Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
goudenkever
Geregistreerd op: 22-12-2003 Berichten: 35
|
Geplaatst: Do Mei 04, 2006 3:45 pm Onderwerp: drukverlies |
|
|
Hallo iedereen,
Ik heb mijn kevermotor laten afstellen omdat hij nogal slecht reed, maar nu is hij terug ok. Toch wist men mij te zeggen dat mijn kevermotor drukverlies heeft, hij rijdt nu matig goed, maar niet meer perfect.
Ondanks dit drukverlies verbruikt mijn kevermotor geen olie en ook geen overmatig veel benzine.
Ik was dus aan het denken aan een oppervlakkige revisie omdat drukverlies volgens mij alleen kan zijn: ofwel tussen carter en cilinder, ofwel tussen cilinder en cilinderkop.
Nu wou ik vragen of dit inderdaad vooral op deze twee plaatsen kan zijn en hoe ik kan traceren waar het dan precies zit?
In het geval dat het gewoon een fit is aan cilinderkop dacht ik om de cilinderkoppen eraf te halen en te laten vlakken. Dan zou dit vrij snel gefixed zijn want heb momenteel niet de mogelijkheid om veel geld en tijd te spenderen eraan
Weet iemand wat raad voor mij aub?
merciekes
PS: tgaat over een 1300 AB motor van 1972 |
|
Naar boven |
|
|
danimieghem
Leeftijd: -33 Geregistreerd op: 7-9-2004 Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL
|
Geplaatst: Do Mei 04, 2006 4:00 pm Onderwerp: |
|
|
dat kan ook ter hoogte van de segmentjes zijn (dir ringen rond je pistons) of de olieschraapringen, of de kleppen die niet helemaal goed sluiten, of een scheurtje in je cilinderkop, of een ... of een ... of een ..... _________________ GAME OVER, insert coins for new game
Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs |
|
Naar boven |
|
|
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Do Mei 04, 2006 7:16 pm Onderwerp: |
|
|
Der was dacht ik nen truck met wd40 inspuiten of opspuiten en dan zien of hem weer druk opbouwt, maar ben momenteel het fijne ervan vergeten.
Maar ik denk idd dat het eerder uw segmenten zijn, hebt ge niet veel rook als ge start of rijd? |
|
Naar boven |
|
|
goudenkever
Geregistreerd op: 22-12-2003 Berichten: 35
|
Geplaatst: Do Mei 04, 2006 8:29 pm Onderwerp: |
|
|
Dat truukje zou ik wel graag kennen.
Ik dacht dat als het de segmenten waren, dat hij dan olie zou moeten verbruiken want dan komt er toch olie van het carter in de verbrandingskamer niet???
Heb ook geen overdreven veel rook, beetje bij het starten, maar enkel als hij langer heeft stilgestaan dan |
|
Naar boven |
|
|
k4 Flat4Free Junkie
Geregistreerd op: 5-1-2004 Berichten: 1719
Woonplaats: lier
|
Geplaatst: Do Mei 04, 2006 8:36 pm Onderwerp: |
|
|
Barst in cilinderkoppen.
ik heb da ook gehad compressietest.
cilinder één 10.5 bar twee 8 bar drie 10.5 en vier 10.5 bar.
Cilinderkop gescheurd tussen twee ontstekingskaarsen.
Vervangen en hopedikedee alles ok. _________________ beter nooit dan te laat |
|
Naar boven |
|
|
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Do Mei 04, 2006 9:56 pm Onderwerp: |
|
|
ik dacht dat ge uw kompressie moest meten, zien waar hij verlies heeft (dus welke cilinder minder geeft op de compressiemeter, en dan spuiten waar ge denkt dat hij verliest, weer compressie meten, als ge dan meer compressie hebt dan is het daar waar ge gespoten hebt. |
|
Naar boven |
|
|
schryvere Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 13-1-2004 Berichten: 369
Woonplaats: Menen
|
Geplaatst: Vr Mei 05, 2006 8:59 am Onderwerp: |
|
|
als de segmenten derdoor zijn smijt em ook al de olie langs t vulpotje kunnen uitsmijten , ni echt proper. _________________ KG cabrio '67
1300S '73
T1 1960 15ruiter |
|
Naar boven |
|
|
|
|