www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Jun 28, 2024 7:13 am
Automaat Type 3 variant lek?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
4kant




Geregistreerd op: 21-4-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 10:21 am    Onderwerp: Automaat Type 3 variant lek? Reageer met quote

Hallo,

ik heb een type 3 variant van 1969.
deze is voorzien van een automaat bak.

Omdat ik afgelopen week naar wörthersee Oostenrijk ben geweest heb ik hem vooraf nagelopen. Bij het peilen van de automaatbak.(als ik het goed heb met een draaiende motor in zijn N of P) kwam ik niet veel olie tegen op de peilstok. Ik in de boekjes opgezocht wat ik nodig had en een dextron 2 olie toegevoegd. ben ondertussen op en neer naar oostenrijk geweest en dus meer dan 3000 km gereden in een week.

De bak geeft weer weinig olie aan en ik heb alles bij elkaar toch zo'n 3,5 liter bij gevuld.(thuis 1,5 daar 1 en thuis ook weer 1 liter)

Volgens mij is er ergens een keerring lek, want na het bijvullen geeft de motor de eerste paar km een witte rook uit de uitlaat. Dit is mijn eerste luchtgekoelde wagen dus ik ben technisch nog een leek!

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn? en hoe ik het kan verhelpen.

groet Bram

PS. hij loopt en schakeld verder prima.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
4kant




Geregistreerd op: 21-4-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 1:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

niemand ervaring met een automaatbak?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8996
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 6:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt me in ieder geval stug dat je automaatolie uit je versnellingsbak verbrand wordt door je motor......... Rolling Eyes Die witte rook is waarschijnlijk condens en waarschijnlijk ook alleen bij koude motor !
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
4kant




Geregistreerd op: 21-4-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Condens? kun je uitleggen hoe dat zou kunnen dan?

De situatie was als volgt:

Ik heb na een weekje Oostenrijk en de heenreis(totaal 1600km)
de olie gecontroleerd en bijgevuld.(met een draaiende motor)

Toen de motor liep(koud) was er niets aan de hand.
Na dat ik olie bijvulde begon hij te roken.

Ik kan het niet verklaren.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8996
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan kan ik je ook niet helpen helaas. Confused
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
4kant




Geregistreerd op: 21-4-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 9:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na wat zoeken vond ik dit op internet:

Gaat wel over een amerikaan(ford explorer), maar wellicht is het principe gelijk?

.... gisteren reed ik op de snelweg en ineens was mijn aandrijving weg. Ik had al wel gezien dat de auto wat rookte maar dacht dat dit kwam omdat ik met een grote aanhanger reed. Motor loopt nog prima maar geen aandrijving meer.

Wat is er aan de hand? De transmissie-olie loopt van de bak naar de motor! Als je er olie ingooit doet de bak het gewoon, maar dat duurt niet lang want de olie is zo weer weg.


later schreef hij dit:


Er zit een modulator in de bak die de onderdruk regelt. Via een slang kan er olie in de verbrandingsruimte komen als het membraam stuk is. Dus niet naar de carter. Dat schijnt er gebeurt te zijn.

ik hoor graag jullie mening!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
4kant




Geregistreerd op: 21-4-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 10:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht moet ik er ook nog bij vermelden dat ik de olie heb bijgevuld via de peilstok opening!

groet Bram
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
filip1963
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 18-3-2004
Berichten: 289
Woonplaats: st-jan (ieper)

BerichtGeplaatst: Wo Mei 28, 2008 6:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

kan volgens mij enkel de keerring van de koppelomvormer zijn ,moet dan wel te zien zijn (olieplas onder de motor )
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group