www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Jul 27, 2024 5:05 am
oldtimer verzekering wat mag??
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DVF'er Tim
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 13-1-2004
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 10:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

danimieghem schreef:
ik heb net ook de verzekeringen betaald: 330 euro voor de daily (een 1300 cc in mijnen 1303) en 147 euro voor de classic car verzekering op de cabrio. DIe laatste staat wel op O-plaat en oldtimer verzekering zou nog eens 30 a 40 euro goedkoper uitkomen, maar met classic car verzekering op Oldtimer plaat heb je toch iets meer dekking , juist voor het geval dat.... Dat natuurlijk in de veronderstelling dat je verzekeraar inderdaad zijn pollekes er niet van af haalt op het moment dat je een petat zet op een moment dat je in overtreding bent met je O-plaat Sad


Oververzekeren zou sinds kort niet meer wettelijk zijn, dus zelfs al zou de verzekering wel willen, bij wet mogen ze U niet uitbetalen bij een ongeval buiten de door de wet gestipuleerde vorwaarden.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 89
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

pepe schreef:
Datgene wat Zelensis citeert komt wel degelijk uit de "oldtimerwetgeving"… Nu is het idd ook wel zo dat de meeste oldtimerverzekeringen het hebben van een O-plaat als voorwaarde zullen eisen om een kontrakt te kunnen afsluiten. Bijgevolg zal je ook deze wetgeving moeten naleven…

@ beestje: ik had het wel degelijk over een "classic car" verzekering in combinatie met een gewone DIV inschrijving… dat kan dus wel perfect en is meestal toch nog goedkoper dan een gewone verzekering, zelfs als deze aan verminderd tarief is Wink

PP


idd, dat kan ook (cl c) maar dan heb je km beperking, ik dacht tot 7500km jaarlijks ??
maar denk wel dat dat voldoende is ??
en classic car verzekering is nog goedkoper,zoals je zei.. Wink

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
zimmeke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 25-4-2006
Berichten: 2289
Woonplaats: Grove Lock Marina, leighton buzzard (England)

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 11:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Martenni schreef:
zimmeke schreef:
voor een O-plaat te krijgen moete over nen anderen dagelijksen auto beschikken


Huh Shocked
Wie heeft u da wijsgemaakt ? Laughing Laughing Laughing



mijne sympatieke vorige verzekeringsagent
vwa ist nie waar dan? Embarassed
wou wel nie de eerste stoot zijn da dieje uithaalt dan mja Confused

_________________
beetle ragtop 1958 old school
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Martenni
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 17-1-2004
Berichten: 813
Woonplaats: Kalmthout

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 11:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het is absoluut geen voorwaarde om een dagelijks voertuig te hebben als je een oldtimer wil inschrijven. Sommige verzekeringsmaatschappijen 'eisen' wel dat je, naast de verzekering voor je oldtimer, een verzekering hebt voor een dagelijks ingeschreven voertuig.
So what ? Dan ga je toch gewoon naar een andere verzekeringsmaatschappij (of andere makelaar).
Ik heb 2 ingeschreven oldtimers, verzekerd bij 2 verschillende maatschappijen (AGF en ERARD). En geen daily.
BTW, ik ga met mijn verzekering van AGF wel laten overzetten naar ERARD (1° voertuig = 87 € ... 2° voertuig = 15 €)
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zimmeke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 25-4-2006
Berichten: 2289
Woonplaats: Grove Lock Marina, leighton buzzard (England)

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 11:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

haa dermee mja maakt nu nie zo veel uit
khad toch nen daily buiten de kever

merci voor de info

_________________
beetle ragtop 1958 old school
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Carron
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 3-6-2006
Berichten: 103
Woonplaats: Roeselare-Aalst

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kreeg geen oldtimerverzekering op mijn naam bij kbc omdat ik pas 19 ben en geen daily auto heb.

Staat nu dus verzekerd op men pa zijn naam en ik ben ingeschreven als bestuurder van de wagen.
scheelt ook wat in prijs want hij is 43 en heeft een bonus van nul.

groeten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Westy73
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 2704
Woonplaats: WOB-city

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 1:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Martenni schreef:
Het is absoluut geen voorwaarde om een dagelijks voertuig te hebben als je een oldtimer wil inschrijven. Sommige verzekeringsmaatschappijen 'eisen' wel dat je, naast de verzekering voor je oldtimer, een verzekering hebt voor een dagelijks ingeschreven voertuig.
So what ? Dan ga je toch gewoon naar een andere verzekeringsmaatschappij (of andere makelaar).
Ik heb 2 ingeschreven oldtimers, verzekerd bij 2 verschillende maatschappijen (AGF en ERARD). En geen daily.
BTW, ik ga met mijn verzekering van AGF wel laten overzetten naar ERARD (1° voertuig = 87 € ... 2° voertuig = 15 €)


Dus bij Erard kan je oldtimers verzekeren zonder daily?
Ik heb een oldtimer, dagelijks ingeschreven, die moet verzekerd worden, en ene die oldtimer gekeurd is, zou dat ook gaan?

_________________
WEER EEN BUMPERKLEVER VOOR MIJ...
VAGetariër 66 %
Two beer or not two beer.... ....Shakesbeer
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Martenni
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 17-1-2004
Berichten: 813
Woonplaats: Kalmthout

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 1:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

3 maanden geleden kon dat toch Wink
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
fredoo
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 28-12-2003
Berichten: 1228
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Do Sep 14, 2006 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Westy73 schreef:
Martenni schreef:
Het is absoluut geen voorwaarde om een dagelijks voertuig te hebben als je een oldtimer wil inschrijven. Sommige verzekeringsmaatschappijen 'eisen' wel dat je, naast de verzekering voor je oldtimer, een verzekering hebt voor een dagelijks ingeschreven voertuig.
So what ? Dan ga je toch gewoon naar een andere verzekeringsmaatschappij (of andere makelaar).
Ik heb 2 ingeschreven oldtimers, verzekerd bij 2 verschillende maatschappijen (AGF en ERARD). En geen daily.
BTW, ik ga met mijn verzekering van AGF wel laten overzetten naar ERARD (1° voertuig = 87 € ... 2° voertuig = 15 €)


Dus bij Erard kan je oldtimers verzekeren zonder daily?
Ik heb een oldtimer, dagelijks ingeschreven, die moet verzekerd worden, en ene die oldtimer gekeurd is, zou dat ook gaan?


Idd, das normaal geen probleem bij Erard.
Ik heb daar ook m'n oldtimerverzekering, en ik heb geen daily of andere auto op mijn naam.
Ff mailtje sturen nr Bruno van Erard, krijgde altijd snel antwoord ...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
cabrio



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1
Woonplaats: Pittem

BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2006 5:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bij kbc hebben ze een verzekering van oldtimer en je mag 5000km doen op een jaar en je hebt geen verplichting van afstand alleen mag je op een jaar er niet boven gaan en daar kan de politie niets aan doen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group