Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
spoonman
Geregistreerd op: 22-3-2004 Berichten: 35
Woonplaats: gent
|
Geplaatst: Ma Okt 11, 2004 10:09 am Onderwerp: MIG lastoestel: welke eisen qua voltage, ampère,... |
|
|
ik zou overwegen om een MIG-lastoestel te kopen. Kevercarosserie is 1mm dik toch hé?! Welke maximale ampèrage zou m'n lastoestel best aankunnen? met welke draad zou ik best lassen? is 0.8mm ok, of is t af te raden en neem ik beter 0,6mm? alvast bedankt! |
|
Naar boven |
|
|
vwpatje Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel
|
Geplaatst: Ma Okt 11, 2004 4:55 pm Onderwerp: |
|
|
laspost moet niet al te zwaar zijn voor carrosserie.
zie wel dat je ene hebt met apparte fles meng-gas en goede regelbare stroomsterkte en draadtoevoer.
Neem geen goedkoop toestelletje met 3 of 4 sterktes, neem liever een iets duurdere met een iets nauwkeuriger schaalverdeling (bijvoorbeeld 6 standen)
Ik las met mijn toestel (weet amperage niet vanbuiten) gewoon met netspanning (240 vac) met draad van 0.6. Dit is ideaal voor dunne plaatjes. wil je dikkere materialen ook lassen (+ 3mm) is 0.8 tot 1 mm aan te raden.
let wel op, hoe dunner de draad, hoe meer je moet toevoegen, draad en gas zullen dus sneller op zijn met een 0.6 mm dan bij 1 mm.
greetz
patje _________________ T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM |
|
Naar boven |
|
|
jurgen272
Geregistreerd op: 22-1-2004 Berichten: 58
Woonplaats: De Pinte
|
Geplaatst: Ma Okt 11, 2004 5:42 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ga mij binnenkort ook een toestel aanschaffen.
Neomig 162, 230V, 30-140A is niet zo goedkoop (1034 € zonder BTW), maar voldoende regelbaar en kan carrosserie lassen en ook iets dikkere zaken (vooras ?)
Het is inderdaad aan te raden een toestel te kopen met aparte gasfles
Toestellen die werken met "gas" verwerkt in de lasdraad werken altijd minder goed. |
|
Naar boven |
|
|
Seefken Flat4Free Rakker
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 18-6-2004 Berichten: 117
Woonplaats: Boortmeerbeek
|
Geplaatst: Wo Okt 20, 2004 4:23 pm Onderwerp: |
|
|
Ik las daarstraks een aanbieding voor een halfautomaat met CO2... Ik dacht dat dat altijd met argon gas was? Is dit dan wel OK om op een Kever te gebruiken? Ging over een Ecomig 125...
Weet iemand voor- en nadelen van dit machien/type? |
|
Naar boven |
|
|
keveric
Geregistreerd op: 22-2-2005 Berichten: 80
Woonplaats: leopoldsburg
|
Geplaatst: Zo Feb 27, 2005 8:50 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb ne ferm 161 30-140 A en is zeer goed voor carroseriewerk
dat spel kostte me 400 eurokes . |
|
Naar boven |
|
|
klinck
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 15-4-2005 Berichten: 79
Woonplaats: Gent
|
Geplaatst: Wo Sep 21, 2005 3:08 pm Onderwerp: |
|
|
uw fles zal meestal CO2 en Argon bevatten, kijk maar eens op de label |
|
Naar boven |
|
|
klinck
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 15-4-2005 Berichten: 79
Woonplaats: Gent
|
Geplaatst: Ma Sep 26, 2005 3:36 pm Onderwerp: |
|
|
eens nagekeken flessen op CO2 alleen kan ook gaat dan net als bij menggas om MAGlassen en niet om MIg lassen (alleen inert gas zoals argon). voor auto kan alle twee, mag lassen iets properder aan buitenkant, binnenste van las al eens onzuiverheid. |
|
Naar boven |
|
|
kris leysen
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-7-2004 Berichten: 97
Woonplaats: herentals
|
Geplaatst: Ma Sep 26, 2005 7:02 pm Onderwerp: |
|
|
ge kunt is kijken op www.esab.be
dat is het merk dat wij verdelen |
|
Naar boven |
|
|
Volksprojects
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 19-10-2005 Berichten: 66
Woonplaats: Oud-Vossemeer
|
Geplaatst: Wo Okt 19, 2005 3:39 pm Onderwerp: |
|
|
Seefken schreef: | Ik las daarstraks een aanbieding voor een halfautomaat met CO2... Ik dacht dat dat altijd met argon gas was? Is dit dan wel OK om op een Kever te gebruiken? Ging over een Ecomig 125...
Weet iemand voor- en nadelen van dit machien/type? |
Het is een menggas van Argon en CO2
In nederland is het te huur als Stargon. |
|
Naar boven |
|
|
Busje komt zo! Flat4Free Junkie
Leeftijd: -46 Geregistreerd op: 21-3-2004 Berichten: 2388
|
Geplaatst: Wo Okt 19, 2005 9:18 pm Onderwerp: |
|
|
BKZ???
WTF |
|
Naar boven |
|
|
|
|