www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mei 10, 2024 5:54 pm
het nut van loodvervanger
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 9:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Herbie53 schreef:
ik denk dat je het best loodvervanger gebruikt tenzij je weet dat er nieuwe kleppen zijn gestoken die op loodvrij kunnen werken

indien je twijfelt kan het zeker geen kwaad om loodvervanger te gebruiken

gr wim


Dat zijn de kleppen niet die last hebben van de loodvrije benzine, maar de kleppenzetels. En ze zijn d'office versterkt op aluminium kopstukken.

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
nr 11



Leeftijd: 1
Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 775
Woonplaats: putte

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat Jippie zegt is correct. Ik denk dat het loodvrij jaar in 1975 begonnen is.
En dan kan het verhaal van lucas kloppen. Ten minste als zijne motor zo jong is.

Ik heb zelf een tijdje met zuivere loodvrij gereden, maar er kwam een beetje draad met de bougie mee. Waarschijnlijk werd de culas toch te warm en ben ik mar terug overgeschakeld naar loodvervanger. De motor is van 1974 (AR)



stef
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Speed




Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 30
Woonplaats: Nivelles (Nijvel)

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 10:50 pm    Onderwerp: LOOD...? Reageer met quote

Hallo ,
eeuwenoude discussie bij alle oldtimer bezitters !
De meeste kevermotoren van de recentere generatie (na 67) kunnen zonder probleem met loodvrij rijden en blijven rijden.
Daarvoor zijn bij VW reeds zeer vroeg de cilinderkoppen op voorzien.
Voor oudere motoren kan het zeker geen kwaad af en toe een aditiefje bij te voegen.

Greetz
Speed

_________________
It's hard to have friends at 200 Miles/hour !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 5:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nr 11 schreef:
Ik heb zelf een tijdje met zuivere loodvrij gereden, maar er kwam een beetje draad met de bougie mee. Waarschijnlijk werd de culas toch te warm (AR)



stef


Kun je het verband uitleggen tussen het gebruik of niet van loodvervanger en de temperatuur van de kopstukken?

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
diezelinjectie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 28-6-2006
Berichten: 376
Woonplaats: Bredene

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lucas schreef:
nr 11 schreef:
Ik heb zelf een tijdje met zuivere loodvrij gereden, maar er kwam een beetje draad met de bougie mee. Waarschijnlijk werd de culas toch te warm (AR)



stef


Kun je het verband uitleggen tussen het gebruik of niet van loodvervanger en de temperatuur van de kopstukken?



Smering zorgt voor warmteoverdracht? en loodvervanger zorgde voor de overdracht?

grtz tim

_________________
Grtz tim
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 7:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Smering zorgt voor warmteoverdracht? en loodvervanger zorgde voor de overdracht?


Er is geen kwestie van smering op niveau klep / klepzetel.
Het lood verminderde de slijtage van de kleppenzetels van de kopstukken in gietijzer.

Niets te zien met de temperatuur van de verbrandingskamer.

_________________
150.000 km met de kever!


Laatst aangepast door lucas op Ma Jun 18, 2007 7:06 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Speed




Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 30
Woonplaats: Nivelles (Nijvel)

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 11:05 pm    Onderwerp: Weer Lood ! Reageer met quote

Hallo ,
ik heb nog eens rondgeneusd naar artikels over het wel of niet gebruiken van
loodhoudende benzine .
Als synthese kan ik volgende samenvatten :
- loodpartikels zetten zich vast op de klep en klepzittingen , waardoor deze minder hard belast worden bij het openen en sluiten.
- in de US rijden reeds sinds de jaren 60 loodvrij en zonder merkbare problemen . In de plaats van om de 200.000 km je culaskes te herdoen moet je ze misschien om de 180.000 km reeds doen ....
- De meeste kenners zien geen enkel probleem in het hebruik van loodvrij op standaard motoren, misschien wel op Hi Perf motoren.

De vraag is officieel aan het VW Museum in Wolfsburg gesteld , en dit was het antwoord :

Quote:
"Alain Kursner, bien connu du milieu Vintage, a écrit au Musée de Wolfsburg pour poser noir sur blanc la question de l'utilisation de Sans Plomb dans sa Split. La réponse -publiée dans Super VW Magazine n°133 p.28- est sans équivoque. TOUS les moteurs VW dans leur configuration d'origine (culasses et soupapes VW) acceptent de rouler au SP.


"ALLE motoren van VW in hun originele configuratie (cilinderkoppen en kleppen) kunnen op loodvrij rijden"

Greetz
Speed

_________________
It's hard to have friends at 200 Miles/hour !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 1
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 7:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

rijd sinds 3 jaar met loodvrije super 98 en zonder toevoeging, geen enkel probleem te melden

vind die aditieven toch al nieks en laat ze voor wat ze zijn

erwin
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group