www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 4:01 pm
puntlastang, maar dewelke?????

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
firefighter
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 16-10-2004
Berichten: 1495
Woonplaats: schoten

BerichtGeplaatst: Di Sep 19, 2006 8:39 pm    Onderwerp: puntlastang, maar dewelke????? Reageer met quote

Ik zou me graag in de nabije toekomst een puntlastang willen aanschaffen maar weet niet goed dewelke.

Bij www.rustbusters.nl bieden ze tangen aan van TECNA.( € 575 incl. btw voor het goedkoopste model)

Bij Proclima in Schoten verkopen ze tangen van het merk TELWIN ( €419 exl.btw voor het goedkoopste model)

Geen van beide merken ken ik, dus weet niet wat de kwalitatiefste is van de beide.

Wie heeft ervaring met een van de twee merken, of wie kan me wat aanbevelen.


Foto is van de tang van rustbusters (TECNA)

_________________
brengt 2011 eindelijk iets luchtgekoeld mee?? laat ons hopen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ratbak
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2006 12:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

tecna is een gekend mer en is ook te koop bij lastek..
zelf heb ik gekozen voor een pneumatische c-gun van cemac,deze werkt perfect,heb wel beetje spijtig dat deze luchtkoeling is ipv waterkoeling want eens je aan het punten bent word dat snel warm..
mij hebben ze verteld dat je met zo een tang dat jij wilt enkel goed is voor kleine dingen,als je bv 20 punten achterelkaar zet gaat de tang te warm worden en kan je geen goede punten meer zetten,alsook doordat dit een mechanische is is het moeilijk om elke punt hetzelfde te hebben doordat je de ene keer harder duwt dan de andere. van gewicht is dat ook de moeite,weegt minstens 10kg ofzoiets? mss eentje in occasie zoeken,de meeste carroseiebedrijven moeten gaan vernieuwen doordat de nieuwe autos moeten gepunt worden met een toestel dat een attest bevat..
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
firefighter
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 16-10-2004
Berichten: 1495
Woonplaats: schoten

BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2006 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ratbak, bedankt voor je reactie, een pneumatische tang vind ik toch iets te duur naargelang waar ze voor moet dienen, ik ben uiteindelijk ook maar amateur he, wat de koeling betreft, optioneel zou er watergekoelde bekken kunnen gemonteerd worden, heb ik van horen zeggen.


Ik heb nagegaan, de drukkracht van de TELWIN tang is instelbaar, dus de ene keer harder nijpen dan de andere keer ligt dan buiten kijf neem ik aan, ook de bij TECNA tang is de drukkracht op de bekken instelbaar.

Tja het gewicht, ligt iets rond de 10 kg ja.

Als ze TECNA verkopen bij LASTEK , dan neem ik aan dat TECNA toch een van de betere merken is, want ik ga er van uit dat ze bij LASTEK geen brol gaan verkopen Wink

TECNA heeft dus al één punt vooruit Wink

Nog iemand die me iets kan zeggen?

peetje

_________________
brengt 2011 eindelijk iets luchtgekoeld mee?? laat ons hopen


Laatst aangepast door firefighter op Wo Sep 20, 2006 9:39 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Zazou
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 82
Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 717
Woonplaats: Schoten

BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2006 7:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Peterke,

Ga eens kijken bij Indugas in de kruiningenstraat.
Die hebben ook zo vanalles liggen. Wink

Ge weet nooit he.

Johan

_________________
Living at the fast lane!
En veur niks gene tijd meer......

Black 356 Speedster

Wolfsburg-freunde-Aartselaar
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
firefighter
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 16-10-2004
Berichten: 1495
Woonplaats: schoten

BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2006 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij Indugas? Shocked da wist ik niet.

Morgen eens binnenspringen Wink

thx Johan Wink

peet

_________________
brengt 2011 eindelijk iets luchtgekoeld mee?? laat ons hopen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Do Sep 21, 2006 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

het puntlasapparaat van de leslie is echt een gemak om mee te werken zenne!
enig nadeel is idd dat na een dorpelke te punten, het apparaatje serieus warm had!
maar toch Wink de dorpels zitten er dan wel evengoed als origineel in hé

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
firefighter
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 16-10-2004
Berichten: 1495
Woonplaats: schoten

BerichtGeplaatst: Do Sep 21, 2006 5:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@zazou: ik ben vandaag langs Indugas geweest maar ze verkopen helaas geen lastangen, het materiaal dat ze wel verkopen is daarbij ook zeer proffesioneel gerief, dus erg duur.
Ze kenden wel het merk TECNA, en raden me dat zeker aan, er was trouwens toevallig een vertegenwoordiger van TECNA op bezoek Wink

De vertegenwoordiger van TECNA vertelde me ook dat ik eventueel beter af ben met een spotmachiene, daar kan je pneumatische lasbekken op monteren, ook een enkelpolig lasbek alsook lasstiften voor op deuken nagels te branden waarmee je de deuken kan uittrekken, ook stuiken zou mogelijk zijn met dit toestel.

De prijs is dan ook wel naargelang, rond de €2200 Confused (dit vind ik wat duur persoonlijk voor amateuristisch gebruik)

Ben voordien ook bij Proclima geweest en die mensen waren zeer eerlijk door te zeggen dat ze TELWIN liever niet verkochten, gezien er veel problemen zijn met de na-service, ze gaan de TELWIN producten dan ook uit hun gamma halen.

Voor mij is de keuze dus gemaakt, het word TECNA.


@sancho: als zo,n tang te snel warm word na enkele punten te hebben gezet, dan laat ik ze maar even afkoelen, ik neem dat er maar bij.

als ik plaat tegen plaat werk met de halfautomaat dan moet ik ook zeer rustig tewerk gaan tegen vervorming van de plaat tegen te gaan.
Aan beide lasmethoden zijn voor en nadelen verbonden Wink


Thx voor de reacties gasten Exclamation

peetje

_________________
brengt 2011 eindelijk iets luchtgekoeld mee?? laat ons hopen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
sheet metal



Leeftijd: 89
Geregistreerd op: 30-4-2006
Berichten: 62
Woonplaats: heist op den berg

BerichtGeplaatst: Zo Okt 15, 2006 8:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

steek na elke las de koppen van de tang in ne emeer water ge kunt er dan wel meer zetten dan 20 da werkt goed punte doppen punte doppe
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group