www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mei 02, 2024 9:21 pm
Stoomverdeler veranderen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nimo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 346
Woonplaats: dendermonde

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2004 8:12 pm    Onderwerp: Stoomverdeler veranderen Reageer met quote

Hallo

Ik wil het volgende doen, ik heb de stroomverdeler uit mijn kever gehaald, een 1300 cc motor. Die stroomverdeler zat heel vast en ik heb er moeten op tikken en die is klein beetje beschadigd. hij werkt nog maar er zijn stukjes af. ik zou die nu willen vervangen door een andere. Degene dat ik eruitgehaald heb , heeft nr113 905205K; degene dat ik er wel inzetten heeft nr 111905205AA. Kan ik dit zomaar doen? Op het eerste zicht zien ze er helemaal hetzelfde uit. behalve de vacuumvervroeger, maar daar steek ik de ouwe op. ik heb hier elders gelezen dat de stroomverdeler van een 1300 met enkele vervoeging werkt of zo? hoe zie je dat?

greets

_________________
yeahh
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: -30
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2004 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is het nummer van je motor?
Aan de hand van het nr kun-je de type van de verdeeler bepalen.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
nimo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 346
Woonplaats: dendermonde

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2004 11:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo

voor de jusit enr moet ik morgen eens gaan kijken, maar het begint met F. Ik heb deze zelfde vraag op www.keversite.com gesteld en daar zeggen ze dat deze stroomverdelers normaal ondelring verwisselbaar zijn. Afwachten wat jullie zeggen... Laat maar komen. Iemand tips in welk boek, vraagbaak,... ik dit kan vinden? of wil je het zelf opzooeken bedankt dan al!

thx

_________________
yeahh
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: -30
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Mrt 09, 2004 3:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hum, hum,

Ik heb al zoveel horen vertellen...

Ieder verdeler wordt gemaakt voor een specifieke configuratie van de motor.
Verdeler+ carburator+ luchtfilter.

De voorontsteking in functie van de depressie alleen, van de depressie/draaisnelheid; de curve verandert ook in functie van het model.

Het model Bosch 113 905 205 K is geschikt voor een 1300 van 1 8 67 tot 1 8 68 (chassisnr 118.....) hij geeft een vertraging van 4° op cyl 3.
Ik vind geen documentatie over de andere verdeler, sorry! De 113....205 AB is voorzien voor de 1300 automatic.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
nimo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 346
Woonplaats: dendermonde

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 10, 2004 12:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ok dus als ik jou begrijp zoek ik best ene met dezelfde nummer. Mss dan de ouwe er toch inzetten en op de meetings en onderdelenbeurzen eens rondzoeken.

Maar je spreekt van die vervroeging van 4 ° op de 3 cilinder? Maar zorgt de vaccumvervroeger daar niet voor? als ik de oude vervroeger gebruik mag dat toch geen probleem zijn?

allee al bedankt voor het antwoord, we will see Laughing

_________________
yeahh
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: -30
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 10, 2004 2:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Maar je spreekt van die vervroeging van 4 ° op de 3 cilinder? Maar zorgt de vaccumvervroeger daar niet voor? als ik de oude vervroeger gebruik mag dat toch geen probleem zijn?



Neen! Dit is specifiek aan de kevermotor. De cilinder nr 3 is minder goed afgekoeld (gezien zijn positie) dan de 4 anderen. De ontsteking wordt dus met 4° vertraagd in alle omstandigheden ten opzichte van de 3 andere cilinders, ten nadele van zijn rendement. Maar het slechtere rendement bepaalt een lagere bedrijfstemperatuur.

Wat je verdeler betreft, is de originele altijd de beste keuze, in een "vintage" optie, natuurlijk. Misschien heeft nog Bosch zo een vedeler in stock (+/- 200 Euros)
Je kunt ook je verdeler laten controleren, met het risico dat de garagist geen gegevens meer heeft van je toestel.
Je moet dus hem laten controleren op Dwell hoek en vervroeging. Kijk op de RTA (revue technique utilisateur), blz 14 enz:

http://membres.lycos.fr/freebugriders/index/acceuil/acceuil.htm


Tiens, ik heb de referentie gevonden voor de 111 905 205 AA.
Bestemd voor motor 1200 vanaf aug 1970, motor nr 675.000.
= Bosch 0 231 137 039; hij is dus niet bestemd voor een 1300.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group