www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 10:08 pm
Roestkever
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nicotje



Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 17-9-2007
Berichten: 4
Woonplaats: Poperinge

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 6:57 am    Onderwerp: Roestkever Reageer met quote

Hallo allemaal ,

Mijn naam is nicolas en ik ben nieuw op dit forum en onlangs zag ik op kapaza (zoekertjes site) een zalige kever met de naam "roestkever" en deze zou volgens de verkoper wel bekend zijn in de kever wereld .

En zoals ze naam van deze kever het al verklapt is er wat werk aan.
Nu ik ken niets van mechaniek en ook niets van carroserie en dus ook niets van typische kever problemen of toch zeer weinig. Rolling Eyes

Kan iemand me meer zeggen over deze kever ?
Kan ik dit project wel aan ?
Ik wil er wel geen bakken vol geld aan uitgeven ,ik dacht gewoon de roest weg vrijven en laten herspuiten en viola of heb ik het mis ?

link:http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/5764460/Ultralage_vw_kever_DE_ROEST.html

alvast bedankt
grtz Nico
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
danimieghem



Leeftijd: 82
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 7:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

aan die kever is bij mijn weten niet echt veel werk aan, tenzij je 'm in de lak wil natuurlijk....

Die heeft een heel gezond onderstel (gerstaureerd) en de carrosserie heeft wat last van "vliegroest" maar is onder het bruine laagje gezond voor zover ik weet.

Stuur anders eens een berichtje naar "doppie" of "spaardingske" hier op 't forum. Die weten er alles van. Sven (spaardingske) heeft de kever zo gemaakt als hij nu is en heeft er prijzen mee gewonnen als beste rat-look, en Don (doppie) verkoopt 'm nu denk ik.

BTW, welkom hier op 't forum !

Gebruik eens de zoekfunctie en je zal heel wat posts en foto's vinden van "de roest", inclusief 'the making of'....

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
minty
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 27-3-2006
Berichten: 2579
Woonplaats: Axel

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 7:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

idd, ex kever van spaardingske.

echt een VETTE bak !

_________________
Matthijs

Aircooled Quiz.:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=28510
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
nicotje



Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 17-9-2007
Berichten: 4
Woonplaats: Poperinge

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja heb er teen en tander over gevonden op dezen forum en vooral met de nadruk dat hij zeer laag staat en dat er wa schramen zijn aant chasis zijn Rolling Eyes en dat er geen ruiten wissers aan zijn ?

Zou hij zo (laag en roest) door een oldtimer keuring kunnen ?

En ja kennen jullie bug oldtimer verenigingen die een aantrekelijk verzekering heeft ,met km beperkingen heb ik geen problemen maar ik wil wel kunnen rijden wanner ik wil (dag,nacht,week,weekend,autoloze zondag Smile )

alvast bedankt voor jullie reacties
grtz
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zimmeke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 25-4-2006
Berichten: 2289
Woonplaats: Grove Lock Marina, leighton buzzard (England)

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 8:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

nicotje schreef:
Ja heb er teen en tander over gevonden op dezen forum en vooral met de nadruk dat hij zeer laag staat en dat er wa schramen zijn aant chasis zijn Rolling Eyes en dat er geen ruiten wissers aan zijn ?

Zou hij zo (laag en roest) door een oldtimer keuring kunnen ?

En ja kennen jullie bug oldtimer verenigingen die een aantrekelijk verzekering heeft ,met km beperkingen heb ik geen problemen maar ik wil wel kunnen rijden wanner ik wil (dag,nacht,week,weekend,autoloze zondag Smile )

alvast bedankt voor jullie reacties
grtz



als ge wilt rijden wanneer gij wilt kunde best voor dagelijkse keuring gaan ipv oldtimer zalle
da gaat u en de rest van de O-plaatchauffeurs nen hoop miserie besparen Wink

_________________
beetle ragtop 1958 old school
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
frederick
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 23-5-2005
Berichten: 970
Woonplaats: Beerzel

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 8:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die kever is gezond! Toen wij die afgeschuurd hebben zijn we zelfs niets van plamuur tege gekome of gaten.
Mecaniek is inorde en remme enzo zijn allemaal vernieuwd.
Kever is in maart nog naar volksworld gereden in Engeland.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Wijcky
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 30-7-2007
Berichten: 1697
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 8:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Doet toch altijd een beetje zeer aan mijn hart als ik zo een ratlook zie.
_________________
MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966

ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
theVWbarn
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 3-10-2004
Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 8:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

nicotje schreef:
Ja heb er teen en tander over gevonden op dezen forum en vooral met de nadruk dat hij zeer laag staat en dat er wa schramen zijn aant chasis zijn Rolling Eyes en dat er geen ruiten wissers aan zijn ?

Zou hij zo (laag en roest) door een oldtimer keuring kunnen ?

En ja kennen jullie bug oldtimer verenigingen die een aantrekelijk verzekering heeft ,met km beperkingen heb ik geen problemen maar ik wil wel kunnen rijden wanner ik wil (dag,nacht,week,weekend,autoloze zondag Smile )

alvast bedankt voor jullie reacties
grtz


De Roest is momenteel van mij. Ik zal u teen en ander zo goed mogelijk proberen te omschrijven:
chassis is perfect. geen rottigheid. Heeft hier en daar wat deuken van het laag hangen.

Bandenbak is weg onderaan

achterhoek bestuurderskant onder achterzetel begint wat roest te komen

oldtimerschouwing op deze hoogte zal niet lukken.


Gooi er een andere as onder, maakt dienen bandenbak en ge zal zelfs een dagelijkse keuring halen. Voor den oldtimer moet ge hem vooraan enkel omhoog zetten

Mechanisch en technisch volledig in orde. Afelopen zomer veel kilometers mee gereden. Veel van genoten, maar hij mag nu vertrekken.

Doe mij een goed voorstel en het zal mogelijk den uwen zijn.

Ik heb al 100-en auto's gehad, maar nog nooit zoveel bekijks gehad met dezen. Iedereen vind het prachtig.

Voor sommigen schrikt de roest af, dit is geen probleem. Een goede basis komt ervan onder. Geen doorrottingen of iets dergelijks. 2 jaar geleden is deze auto body-off geweest en alles aan vernieuwd

_________________
Meer info en foto's contacteer ons via thevwbarn@outlook.com of via Facebook: https://www.facebook.com/pages/The-VW-Barn/215074978668921?ref=hl
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
nicotje



Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 17-9-2007
Berichten: 4
Woonplaats: Poperinge

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 9:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik vind hem zo laag zeer mooi maar als ik voor een dagelijkse keuring ga ,dan moet ik die elk jaar terug opkriken en da zie ik ten eerst nie zitten en zoals ik al zei ;heb ik daar geen kennis genoeg van .

Ik wil hem eigenlijk zo krijgen;
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=s-5cF9MJvXA[/youtube]

Mss moet ik hier in de westhoek wa kever bezitters vinden die mij daarmee kunnen helpen?

En dienne bandenbak is da verplicht ?

Nee maar ik dacht dat er kever clubs waren met eigen oldtimer verzekeringen die minder strenge beperkingen hadden ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
bloemme



Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 3356
Woonplaats: 3071 Erps-Kwerps

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 10:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

de beperkingen dat voor de o plaat er zijn heeft niks met de verzekering te maken !!! uw verzekering kan tegen u zeggen dat ge altijd moogt rijden , de wet zegt dat ge enkel naar evenementen moogt rijden en een testrit doen !
_________________
Yves -Steffy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group