www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Wo Jun 26, 2024 12:53 pm
CO-uitstoot te hoog

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
trooper322




Geregistreerd op: 14-1-2004
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 2:47 pm    Onderwerp: CO-uitstoot te hoog Reageer met quote

naar de keuring geweest en de uitstoot van CO was meer dan 6, terwijl het maar iets meer dan 2 mag zijn...kan dit opgelost worden of is dit een onoplosbaar probleem?

ik wil binnen de 2 weken de kever klaarstomen om door de keuring te gaan,

alvast bedankt voor alle hulp mensen,
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 91
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 5:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hallo!
De wettelijke limiet voor de CO, voor een voertuig < 1986 is 4.5%
Laat het regelen in een garage.

Nu, een tips: een kevermotor is luchtgekoeld Wink , dus wordt rap koud als hij niet draait.
Je motor moet warm zijn voor de meeting, anders wordt de lezing vervalst.

Het probleem was, in mijn station, dat ik moest de motor stoppen in de file. De "technieker" wilde van niets weten over mijn uitleg. Ik ben dus onmiddelijk naar de baas van het station geweest om de situatie uit te leggen. De "technieker" heeft uiteindelijk de CO onmiddelijk moeten meten... Razz

Als dit kan je helpen...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waar staat dat dat de Co van een auto van voor 1986 4,5% mag zijn ? Tegen mij zeggen ze bij de keuring dat het maar 2 mag zijn en mijne kever is van 1978.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pix912
Webmaster
Webmaster


Leeftijd: 78
Geregistreerd op: 1-11-2003
Berichten: 1031
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 9:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wettekst vind je hier: http://www.fedpol.be/fedpol/wegcode/tech_b15.htm
Onder punt 8.2 Uitlaatemissies.

Quote:
Na een redelijke termijn voor het conditioneren van de motor, rekening houdend met de aanbevelingen van de voertuigconstructeur, dient het koolmonoxyde (CO)-gehalte van de uitlaatgassen te worden gemeten bij stationair (onbelast) draaien van de motor.
Het maximaal toelaatbare CO-gehalte van de uitlaatgassen, mag niet groter zijn dan :

- voor voertuigen die voor de eerste keer ingeschreven of in het verkeer gebracht zijn voor 1 oktober 1986: CO : 4,5 vol. %,
- voor voertuigen die vanaf 1 oktober 1986 voor de eerste keer ingeschreven of in het verkeer gebracht zijn: CO : 3,5 vol. %.


Afprinten en onder hun neus duwen de volgende keer !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 10:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Merci.

Vorig jaar ben ik hiervoor afgekeurd. Ik ben buiten gereden, heb op de parking van de keuring mijne motor bijgeregeld (hij stond te schudden en bleef nauwelijks nog draaien) en ben 1 minuut later terug binnen gereden voor de herkeuring. Dan was het wel goed. Belachelijk want zij weten ook dat ge daarna de CO terug hoger draait, maar dat kost dan wel weer wa Eurokes natuurlijk.

Groeten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Volksie




Geregistreerd op: 1-2-2004
Berichten: 35
Woonplaats: Oudenaarde

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 10:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn een aantal mogelijkheden om zeker te zijn dat je CO goed is voor de klojo's van de keuring:

Het gemakkelijkste is gewoon voor dat je de keuring binnen rijdt, het slangetje van de vacum vervroeging losmaken van de delco. De motor zal een beetje vierkant draaien, maar die pipos van de keuring mogen je der niet voor afkeuren. Je CO waarde zal bijna 0% zijn omdat er extra lucht binnenkomt in de motor achter de carburator.

Als je toch wil schroeven, draai de CO vijs in tot op het moment dat het toerental van de motor iets naar beneden gaat.

Greets
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
J.G.
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 713
Woonplaats: Diest

BerichtGeplaatst: Wo Feb 25, 2004 10:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer ook altijd zo vroeg mogelijk naar de keur te gaan, dan je je motor laten draaien en je kan normaal na 10 minuutjes wachten wel binnen. Toch hier bij ons in het keurstation.

J.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
spoonman




Geregistreerd op: 22-3-2004
Berichten: 35
Woonplaats: gent

BerichtGeplaatst: Zo Feb 27, 2005 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga morgen nr de keuring en ik snap het niet: als ik het darmpje van m'n vacuumvervroeging aan m'n delco loskoppel verandert het toerental geen sikkepit en als ik de CO-regelvijs (=mengselschroef, net onder die grote luchtschroef links op carburator) toedraai, STIJGT m'n toerental. Wat nu gezongen??
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
danimieghem



Leeftijd: 77
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 18, 2005 12:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Efkes UP

Ben gaan opzoeken ...

http://wegcode.be/tech/bijl15.htm#8.

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group