Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pix912 Webmaster
Leeftijd: 103 Geregistreerd op: 1-11-2003 Berichten: 1032
Woonplaats: Oostende
|
Geplaatst: Vr Feb 18, 2005 1:21 pm Onderwerp: Gelijkvormigheidskeuring - Zwaardere motor. |
|
|
Ik ben van plan een wagen te kopen in het buitenland met een niet-originele, zwaardere motor, een opgefokte 2.0 van een 914 (nu een 2.4)
Als ik de wagen als dagelijks voertuig wil keuren zal ik een gelijkvormigheidskeuring moeten doen.
Heeft iemand dit reeds gedaan?
Heb ik veel kans om de wagen gekeurd te krijgen?
De wagen is van 1969.
Piet |
|
Naar boven |
|
|
vw76stijn Flat4Free Verslaafde
Geregistreerd op: 5-1-2004 Berichten: 761
Woonplaats: kalken
|
Geplaatst: Vr Feb 18, 2005 1:46 pm Onderwerp: |
|
|
als de veranderingen nergens staan op geschreven dan zullen ze dit nooit zien. want van aan de buitenkant uit kun je nooit zien of er is aan gesleuteld of niet en een motorblok gaat men nooit open doen op de keuring hé! maar als de wijzigingen staan opgeschreven op de "fahrzeug-brief" dan is het wat andere koek dan zou jij je beter eerst informeren bij goca (keuring)...
aircooled greetz... |
|
Naar boven |
|
|
curlie Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 22-12-2003 Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk
|
Geplaatst: Vr Feb 18, 2005 2:22 pm Onderwerp: |
|
|
Piet,
Na de aankoop van mijn 100% fabrieksoriginele Porsche 912 heb ik welgeteld 8 maanden kunnen wachten tot Dhr. De Pril eindelijk goesting had om zijn handtekening te willen zetten onder een gelijkvormigheidsattest. Zijn werkwijze was heel eenvoudig: de motor was te zwaar, niet origineel en het was aan mij om te bewijzen dat het niet zo was. Na veel proberen en bellen, ben ik uiteindelijk via een beetje vriendjespolitiek door Porsche Import schitterend geholpen. Wel 8 maanden geduld moeten hebben hé. Zonder Porsche Import was het zelfs nooit gelukt. Tijdens een van de telefoontjes met De Pril vertelde hij me doodleuk dat (volgens hen) 90% van de ingevoerde Porsche's niet correct waren. De nieuwe werkwijze is dus dat de eigenaar het tegendeel moet bewijzen
Ik zou er niet meer aan beginnen.
Waf waf waf _________________ T2ab 1972 schuifdak
'67 Kever schuifdak |
|
Naar boven |
|
|
Sancho Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 8-4-2004 Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Vr Feb 18, 2005 2:31 pm Onderwerp: |
|
|
komt hij van Duitsland of Nederland,
en staat op de papieren duidelijk dat er een andere moter inligt,
dan moeten ze hem een eenmalige typegoedkeuring geven.
Anders kan je altijd eens naar men topic zoeken, twas iets van "hoe legaal met een kitcar rondrijden"
of toch zoiets,
daar staat wa in van ne willy die auto's in Engeland laat keuren
zal wel wat kosten peinsk...
Greetz
Sancho _________________ Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import |
|
Naar boven |
|
|
pix912 Webmaster
Leeftijd: 103 Geregistreerd op: 1-11-2003 Berichten: 1032
Woonplaats: Oostende
|
Geplaatst: Vr Feb 18, 2005 2:49 pm Onderwerp: |
|
|
@Curlie: I know the feeling. Met mijn 912 Targa, ingevoerd uit Californië, heb ik 5 maand kunnen wachten op m'n gelijkvormigheidsattest, ze hadden er op de keuring een 911 van gemaakt en ook D'Ieteren heeft moeten aantonen dat het motor nummer overenkwam met dat van een 4-cylinder 912. En met m'n originele Westfalia 1976 ingevoerd uit Frankrijk heb ik ook 3 maand kunnen wachten.
@Sancho: Het is een Canadese Porsche 912 met een 914 motor die 150 PK levert, en nog een hele reeks 911 upgrades
Wat ik eventueel ook kan doen is hem eerst als oldtimer inschijven en daarna de procedure van goedkeuring starten. |
|
Naar boven |
|
|
keverinnetje Flat4Free Rakker
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 18-1-2005 Berichten: 131
Woonplaats: vremde (antwerpen)
|
Geplaatst: Vr Feb 18, 2005 11:34 pm Onderwerp: gelijkvormigheid |
|
|
OP de keuring gaan ze inderdaad niet kunnen zien of het nu een zwaardere motor is of niet. Maar het motor nummer wordt bij zo'n procedure wel opgeschreven en deze gegevens worden in Brussel nagekeken en daar zullen ze over de motor moeilijk gaan doen |
|
Naar boven |
|
|
erwin Flat4Free Junkie
Leeftijd: 107 Geregistreerd op: 16-12-2003 Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw
|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 2:40 pm Onderwerp: |
|
|
mijn t2 westy, een us model met duitse papieren was op 3 weken gekeurd
een scirocco van 91 met 1.8 en kat (nooit in belgie geleverd) gekeurd op 3 weken,via een keuring bij een schouwingskantoor
vorig jaar had ik een t3 met 2.3l 5 cyl audi motor op het oog en ben me toen gaan bevragen om hem te schouwen, antwoord was''als de verbouwing op de voertuigdokumenten staat en tuv gekeurd is , keuren we hem zonder problemen goed''(heb hem wel niet kunnen kopen , ik was te laat )
dus als alles in orde is met de verbouwing zijn er normaal geen probs, ik zou zeggen ga je ook eens bevragen bij de keuring
erwin |
|
Naar boven |
|
|
cris_blitz Flat4Free Junkie
Leeftijd: 104 Geregistreerd op: 25-4-2004 Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg
|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 6:34 pm Onderwerp: |
|
|
.
Indien uw voertuig na 15/06/1968 in gebruik werd genomen,
heeft u instemming nodig van de mandataris van de bouwer van het voertuig.
Lees zelf maar :
DE WET - VERVANGING VAN DE MOTOR
. _________________ >>> BUGGY BOYS BELGIUM <<< |
|
Naar boven |
|
|
erwin Flat4Free Junkie
Leeftijd: 107 Geregistreerd op: 16-12-2003 Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw
|
Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 9:05 pm Onderwerp: |
|
|
dit is wel voor voertuigen die nieuw in belgie zijn verkocht , en dus een belgisch pvg nummer hebben
alle voertuigen die worden gekeurd en gehomologeerd als alleenstaand geval daar gelden andere regels voor
beste voorbeeld is die scirocco waar ik het hierboven over had, dit voertuig is zelfs in belgie na 90 niet meer nieuw verkocht, heeft hier nooit een motor met met een kat gekregen en heb ik zonder enig probleem op de weg gezet (kostprijs iets meer dan €100), wat met de kevers die naar hier zijn gekomen vanuit de us,deze hebben meestal een injektiemotor en kat (ook deze zijn hier nooit nieuw verkocht)en zijn ook op de weg gezet soms nog voor ze 25 jaar waren en als dagelijks voertuig
de beste raad die ik kan geven is : neem kontakt op met de keuring,zij kunnen je (denk ik) de beste raad geven
erwin
ps: ik heb ooit een audi 100 omgebouwd van 4 cyl (met carb) automaat, naar 2.3l 5 cyl (met injectie) en manueel, zelf op de schouwing hebben ze het verschil niet gezien
het ging over een voertuig van 79 omgebouwd in 86 |
|
Naar boven |
|
|
|
|