Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tsjokkie
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 13-1-2008 Berichten: 12
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 12:09 pm Onderwerp: Probleem met uitlaat |
|
|
Gisteren met een vriend de motor van mijn kever gewisseld. Er zat een 1300cc dubbelpoort in en nu zat er een 1200cc enkelpoort in de kever. Het is niet de bedoeling dat de 1200 blijft zitten maar dat ik gewoon verder kan rondtuffen terwijl ik de van de 1300 een 1600cc maak.
Nu heb ik een probleem. Ik heb van iemand (goedkoop) een 1200 motor kunnen kopen dat on orde staat maar waarvan de uitlaat ontbrak.
Gisteren ben ik vlug nog om een occazie uitlaat gereden naar Zaventem maar er is echter een probleem. De diameters van warmtewisselaars en uitlaat komen niet overeen en er zit een opening tussen. Gevolg, ge hoort mij al van 10 km ver afkomen en ik heb drukverlies.
De uitlaat komt van een kever maar de motor heeft in een busje gezeten. Wat ik nu niet weet is of de motor standaard in het busje zat of hij ooit uit ne kever gekomen is.
Weet er iemand of er verschil zat op de uitlaat van een busken en een kever ( beiden 1200cc )?
Alvast bedankt! |
|
Naar boven |
|
|
notchback'68 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 21-12-2003 Berichten: 787
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 6:39 pm Onderwerp: |
|
|
Heb hetzelfde voorgehad, beetje zelfde verhaal: rap motorke erin om verder te kunnen tuffen.
Heb gewoon een stukje chauffagebuis dat ik hier liggen had er tussen gestoken langs beide kanten om dat gat op te vullen, klemmekes er rond... Lekte wel beetje maar who cares...
Kever daarna zelfs nog naar keuring geweest daarna voor gewone keuring: geen probleem. _________________ www.fototreffen.be |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: -48 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8997
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 6:44 pm Onderwerp: |
|
|
Knap verhaal Foto's willen we zien Een 1200 uitlaat past niet op een 13/1600 en andersom. Diameter van de uitlaat en warmtewisselaar anders? Dan heb ik weer wat bijgeleerd,want dat wist ik niet
Dus als het goed is verkopen ze daar 2 verschillende pakkingringen voor dan? _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
notchback'68 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 21-12-2003 Berichten: 787
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 7:17 pm Onderwerp: |
|
|
kever is maandje geleden verkocht... met de chauffage buizen ertussen.
Ik heb toch maar geen meerprijs gevraagd voor het extra metaal, dat zou té grof zijn _________________ www.fototreffen.be |
|
Naar boven |
|
|
majortom Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 15-8-2005 Berichten: 292
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 7:39 pm Onderwerp: |
|
|
Zou het niet kunnen dat je 1500cc motor hebt? |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 7:56 pm Onderwerp: |
|
|
majortom schreef: | Zou het niet kunnen dat je 1500cc motor hebt? |
13/15/1600 is hetzelfde.1200 is het enige buitenbeentje _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Tsjokkie
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 8:39 pm Onderwerp: |
|
|
wimpie schreef: | Knap verhaal Foto's willen we zien Een 1200 uitlaat past niet op een 13/1600 en andersom. Diameter van de uitlaat en warmtewisselaar anders? Dan heb ik weer wat bijgeleerd,want dat wist ik niet
Dus als het goed is verkopen ze daar 2 verschillende pakkingringen voor dan? |
Ik zal proberen morgen foto's te nemen van het prbleem. Er zit dus een 1200cc uitlaat op. Mij 1300cc uitlaat zo zowieso niet passen want dat is een dubbelpoort en nu is het een enkelpoort.
Alvast bedankt! |
|
Naar boven |
|
|
Tsjokkie
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 8:44 pm Onderwerp: |
|
|
notchback'68 schreef: | Heb hetzelfde voorgehad, beetje zelfde verhaal: rap motorke erin om verder te kunnen tuffen.
Heb gewoon een stukje chauffagebuis dat ik hier liggen had er tussen gestoken langs beide kanten om dat gat op te vullen, klemmekes er rond... Lekte wel beetje maar who cares...
Kever daarna zelfs nog naar keuring geweest daarna voor gewone keuring: geen probleem. |
Ik ga proberen het zo goed mogelijk op te lossen. Anders doe ik juist hetzelfde op als bij u |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 8:45 pm Onderwerp: |
|
|
Tsjokkie schreef: | wimpie schreef: | Knap verhaal Foto's willen we zien Een 1200 uitlaat past niet op een 13/1600 en andersom. Diameter van de uitlaat en warmtewisselaar anders? Dan heb ik weer wat bijgeleerd,want dat wist ik niet
Dus als het goed is verkopen ze daar 2 verschillende pakkingringen voor dan? |
Ik zal proberen morgen foto's te nemen van het probleem. Er zit dus een 1200cc uitlaat op. Mij 1300cc uitlaat zo zowieso niet passen want dat is een dubbelpoort en nu is het een enkelpoort.
Alvast bedankt! |
Dubbelpoorts of enkelpoorts heeft te maken met het inlaatspruit niets met de uitlaat _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
andy van der jeught Flat4Free Junkie
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 9-10-2004 Berichten: 6449
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 8:59 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb het ook voorgehad, khad een uitlaat 1200cc gekocht en deze paste niet over de warmtewisselaars.
het scheelde maar 2mm diameter. ook de pijpkes die over de warmtewisselaars moesten hadden verschillende lengtes.
kheb dan nog een okkasie gevonden, en daarmee geen problemen. _________________ kever '74 project:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=107103 |
|
Naar boven |
|
|
|
|