Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
flat44ever
Geregistreerd op: 20-2-2005 Berichten: 1779
Woonplaats: lanzarote
|
Geplaatst: Do Jul 06, 2006 8:27 am Onderwerp: gat in carter..hoe herstellen? |
|
|
in mijn busje zit een variant motor die de vroefgere eogenaar aangepast heeft naar een turbinemodel T1, T2. deze blijkbaar onfrisse gast heeft er niet beter op gevonden dan in de zijkanten van het carter een gleuf te frezen om er de platen die de cilinders bedekken, te doen in passen crazy... daardoor heeft hij de carterwand aanzienlijk dunner gemaakt met als gevolg dat die er nu doorzit. er is een klein gaatje waar de olie naar buiten komt.
ik heb nu een product gekocht van pattex waarmee je metaal kunt 'solderen'. dat zijn 2 tubes die je moet mengen. heeft iemand dit al gebruikt? ik zal dit eerst proberen en zoniet, motortje er weeral eens uit en solderen...... |
|
Naar boven |
|
|
Westy73 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 15-12-2003 Berichten: 2704
Woonplaats: WOB-city
|
Geplaatst: Do Jul 06, 2006 10:21 am Onderwerp: |
|
|
kan je niet gewoon van die speciale oranje (of is het nu de blauwe?) silicone nemen van wurth die ze gebruiken om blokken te dichten?
Diene gast dacht dattem alles kon zeker? _________________ WEER EEN BUMPERKLEVER VOOR MIJ...
VAGetariƫr 66 %
Two beer or not two beer.... ....Shakesbeer |
|
Naar boven |
|
|
PeumansJoris Flat4Free Groentje
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 48
Woonplaats: Bilzen
|
Geplaatst: Do Jul 06, 2006 6:15 pm Onderwerp: |
|
|
Als het een type 4 blok is kan je hem (laten) aluminium lassen ... _________________ vw 181 x 2 x 4 = 4 x 4 |
|
Naar boven |
|
|
flat44ever
Geregistreerd op: 20-2-2005 Berichten: 1779
Woonplaats: lanzarote
|
Geplaatst: Do Jul 06, 2006 7:55 pm Onderwerp: |
|
|
joris.peumans@prato.be schreef: | Als het een type 4 blok is kan je hem (laten) aluminium lassen ... |
ik denk dat alle blokken van een aluminiumlegering zijn, hoor.
ja, dat is de oplossing, maar daarvoor moet ik hem er weer uithalen, daarom zal ik eerst met dat plakstuf proberen. |
|
Naar boven |
|
|
Next_Racer Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-4-2006 Berichten: 583
Woonplaats: Ieper
|
Geplaatst: Do Jul 06, 2006 8:15 pm Onderwerp: |
|
|
flat44ever schreef: | joris.peumans@prato.be schreef: | Als het een type 4 blok is kan je hem (laten) aluminium lassen ... |
ik denk dat alle blokken van een aluminiumlegering zijn, hoor.
ja, dat is de oplossing, maar daarvoor moet ik hem er weer uithalen, daarom zal ik eerst met dat plakstuf proberen. |
Ik zou eerder voor het dicht lassen gaan. Uit ervaring met alu legering weet ik dat ge die schoon kunt lassen met de tig en dan ligt ge niet te prutsen met die plakspullen, want die brokelen na x aantal tijd toch terug af. Nu ge doet ervan wat je zelf wil maar ik zou het laten oplassen
greetz |
|
Naar boven |
|
|
kartmannetje
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 2-12-2005 Berichten: 30
Woonplaats: nijlen
|
Geplaatst: Do Jul 06, 2006 8:46 pm Onderwerp: |
|
|
als de sleuf niet al te breed is, gatje boren, draad in tappen, bout van rood koper of iets anders( rood koper zet goed uit en zal dus goed afdichten) erin draaien. opnieuw gaatje boren waarbij je de helft van de bout(draadstang kan ook want je moet altijd maar de wantdikte nemen ongeveer) wegneemt en opnieuw draad tappen... zo verder tot heel de wonde herstelt is. naar verluid werd dit vroeger veel gedaan bij gescheurde blokken.
greetz,
Andy |
|
Naar boven |
|
|
caferacerken Flat4Free Rakker
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 13-3-2005 Berichten: 223
Woonplaats: geraardsbergen
|
Geplaatst: Do Jul 06, 2006 9:10 pm Onderwerp: |
|
|
voorlopige oplossing; plakken
beste oplossing; lassen!
_________________ ----- It's gonna be a... babyblue!----- |
|
Naar boven |
|
|
flat44ever
Geregistreerd op: 20-2-2005 Berichten: 1779
Woonplaats: lanzarote
|
Geplaatst: Vr Jul 07, 2006 8:23 am Onderwerp: |
|
|
het is maar een klein gaatje voor het moment, de rest van de sleuf is nog dicht. ik rij er al 6 maanden zo mee rond, ik had me eigenlijk nooit zorgen gemaakt over dat olieverlies, want ik ging ervan uit dat het van de joints van de oliekoeler kwam. eerst dat plakbucht erop en dan zien we wel. zal ondertussen ook beginnen te sparen voor een nief blokske. |
|
Naar boven |
|
|
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Vr Jul 07, 2006 12:33 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zou der geen plakspul opdoen, als da binnen in uw karter geraakt kan da daar ook nog schade aanrichten. |
|
Naar boven |
|
|
Spongebobsquareback
Geregistreerd op: 27-3-2005 Berichten: 51
|
Geplaatst: Ma Jul 17, 2006 8:07 pm Onderwerp: |
|
|
caferacerken schreef: | voorlopige oplossing; plakken
beste oplossing; lassen!
|
Een 'variant' motor is een type 3 motor en een type 3 motor is op kever (type 1) basis. Al deze blokken zijn van een alu-magnesiumlegering die je NIET kan lassen...(zucht)
Als je 2-componentenlijm niet houdt, zul je toch echt een ander carter moeten zoeken.
Greets,
Walter |
|
Naar boven |
|
|
|
|