www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 12:44 pm
drukverlies

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
goudenkever




Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 3:45 pm    Onderwerp: drukverlies Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik heb mijn kevermotor laten afstellen omdat hij nogal slecht reed, maar nu is hij terug ok. Toch wist men mij te zeggen dat mijn kevermotor drukverlies heeft, hij rijdt nu matig goed, maar niet meer perfect.
Ondanks dit drukverlies verbruikt mijn kevermotor geen olie en ook geen overmatig veel benzine.

Ik was dus aan het denken aan een oppervlakkige revisie omdat drukverlies volgens mij alleen kan zijn: ofwel tussen carter en cilinder, ofwel tussen cilinder en cilinderkop.

Nu wou ik vragen of dit inderdaad vooral op deze twee plaatsen kan zijn en hoe ik kan traceren waar het dan precies zit?

In het geval dat het gewoon een fit is aan cilinderkop dacht ik om de cilinderkoppen eraf te halen en te laten vlakken. Dan zou dit vrij snel gefixed zijn want heb momenteel niet de mogelijkheid om veel geld en tijd te spenderen eraan Sad


Weet iemand wat raad voor mij aub?


merciekes


PS: tgaat over een 1300 AB motor van 1972
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
danimieghem



Leeftijd: 92
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 4:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dat kan ook ter hoogte van de segmentjes zijn (dir ringen rond je pistons) of de olieschraapringen, of de kleppen die niet helemaal goed sluiten, of een scheurtje in je cilinderkop, of een ... of een ... of een .....
_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Der was dacht ik nen truck met wd40 inspuiten of opspuiten en dan zien of hem weer druk opbouwt, maar ben momenteel het fijne ervan vergeten.

Maar ik denk idd dat het eerder uw segmenten zijn, hebt ge niet veel rook als ge start of rijd?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
goudenkever




Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat truukje zou ik wel graag kennen.

Ik dacht dat als het de segmenten waren, dat hij dan olie zou moeten verbruiken want dan komt er toch olie van het carter in de verbrandingskamer niet???
Heb ook geen overdreven veel rook, beetje bij het starten, maar enkel als hij langer heeft stilgestaan dan
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
k4
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 5-1-2004
Berichten: 1719
Woonplaats: lier

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Barst in cilinderkoppen.

ik heb da ook gehad compressietest.
cilinder één 10.5 bar twee 8 bar drie 10.5 en vier 10.5 bar.
Cilinderkop gescheurd tussen twee ontstekingskaarsen.
Vervangen en hopedikedee alles ok.

_________________
beter nooit dan te laat
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 9:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik dacht dat ge uw kompressie moest meten, zien waar hij verlies heeft (dus welke cilinder minder geeft op de compressiemeter, en dan spuiten waar ge denkt dat hij verliest, weer compressie meten, als ge dan meer compressie hebt dan is het daar waar ge gespoten hebt.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
schryvere
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 13-1-2004
Berichten: 369
Woonplaats: Menen

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2006 8:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

als de segmenten derdoor zijn smijt em ook al de olie langs t vulpotje kunnen uitsmijten , ni echt proper.
_________________
KG cabrio '67
1300S '73
T1 1960 15ruiter
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group