Het is nu Di Mei 14, 2024 8:30 am |
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
veuve cliquot Flat4Free Rakker
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 21-6-2008 Berichten: 108
Woonplaats: oost-vlaanderen
|
Geplaatst: Do Jul 31, 2008 7:11 pm Onderwerp: |
|
|
30/31?? is dat nen brosol??? Ik heb die er bij mij in den tijd afgesmeten en nen originelen op gezet en alle problemen waren opgelost.
Het is maar een gedacht é _________________ Een vraa in heuren bloeite dadis een monument
Mor ne vent in zenne pure is en bleft nen bloeite vent |
|
Naar boven |
|
|
Mispoes Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 20-3-2008 Berichten: 812
Woonplaats: Oilsjt eing
|
Geplaatst: Do Jul 31, 2008 7:39 pm Onderwerp: |
|
|
solex, maar das denk ik hetzelfde als brosol dacht ik? _________________ NSU Prinz 4: Het groene gevaar... |
|
Naar boven |
|
|
Huls Racing Flat4Free Rakker
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 15-10-2007 Berichten: 170
Woonplaats: Lummen
|
Geplaatst: Do Jul 31, 2008 7:43 pm Onderwerp: |
|
|
steek eens een red blast 2 msd boboijn, en u probleem gaat van de baan zijn!!!!
verbranding gaat 100000 keer beter zijn en uw motortje gaat lopen als ne trein!!!!!
believe it or not
gegroet
huls racing
kristof
by the way, 850 is te laag voor ne motor, gaat zelden mooi lopen is. Gevolg veel onverbrande bezine, en dus co-waarde weeral te hoog. Beter rond de 1000. Gaat 10 keer mooier lopen _________________ Een dag zonder kevertje is als een dag zonder zon, donker en eenzaam. |
|
Naar boven |
|
|
Mispoes Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 20-3-2008 Berichten: 812
Woonplaats: Oilsjt eing
|
Geplaatst: Vr Aug 01, 2008 10:13 am Onderwerp: |
|
|
Huls Racing schreef: | steek eens een red blast 2 msd boboijn, en u probleem gaat van de baan zijn!!!!
verbranding gaat 100000 keer beter zijn en uw motortje gaat lopen als ne trein!!!!!
believe it or not
gegroet
huls racing
kristof
by the way, 850 is te laag voor ne motor, gaat zelden mooi lopen is. Gevolg veel onverbrande bezine, en dus co-waarde weeral te hoog. Beter rond de 1000. Gaat 10 keer mooier lopen |
ah, ja, da kannek geloven, betere vonken is betere verbranding, maar tdingen is dat ik nog maar een nieuwe originele bobijn heb gestoken, en dat kost toch ook wat geld, dus eerst zien of ik het probleem op een andere manier kan oplossen. _________________ NSU Prinz 4: Het groene gevaar... |
|
Naar boven |
|
|
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Vr Aug 01, 2008 11:48 am Onderwerp: |
|
|
Die solex/brosol 30/31 geldt als vervanging voor zowel de 30pict carbu's als de 31 pict carbu's, dus alle jets nakijken of het de goede maat is en dan volgens de methode van Lucas afstellen, wel eerst zien dat uw onsteking goed staat. |
|
Naar boven |
|
|
Huls Racing Flat4Free Rakker
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 15-10-2007 Berichten: 170
Woonplaats: Lummen
|
Geplaatst: Vr Aug 01, 2008 4:46 pm Onderwerp: |
|
|
draai gewoon da stationair toerental omhoog. of verklein uwe stationtoerental sproeier.
mvg
huls racing
Kristof _________________ Een dag zonder kevertje is als een dag zonder zon, donker en eenzaam. |
|
Naar boven |
|
|
Mispoes Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 20-3-2008 Berichten: 812
Woonplaats: Oilsjt eing
|
Geplaatst: Ma Aug 04, 2008 2:13 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, kheb eens de maten van men sproeiers bekeken:
de sproeier die vanboven zit, deze dus:
tis moeilijk te lezen maar ik zie presies 125L staan...
dan de sproeier die in de vlotterkamer zit, deze dus:
daar staat 120 op...
en dan zijn er nog die 2 "sproeiers?" rechts van de carbu, deze dus:
op de ene staat F65 en op de andere F50
ziezo, is er iemand die weet of dit de juiste maten zijn, en kan er mij ook iemand eens de juiste benamingen van die sproeiers geven? :p, en voor wat dienen die 2 sproeiers rechts van de carbu?
mersiekeeuuhs _________________ NSU Prinz 4: Het groene gevaar... |
|
Naar boven |
|
|
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Ma Aug 04, 2008 8:21 pm Onderwerp: |
|
|
De maten volgens Haynes op een Solex 31pict3:
hoofdsproeier (nr20 op de tekening) = 130
mengluchtsproeier (nr26 op de tekening) = 110
stationaire benzinesproeier (nr28 op de tekening) = 52,5
extra benzinesproeier (nr29 op de tekening) = 42,5 (of 45 na december 1971) |
|
Naar boven |
|
|
Mispoes Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 20-3-2008 Berichten: 812
Woonplaats: Oilsjt eing
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2008 8:33 am Onderwerp: |
|
|
ah, mersi, maar dit is ne solex 30/31 hé. _________________ NSU Prinz 4: Het groene gevaar... |
|
Naar boven |
|
|
lucas Flat4Free Junkie
Leeftijd: 30 Geregistreerd op: 27-12-2003 Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2008 2:32 pm Onderwerp: |
|
|
Mispoes schreef: | ah, mersi, maar dit is ne solex 30/31 hé. |
hum, ik dacht dat ik de slimste was, in der tijd...
Ik had een Brosol geplaats, in vervanging van 3 solex 30 pict 3, gekuist, met nieuwe voegen enz...
Met de Brosol, geen probleem meer, en een CO van 2.5.
Dan heb ik de sproiers van de 30 pict 3 op de Brosol geplaats, om "Vintage" te blijven...
En het ging niet, geen ralenti, moeilijke acceleraties, max 100 Km/u enz. Weer de originele sproiers geplaats, en geen probleem meer.
Waarom? Dat weet ik nog niet. _________________ 150.000 km met de kever! |
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|