Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
cabrioke1980
Geregistreerd op: 23-3-2005 Berichten: 15
Woonplaats: wemmel
|
Geplaatst: Za Dec 02, 2006 8:44 pm Onderwerp: Kevermotor vervangen door andere voor extreme project |
|
|
hallo,
k zag op kapaza een crosskever staan met een honda 2,0 L motor...
Zelf heb ik een kas, chassis,... die ik in de toekomst wil ombouwen tot een extreme baja...
Hoe krijgen ze die hondamotor erin? k denk niet dat honda achterliggende motors heeft.. dus hebben ze fameuze aanpassingen moeten doen ...
Normaal is dit toch onmogelijk ...anders heb je 5 achteruitversnellingen en 1 vooruitversnelling en dat lijkt me een beetje stom om te crossen
Ik ben bereid om in men projectver te gaan ...motor in cabine,... is zelfs niet verboden
Ik wil gewoon maximum power
Ideetjes zijn zeker welkom |
|
Naar boven |
|
|
Noorman Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 28-9-2005 Berichten: 1847
Woonplaats: Brugge, ergens op de Astridlaan...
|
Geplaatst: Za Dec 02, 2006 8:55 pm Onderwerp: |
|
|
extreem idee: leg uwe moteur in zijn lengte net achter de voorstoelen, dan kunde dat doen passen op uwe boite zodat je 5 vooruit en 1 achteruit hebt... en het is een perfecte verdeling voor het gewicht. (middenmotor)
gewoon idee: ja kan ook denk ik je differentieel. omdraaien?
greetz
Noor |
|
Naar boven |
|
|
cabrioke1980
Geregistreerd op: 23-3-2005 Berichten: 15
Woonplaats: wemmel
|
Geplaatst: Za Dec 02, 2006 9:08 pm Onderwerp: |
|
|
Het idee van de motor in de cabine leek me inderdaad de beste oplossing ... alleen is het me niet zo duidelijk hoe het allemaal zal uitvallen met die boite enz...
Kmoet zeggen mijne kever staat in een schuur en k heb geen zicht op de mechanische mogelijkheden 'als je begrijpt wa ik bedoel'
het zou leuk zijn mochten jullie er een (paint)schetsje bij maken
Binnen dit en enkele weken zou ik eraan moeten beginnen , eerst mijn golf cabrioke afwerken zodat ik het uit men garage kan pieren
ps: op kapaza is het een 1800 nissan en geen 2,0 honda ( dat zal ergens anders geweest zijn ) |
|
Naar boven |
|
|
Noorman Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 28-9-2005 Berichten: 1847
Woonplaats: Brugge, ergens op de Astridlaan...
|
Geplaatst: Za Dec 02, 2006 9:12 pm Onderwerp: |
|
|
Noorman schreef: | extreem idee: leg uwe moteur in zijn lengte net achter de voorstoelen, dan kunde dat doen passen op uwe boite zodat je 5 vooruit en 1 achteruit hebt... en het is een perfecte verdeling voor het gewicht. (middenmotor)
gewoon idee: ja kan ook denk ik je differentieel. omdraaien?
greetz
Noor |
ik zsal mezelf wat moeten verbeteren, a&ls je de motor in de lengte legt net achter de voorstoelen, kan je je boite 180° draaien, maar dan moet je je bevestigingen aanpassen, je koppelingskabel zal ook aan de andere kant liggen, en je moet zowieso je diff omdraaien dan....
moest ik nog iets vergeten zijn mannen, laat et weten eh
ps nu geen tijd om een paintschetsje te maken, ik ga straks eens gaan uitzetten |
|
Naar boven |
|
|
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 10 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10175
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Za Dec 02, 2006 9:16 pm Onderwerp: motor |
|
|
_________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! |
|
Naar boven |
|
|
Noorman Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 28-9-2005 Berichten: 1847
Woonplaats: Brugge, ergens op de Astridlaan...
|
Geplaatst: Za Dec 02, 2006 9:18 pm Onderwerp: |
|
|
dank u dirk, inderdaad zoiets dat ik bedoel |
|
Naar boven |
|
|
joma660
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 49
Woonplaats: malle
|
Geplaatst: Zo Dec 03, 2006 1:52 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb meegewerkt met r power met het inbouwen van de honda v tec motor in de crosskevers. Als je een v tec motor wil inbouwen moet je zeker al gebruik maken van een busbak want een keverbak is niet sterk genoeg. De v tec motor draaid linksom en men had al geprobeerd met een ander speciaal gemaakt pion kroonwiel maar dat ging stuk en was duur. Een tussenbak bracht de motor verder naar achter met slechte stuureigenschappen als gevolg. Toen kwamen we op het idee om de motor rechtsom te laten draaien. We hebben heel de nokkenastiming uitgemeten en dat ging. Dan moest heel de dristributie veranderd worden. Het moeilijkste was de oliepomp. Aan de eerste ben ik een hele week bezig geweest. Deze staat exentris en moest net anderom komen. Hiervoor moest het huis uitgekotterd worden en een ander binnestuk dat net andersom gemaakt was hierin gemonteerd worden. Het oliepompdeksel moest opnieuw gemaakt worden met de oliekanalen in spiegelbeeld. De waterpomp daarentegen moest vanwege de vorm van de schoepen in de originele richting blijven draaien. Dit vergde de plaatsing van een extra looprol. Ook moest de aandrijfrol voorzien worden van een rubberbekleding vanwege het doorslippen. De nokkenastandwielen werden vervangen door 2 verstelbare. In de zuigers moesten de uitsparingen van de in en uitlaatklep net andersom gefreesd worden omdat deze omgekeerd gemonteerd worden. De eerste motor was een enorm werk maar het resultaat was fenomenaal met meteen een winningmotor toen we hem nu zo'n 8 jaar geleden ingebouwd hebben. 3 jaar na elkaar een rijder van het team NK kampioen en 5 jaar na elkaar euregio kampioen. De motor is nu geevolueerd naar zo'n 260pk maar moet het al zo'n 3 jaar afleggen tegenover onze nieuwste creatie, de suzuki hayabusa motor waarin we momenteel bij de 1300cc motor aan 238pk zitten. Je moet maar eens kijken op de website van r power.
R.Power Motorsport Engineering & Development. |
|
Naar boven |
|
|
cox1.2TP Flat4Free Junkie
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 31-1-2004 Berichten: 3343
Woonplaats: wijchmaal
|
Geplaatst: Zo Dec 03, 2006 4:04 am Onderwerp: |
|
|
tis nie omdat uwe motor achteraan ligt dat ge 5 achteruit en 1 vooruit hebt hé, boite ligt toch ook anders om. Vraag maar is aan de mannen met de sub-motors. _________________ Barn Member |
|
Naar boven |
|
|
Ome Sander Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 13-12-2005 Berichten: 897
Woonplaats: Soest, NL
|
Geplaatst: Zo Dec 03, 2006 10:55 am Onderwerp: |
|
|
Bij een keverbak is het dif zo om te draaien natuurlijk. Anders zou een formule Vee 4 versn. achteruit hebben. En wat dacht je van de 914?
Maar weet waar je aan begint!!! _________________ Nee, hoor! Ik zit niet in een ontkenningsfase!
stukkie meerijden? |
|
Naar boven |
|
|
cabrioke1980
Geregistreerd op: 23-3-2005 Berichten: 15
Woonplaats: wemmel
|
Geplaatst: Zo Dec 03, 2006 6:50 pm Onderwerp: |
|
|
hey, alvast bedankt voor al jullie reacties
K ben op de site van r power gaan kijken maar heb niet direct iets teruggevonden van het motor concept...
desondanks is 238 pk met een minimum gewicht ( aangezien motomotor ) niet mis
K heb nog wat tijd om na te denken en het zal me allemaal wat duidelijker worden als men kevertje in het oogzicht staat...
Allesinds is het leuk om te weten dat het niet onmogelijk is ook al besef ik dat het een helse karwij zal zijn om de ombouw met succes te doorstaan:-)
Om maar niet over de € te spreken dat het met zich zal meebrengen
Wat bedoel je met " wat dacht je van de 914" ome sander?
Toevallig iets in voorraad?
Omdat ik een baja wil bouwen zit ik ook te denken om het chassis 'drastisch' van de grond te krijgen...
Aan de hand van een eigen ontwerpje zou het geen probleem zijn de voorkant te verhogen maar achteraan lijkt me dat niet zo simpel...
Ik heb al gelezen dat dit op simele wijze mogelijk is maar heb men twijfels over het 'sterkte' verschil... alé... zullen de aanpassingen niet leiden tot een verzwakte as ... Bovendien moet mijn bajake pakken hoger dan de meeste anderen... heb al een fototje gezien van een americaanse zot die daarin was geslaagt, ook hij had een volledig aangepaste vooras gemaakt.... ( is niet dezelfde als deze foto's maar dit is +/- het resultaat dat ik zou wensen te bekomen ... k geef toe , ts geen zicht maar tis wel fun
Eventjes ter verduidelijking: k ben geen keverfreak ...in de zin dat ik momenteel heel weinig over de techniek van de kever weet... k heb altijd al een liefde voor de kever gehad ( oa. dankzij herbie.. denk ik ) .
K heb wel automechanica gestudeerd en sta bekend voor men vindingrijkheid
Vandaar dat ik wel eens wil proberen om van men kevertje ( die nu zo'n 6 jaar is opgehokt) iets origineels te maken
Iemand een ideetje hoeveel je mag vragen voor een 1300 motortje?
k ben waarschijnlijk van plan het volledig en deftig te reviseren/polieren/... alvorens van de hand te doen... |
|
Naar boven |
|
|
|
|