www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mei 09, 2024 3:52 am
vacuumvervroeging of centrifugaalvervroeging

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2004 5:01 pm    Onderwerp: vacuumvervroeging of centrifugaalvervroeging Reageer met quote

op men notchback 68 (enkele carbu)
staat momenteel nog een originele verdeler, met vacuumvervroeging dus
een nieuwe verdeler (bosh 009) heeft echter alleen centrifugaalvervroeging.

Graag zou ik de pro's en con's weten van elke systeem,
en alle ervaringen zijn ook meer dan welkom!

Alvast bedankt

Tanguy
y
p
e
3

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Black_Beretta




Geregistreerd op: 24-3-2004
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2004 7:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eigenlijk is het simpel: een 009 is nieuw. die zal de eerste jaren niet haperen. de vacuum is intussen 36 jaar oud hé...
_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 5
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2004 9:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je zal de carbu moeten aanpassen...
kijk op http://www.flat4ever.com/modules/news/article.php?storyid=245
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Humby
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2004 9:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Da's waar, maar op een originele motor zou ik nooit ne 009 verdeler zetten, omdat die daar simpelweg niet voor gemaakt is.
Ik denk dat je beter af bent op een originele motor met de originele stroomverdeler omdat deze helemaal afgestemd is op de motor.

Een 009 is vooral voorzien voor motoren met dubbele carburateurs, omdat daar eigenlijk niet echt vacuumvervroeging nodig is (elke cilinder heeft dan zijn eigen carbu)
Ook is het zo dat de 3e cilinder bij een kever boxermotor door mindere koeling warmer wordt, en dit is voorzien in de standaard stroomverdeler (deze geeft de ontstekingpuls van de 3e cilinder pas 2° later )

Gewoon een standaard ontsteking nemen is mijn gedacht...

Aircooled greetz,

Humby Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Black_Beretta




Geregistreerd op: 24-3-2004
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Wo Apr 14, 2004 7:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Humby schreef:
Een 009 is vooral voorzien voor motoren met dubbele carburateurs, omdat daar eigenlijk niet echt vacuumvervroeging nodig is


in principe heeft elke motor ontstekingsvervroeging nodig. anders zouden de kleppen verbranden. bij een AD-blok is het blijkbaar een probleem om een 009 te plaatsen maar met de link die Lucas plaatste is te volgen wat je best doet. een Type 3 heeft geen AD-blok, dus lijkt er mij geen probleem te zijn. enkel op een Type 3 met originele injectie is het onmogelijk om een 009 te plaatsen omdat die een dubbele vacuumdoos heeft. ik zal eens uitzoeken waar die juist voor dient...

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Humby
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Wo Apr 14, 2004 5:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey,

Check this out:

http://www.hotrod.nl/PDF/009.PDF

Ik denk dat hierdoor veel duidelijk wordt voor iedereen...

Aircooled greetz,

Humby Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Wo Apr 14, 2004 6:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de reacties!
nu is het héél duidelijk waarom ik bij de originele moet blijven!

Nu nog men carbu inorde krijgen, en dan kan ik eindelijk de ontsteking helemaal juist krijgen,
en men verbruik intomen...

maar dat staat al in een andere post Smile

Groeten,
Tanguy
y
p
e
3

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group