Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Sancho Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 8-4-2004 Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Di Apr 13, 2004 5:01 pm Onderwerp: vacuumvervroeging of centrifugaalvervroeging |
|
|
op men notchback 68 (enkele carbu)
staat momenteel nog een originele verdeler, met vacuumvervroeging dus
een nieuwe verdeler (bosh 009) heeft echter alleen centrifugaalvervroeging.
Graag zou ik de pro's en con's weten van elke systeem,
en alle ervaringen zijn ook meer dan welkom!
Alvast bedankt
Tanguy
y
p
e
3 _________________ Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import |
|
Naar boven |
|
|
Black_Beretta
Geregistreerd op: 24-3-2004 Berichten: 25
|
Geplaatst: Di Apr 13, 2004 7:35 pm Onderwerp: |
|
|
eigenlijk is het simpel: een 009 is nieuw. die zal de eerste jaren niet haperen. de vacuum is intussen 36 jaar oud hé... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
lucas Flat4Free Junkie
Leeftijd: 5 Geregistreerd op: 27-12-2003 Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende
|
|
Naar boven |
|
|
Humby Flat4Free Junkie
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem
|
Geplaatst: Di Apr 13, 2004 9:49 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Da's waar, maar op een originele motor zou ik nooit ne 009 verdeler zetten, omdat die daar simpelweg niet voor gemaakt is.
Ik denk dat je beter af bent op een originele motor met de originele stroomverdeler omdat deze helemaal afgestemd is op de motor.
Een 009 is vooral voorzien voor motoren met dubbele carburateurs, omdat daar eigenlijk niet echt vacuumvervroeging nodig is (elke cilinder heeft dan zijn eigen carbu)
Ook is het zo dat de 3e cilinder bij een kever boxermotor door mindere koeling warmer wordt, en dit is voorzien in de standaard stroomverdeler (deze geeft de ontstekingpuls van de 3e cilinder pas 2° later )
Gewoon een standaard ontsteking nemen is mijn gedacht...
Aircooled greetz,
Humby |
|
Naar boven |
|
|
Black_Beretta
Geregistreerd op: 24-3-2004 Berichten: 25
|
Geplaatst: Wo Apr 14, 2004 7:01 am Onderwerp: |
|
|
Humby schreef: | Een 009 is vooral voorzien voor motoren met dubbele carburateurs, omdat daar eigenlijk niet echt vacuumvervroeging nodig is |
in principe heeft elke motor ontstekingsvervroeging nodig. anders zouden de kleppen verbranden. bij een AD-blok is het blijkbaar een probleem om een 009 te plaatsen maar met de link die Lucas plaatste is te volgen wat je best doet. een Type 3 heeft geen AD-blok, dus lijkt er mij geen probleem te zijn. enkel op een Type 3 met originele injectie is het onmogelijk om een 009 te plaatsen omdat die een dubbele vacuumdoos heeft. ik zal eens uitzoeken waar die juist voor dient... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Humby Flat4Free Junkie
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem
|
Geplaatst: Wo Apr 14, 2004 5:27 pm Onderwerp: |
|
|
Hey,
Check this out:
http://www.hotrod.nl/PDF/009.PDF
Ik denk dat hierdoor veel duidelijk wordt voor iedereen...
Aircooled greetz,
Humby |
|
Naar boven |
|
|
Sancho Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 8-4-2004 Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Wo Apr 14, 2004 6:27 pm Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de reacties!
nu is het héél duidelijk waarom ik bij de originele moet blijven!
Nu nog men carbu inorde krijgen, en dan kan ik eindelijk de ontsteking helemaal juist krijgen,
en men verbruik intomen...
maar dat staat al in een andere post
Groeten,
Tanguy
y
p
e
3 _________________ Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import |
|
Naar boven |
|
|
|
|