .
Heeft iemand ervaring met het bijplaatsen van bijkomende lichtjes op de meest functionele en estetische manier zonder ingrijpende aanpassingen aan bumper en koetswerk te verrichten.

Fabs. Confused
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Martenni
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 17-1-2004
Berichten: 813
Woonplaats: Kalmthout

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 2:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn lamphouderkes verkrijgbaar voor brilachterlichtjes met fittingen voor gecombineerde achterlichten/remlichten. O.a. Thomas Andersen uit DK heeft die.
Of je kan jouw lamphouders laten aanpassen. Kan niet veel werk zijn imo.

Extra remlichten bijplaatsen zou ik niet doen. Eventueel een derde remlicht 'verbergen' in de grillekes onder de achterruitjes. Zoals in de ovaal van Jos Quets. Werkt heel goed, maar valt totaal niet op (als ge remt wel natuurlijk Wink )
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Martenni
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 17-1-2004
Berichten: 813
Woonplaats: Kalmthout

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maareuh, waarop baseren ze zich als ze zeggen dat je 2 stoplichten nodig hebt. Wordt dat ergens gestaafd met verwijzing naar een artikel uit de wegcode, of naar een KB ?

Ik heb me laten vertellen dat een volledig originele brilkever in België als dagelijks voertuig zou moeten kunnen gekeurd worden. Dus met pijlpinkers, remlicht in het neusje, geen buitenspiegels, geen gordels, 6 volt, geen mistlicht, zelfs met kabelremmen ...
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Busje komt zo!
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 89
Geregistreerd op: 21-3-2004
Berichten: 2388

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eeeeeeeeeeuuuuh Fabs, ikweeget, 't is offtopic, maar zet er es wa fotokes bij...
Ben zjaloes..
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
DVF'er Tim
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 13-1-2004
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor zover ik weet zou der wel een mistlicht moeten opstaan. Het moet niet werken, zelfs niet aangesloten zijn, als het er maar op staat. Begrijpen wie begrijpen kan.
Pijlpinkers mogen, maar ze mogen niet pinken, dus open en blijven branden, en ge moogt geen extra pinkers hebben.
Dit is allemaal van horen zeggen, dus zeker weet ik het niet, we zouden idd die wetteksten er eens op na moeten pluizen.
Over de stoplichten weet ik niets.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
den stoker
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 9-6-2005
Berichten: 4297
Woonplaats: ham

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 10:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mij hebben ze gezegd, als dat model zo ook in belgie op de markt is gebracht zou het zo mogen voor dagelijks gebruikt, maarja, t'is weeral van horen zeggen tuurlijk he
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Di Mei 02, 2006 10:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

pijlpinkers mogen zeker!
of ze nu wel of niet moeten pinken als ze openstaan moet ge is aan jackybeans vragen
die heeft eentje dagelijks gekeurd gehad

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
fabs



Leeftijd: 89
Geregistreerd op: 8-12-2005
Berichten: 3
Woonplaats: West-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo Mei 03, 2006 6:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Alles was anders in orde, er moest en dat wist ik op voorhand een mistlicht op( die ik wel efkes moest aansteken bij de schouwing)en een spiegeltje , maar nu die stoplichten?
Mijn papieren bleven zolang weg en ik belde naar de autokeuring en daar kreeg ik te horen dat de federale overheid wil dat er 2stoplichten op de bril geplaatst worden.

Fabs.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Wo Mei 03, 2006 8:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals Martenni zegt, andere lamphouders installeren in uw achterlichten zodat ge met een duplo lamp van 21/5 Watt kunt werken, heb dat indertijd met mijnen 51'er bril ook zo gedaan, heb gewoon de originele voorzichtig van de lamphouders verwijderd en er duplo's op gesoldeerd, dan enkel de draad van het stoplicht in de kenteken verlichting omgeleid naar één van de stops en de andere in paralell aangesloten.

Moest niet vanwege de keuring (oldtimer) maar vond het anders niet veilig, en liever ietsje onzichtbaar aanpassen dan bij den eerste noodstop den achterkant nen meter ingekort... Rolling Eyes

Zou veel te spijtig zijn met een brilleken en het mijne was dan nog een Belgische schuurvondst, enkele km van mijnen thuis, ongerestaureerd, keihard en volledig origineel met pas 62000km op den teller... zorg voor dragen dus...

Was mijnen allereerste kever BTW, met dees is alles begonnen Laughing
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Martenni
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 17-1-2004
Berichten: 813
Woonplaats: Kalmthout

BerichtGeplaatst: Wo Mei 03, 2006 1:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

He, das toevallig, op TheSamba heeft net iemand krek dezelfde vraag gesteld Laughing

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=170097
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group