www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Di Mei 07, 2024 8:44 pm
Magnesuim velgen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KAANE




Geregistreerd op: 3-9-2006
Berichten: 42
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: Do Jul 24, 2008 11:44 am    Onderwerp: Magnesuim velgen Reageer met quote

Hoi


Waneer je magnesuim velgen ontlakt (is om stukken de polieren en andere te lakken) moeten deze dan zo snel mogelijk in een primer gezet worden ? of hoeft dit niet ?


Groeten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Do Jul 24, 2008 1:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat ik weet van magnesium wielen die ik gebruik in motorfietsen is dat je deze normaal gezien niet lang onbeschermd mag bloot stellen aan lucht deze oxideren wanneer ze in contact komen met zuurstof
de beste manier om magnesium te beschermen is voor dat ze gespoten worden behandelen met zinc-cromate.
ik heb inderdaad ook al veel velgen gezien op auto's zoals echte BRM,gasburners,empi waarvan delen gepolierd zijn misschien is de legering van auto velgen anders en zit hier meer aluminium in waardoor je deze wel ongelakt kan laten
in magnesium velgen kunnen er ook vlugger scheurtjes ontstaan

succes anders met je velgen é CHOU!!!!!

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KAANE




Geregistreerd op: 3-9-2006
Berichten: 42
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: Do Jul 24, 2008 1:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks henk ! ow heb je wat meer info over die zinc-cromate
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ceuningsje
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 20-2-2005
Berichten: 189
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: Do Jul 24, 2008 1:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

henk schreef:
wat ik weet van magnesium wielen die ik gebruik in motorfietsen is dat je deze normaal gezien niet lang onbeschermd mag bloot stellen aan lucht deze oxideren wanneer ze in contact komen met zuurstof
de beste manier om magnesium te beschermen is voor dat ze gespoten worden behandelen met zinc-cromate.
ik heb inderdaad ook al veel velgen gezien op auto's zoals echte BRM,gasburners,empi waarvan delen gepolierd zijn misschien is de legering van auto velgen anders en zit hier meer aluminium in waardoor je deze wel ongelakt kan laten
in magnesium velgen kunnen er ook vlugger scheurtjes ontstaan

succes anders met je velgen é CHOU!!!!!


Very Happy Very Happy , ne echte bing

_________________
Franco belge 1956
brilkever mei 1949
samba 1963
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Doka071
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 3929
Woonplaats: Bilzen

BerichtGeplaatst: Do Jul 24, 2008 4:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mijn gasburners zijn ook gepolierd(de randen de spaken) en onbehandeld en ben elke maand bezig die terug op glans te brengen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KAANE




Geregistreerd op: 3-9-2006
Berichten: 42
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: Do Jul 24, 2008 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Doka071 schreef:
mijn gasburners zijn ook gepolierd(de randen de spaken) en onbehandeld en ben elke maand bezig die terug op glans te brengen



Waneer deze volledig ontlakt waren welke primer hebben die dan gehad ? en hebben deze lang gelegen zonder primer ?


Groeten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Doka071
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 3929
Woonplaats: Bilzen

BerichtGeplaatst: Do Jul 24, 2008 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee welke primer derop zit heb dat laten doen en ik heb ze toch bijna een jaar laten liggen zonder der naar om te kijken
heeft mij toen enkele uren zweet gekost en toen blonke ze weer.
Denk als ze ene keer gepolierd zijn dat ge ze al lang moet late ligge
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Do Jul 24, 2008 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zinc-cromate zorgt ervoor dat de magnesium niet meer in cotanct kan komen met zuurstof en dus ook niet meer kan oxideren het is een een groene grondlaag die ook wordt gebruikt in de luchtvaart
maar zoals gezegd denk ik dat magnusium auto wielen waarschijnlijk wat meer aluminium bezitten want magnesium moto velgen moet je echt niet zonder verf laten liggen komen vlug witte plekken op
misschien iemand die dat weet of er een verschil is

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group