www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Nov 01, 2024 3:23 am
MIG lastoestel: welke eisen qua voltage, ampère,...
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spoonman

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2004 10:09 am    Onderwerp: MIG lastoestel: welke eisen qua voltage, ampère,... Reageer met quote

ik zou overwegen om een MIG-lastoestel te kopen. Kevercarosserie is 1mm dik toch hé?! Welke maximale ampèrage zou m'n lastoestel best aankunnen? met welke draad zou ik best lassen? is 0.8mm ok, of is t af te raden en neem ik beter 0,6mm? alvast bedankt!
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
vwpatje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2004 4:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

laspost moet niet al te zwaar zijn voor carrosserie.

zie wel dat je ene hebt met apparte fles meng-gas en goede regelbare stroomsterkte en draadtoevoer.

Neem geen goedkoop toestelletje met 3 of 4 sterktes, neem liever een iets duurdere met een iets nauwkeuriger schaalverdeling (bijvoorbeeld 6 standen)

Ik las met mijn toestel (weet amperage niet vanbuiten) gewoon met netspanning (240 vac) met draad van 0.6. Dit is ideaal voor dunne plaatjes. wil je dikkere materialen ook lassen (+ 3mm) is 0.8 tot 1 mm aan te raden.

let wel op, hoe dunner de draad, hoe meer je moet toevoegen, draad en gas zullen dus sneller op zijn met een 0.6 mm dan bij 1 mm.

greetz
patje

Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
jurgen272

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2004 5:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga mij binnenkort ook een toestel aanschaffen.
Neomig 162, 230V, 30-140A is niet zo goedkoop (1034 € zonder BTW), maar voldoende regelbaar en kan carrosserie lassen en ook iets dikkere zaken (vooras ?)

Het is inderdaad aan te raden een toestel te kopen met aparte gasfles
Toestellen die werken met "gas" verwerkt in de lasdraad werken altijd minder goed.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Seefken
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker

Leeftijd: 48

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2004 4:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik las daarstraks een aanbieding voor een halfautomaat met CO2... Ik dacht dat dat altijd met argon gas was? Embarassed Is dit dan wel OK om op een Kever te gebruiken? Ging over een Ecomig 125...
Weet iemand voor- en nadelen van dit machien/type? Question
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
keveric

BerichtGeplaatst: Zo Feb 27, 2005 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ne ferm 161 30-140 A en is zeer goed voor carroseriewerk
dat spel kostte me 400 eurokes .
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
klinck

BerichtGeplaatst: Wo Sep 21, 2005 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

uw fles zal meestal CO2 en Argon bevatten, kijk maar eens op de label
Naar boven
klinck

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2005 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eens nagekeken flessen op CO2 alleen kan ook gaat dan net als bij menggas om MAGlassen en niet om MIg lassen (alleen inert gas zoals argon). voor auto kan alle twee, mag lassen iets properder aan buitenkant, binnenste van las al eens onzuiverheid.
Naar boven
kris leysen

Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2005 7:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ge kunt is kijken op www.esab.be
dat is het merk dat wij verdelen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Volksprojects

Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2005 3:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Seefken schreef:
Ik las daarstraks een aanbieding voor een halfautomaat met CO2... Ik dacht dat dat altijd met argon gas was? Embarassed Is dit dan wel OK om op een Kever te gebruiken? Ging over een Ecomig 125...
Weet iemand voor- en nadelen van dit machien/type? Question

Het is een menggas van Argon en CO2
In nederland is het te huur als Stargon.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Busje komt zo!
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie

Leeftijd: -46

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2005 9:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BKZ???

WTF Evil or Very Mad
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: