www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 10:23 am
zwaardere motor
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@keverke68 : klinkt intressant..heb je gegevens over de 1915?
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Jippie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 412
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 8:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Svekkeman:

Alle kevermotoren zijn onderling inwisselbaar. Verder kan je ook een typ4 motor installeren (oa van een late bus of van een Porsche 914) en verder zijn er ook mensen die een Subarumotor gebruiken om op een goedkope manier meer PK's te krijgen. Maar dat laatste vergt wel wat meer werk.

_________________
1979 T2
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
svekkeman
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 23-5-2007
Berichten: 666
Woonplaats: St-Kruis (Brugge)

BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 8:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jippie schreef:
@ Svekkeman:

Alle kevermotoren zijn onderling inwisselbaar. Verder kan je ook een typ4 motor installeren (oa van een late bus of van een Porsche 914) en verder zijn er ook mensen die een Subarumotor gebruiken om op een goedkope manier meer PK's te krijgen. Maar dat laatste vergt wel wat meer werk.

'k had ook als is gehoord van alfa romeo en audi motor's dat ze dat er ook in krijgen klopt dit?

_________________



ik en men kever: da zijn twee handen op 1 capeau
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 8:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou gaan voor een 1776(heb ik zelf ook) een type 4 is waarschijnlijk wel betrouwbaarder maar de type 4 motoren met wat ik al gereden heb geven mij niet echt het gevoel dat ze snel zijn,zijn dat wel als je naar de kilometer teller kijkt.
maar ze geven me niet zo echt de kick van een type 1 omdat deze meestal niet zoveel toeren draaien en meer op koppel rijden.
de motoren waren wel redelijk standaard dus daar valt waarschijnlijk wel iets aan te veranderen,maar type 4 stukken zijn ook altijd wat duurder

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
dolle



Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 2478
Woonplaats: Beringen

BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wel ik heb ook ne 1776 gehad en was daar heeeeeeeeeeeel tevrede van en deze was ook heel betrouwbaar en behoorlijk snel en een heel plezant blokske om in het dagelijks verkeer mee te rijden.
Ik heb er innorm veel plezier aan gehad.
Moet wel zeggen ik had toe ook al rondom schijven steken en regelbare SPAX schokdempers.
AVO is ook nog een merk van schokdempers die zowel ingaande als uitgaande demping regelbaar zijn.
Ik had er orginele schijven opstaan vooraan en achteraan een schijvenkit die van BBT kwam met een standaard hoofdremcilinder en dat stopte perfect.

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Henk; klopt volledig wat je zegt type 4 = koppel motor..al moet ik zeggen dat mijn type 4 wel tot 7000 t/min gaat Wink. als ik dan toch voor opbouw van een 2.0l type 1 zou gaan...blijft mijn voorkeur uitgaan naar de 1951cc ( wbx krukas met 90.5mm cylinders)..heb hier trouwens nog zo eentje liggen die in januarie in een kever ingebouwd wordt..en zit dik over de 140 pk Wink(volgens de duitse vermogentest zelfs 164)
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2008 9:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Silver RS schreef:
@Henk; klopt volledig wat je zegt type 4 = koppel motor..al moet ik zeggen dat mijn type 4 wel tot 7000 t/min gaat Wink. als ik dan toch voor opbouw van een 2.0l type 1 zou gaan...blijft mijn voorkeur uitgaan naar de 1951cc ( wbx krukas met 90.5mm cylinders)..heb hier trouwens nog zo eentje liggen die in januarie in een kever ingebouwd wordt..en zit dik over de 140 pk Wink(volgens de duitse vermogentest zelfs 164)


hey dirk,

voila er zijn zeker mogelijkheden als je meer toeren wilt met een type 4
en een type 4 is DE motor voor een german looker!!!!

henk!!!

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
keverke68
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-1-2004
Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke

BerichtGeplaatst: Do Dec 18, 2008 4:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

silver rs sorry meer info hem ik nog niet zodra ik meer weet zal ik het wel laten weten
_________________
mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Mike-e-Cox
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 17-1-2007
Berichten: 553
Woonplaats: Moorslede

BerichtGeplaatst: Do Dec 18, 2008 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Man man, als ik dit hier allemaal lees... Confused Very Happy . Een motor zal voor eind volgend jaar zijn. Maar heb mijn oor al hier en daar te luisteren gelegd. Iedereen raad mij ook een 1776 aan, maar het budget met ook mee willen hé.

Wat kost het bv. om mijn 1300AB motor te laten reviseren, en dan er een 1600 van maken.
En ook moest ik voor een 1776 gaan, kan ik dan mijn 1300 ingeven en wat krijg ik daar dan voor?

_________________
Mike.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
T 66
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 24-3-2007
Berichten: 142
Woonplaats: beerse

BerichtGeplaatst: Do Dec 18, 2008 9:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mag ik ook eens wa vragen ? rond wa budget praten we dan voor nen 1776 ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group