Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 10 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10175
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Wo Dec 17, 2008 7:23 pm Onderwerp: |
|
|
@keverke68 : klinkt intressant..heb je gegevens over de 1915? _________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! |
|
Naar boven |
|
|
Jippie Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 412
Woonplaats: Lier
|
Geplaatst: Wo Dec 17, 2008 8:04 pm Onderwerp: |
|
|
@ Svekkeman:
Alle kevermotoren zijn onderling inwisselbaar. Verder kan je ook een typ4 motor installeren (oa van een late bus of van een Porsche 914) en verder zijn er ook mensen die een Subarumotor gebruiken om op een goedkope manier meer PK's te krijgen. Maar dat laatste vergt wel wat meer werk. _________________ 1979 T2 |
|
Naar boven |
|
|
svekkeman Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 34 Geregistreerd op: 23-5-2007 Berichten: 666
Woonplaats: St-Kruis (Brugge)
|
Geplaatst: Wo Dec 17, 2008 8:20 pm Onderwerp: |
|
|
Jippie schreef: | @ Svekkeman:
Alle kevermotoren zijn onderling inwisselbaar. Verder kan je ook een typ4 motor installeren (oa van een late bus of van een Porsche 914) en verder zijn er ook mensen die een Subarumotor gebruiken om op een goedkope manier meer PK's te krijgen. Maar dat laatste vergt wel wat meer werk. |
'k had ook als is gehoord van alfa romeo en audi motor's dat ze dat er ook in krijgen klopt dit? _________________
ik en men kever: da zijn twee handen op 1 capeau |
|
Naar boven |
|
|
henk Flat4Free Verslaafde
Geregistreerd op: 29-4-2004 Berichten: 511
Woonplaats: oostende
|
Geplaatst: Wo Dec 17, 2008 8:52 pm Onderwerp: |
|
|
ik zou gaan voor een 1776(heb ik zelf ook) een type 4 is waarschijnlijk wel betrouwbaarder maar de type 4 motoren met wat ik al gereden heb geven mij niet echt het gevoel dat ze snel zijn,zijn dat wel als je naar de kilometer teller kijkt.
maar ze geven me niet zo echt de kick van een type 1 omdat deze meestal niet zoveel toeren draaien en meer op koppel rijden.
de motoren waren wel redelijk standaard dus daar valt waarschijnlijk wel iets aan te veranderen,maar type 4 stukken zijn ook altijd wat duurder _________________ the older i get the faster i was!!! |
|
Naar boven |
|
|
dolle
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 2478
Woonplaats: Beringen
|
Geplaatst: Wo Dec 17, 2008 9:15 pm Onderwerp: |
|
|
Wel ik heb ook ne 1776 gehad en was daar heeeeeeeeeeeel tevrede van en deze was ook heel betrouwbaar en behoorlijk snel en een heel plezant blokske om in het dagelijks verkeer mee te rijden.
Ik heb er innorm veel plezier aan gehad.
Moet wel zeggen ik had toe ook al rondom schijven steken en regelbare SPAX schokdempers.
AVO is ook nog een merk van schokdempers die zowel ingaande als uitgaande demping regelbaar zijn.
Ik had er orginele schijven opstaan vooraan en achteraan een schijvenkit die van BBT kwam met een standaard hoofdremcilinder en dat stopte perfect. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 10 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10175
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Wo Dec 17, 2008 9:30 pm Onderwerp: |
|
|
@Henk; klopt volledig wat je zegt type 4 = koppel motor..al moet ik zeggen dat mijn type 4 wel tot 7000 t/min gaat . als ik dan toch voor opbouw van een 2.0l type 1 zou gaan...blijft mijn voorkeur uitgaan naar de 1951cc ( wbx krukas met 90.5mm cylinders)..heb hier trouwens nog zo eentje liggen die in januarie in een kever ingebouwd wordt..en zit dik over de 140 pk (volgens de duitse vermogentest zelfs 164) _________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! |
|
Naar boven |
|
|
henk Flat4Free Verslaafde
Geregistreerd op: 29-4-2004 Berichten: 511
Woonplaats: oostende
|
Geplaatst: Wo Dec 17, 2008 9:46 pm Onderwerp: |
|
|
Silver RS schreef: | @Henk; klopt volledig wat je zegt type 4 = koppel motor..al moet ik zeggen dat mijn type 4 wel tot 7000 t/min gaat . als ik dan toch voor opbouw van een 2.0l type 1 zou gaan...blijft mijn voorkeur uitgaan naar de 1951cc ( wbx krukas met 90.5mm cylinders)..heb hier trouwens nog zo eentje liggen die in januarie in een kever ingebouwd wordt..en zit dik over de 140 pk (volgens de duitse vermogentest zelfs 164) |
hey dirk,
voila er zijn zeker mogelijkheden als je meer toeren wilt met een type 4
en een type 4 is DE motor voor een german looker!!!!
henk!!! _________________ the older i get the faster i was!!! |
|
Naar boven |
|
|
keverke68 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 14-1-2004 Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke
|
Geplaatst: Do Dec 18, 2008 4:58 pm Onderwerp: |
|
|
silver rs sorry meer info hem ik nog niet zodra ik meer weet zal ik het wel laten weten _________________ mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak |
|
Naar boven |
|
|
Mike-e-Cox Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 17-1-2007 Berichten: 553
Woonplaats: Moorslede
|
Geplaatst: Do Dec 18, 2008 9:21 pm Onderwerp: |
|
|
Man man, als ik dit hier allemaal lees... . Een motor zal voor eind volgend jaar zijn. Maar heb mijn oor al hier en daar te luisteren gelegd. Iedereen raad mij ook een 1776 aan, maar het budget met ook mee willen hé.
Wat kost het bv. om mijn 1300AB motor te laten reviseren, en dan er een 1600 van maken.
En ook moest ik voor een 1776 gaan, kan ik dan mijn 1300 ingeven en wat krijg ik daar dan voor? _________________ Mike. |
|
Naar boven |
|
|
T 66 Flat4Free Rakker
Leeftijd: 53 Geregistreerd op: 24-3-2007 Berichten: 142
Woonplaats: beerse
|
Geplaatst: Do Dec 18, 2008 9:43 pm Onderwerp: |
|
|
mag ik ook eens wa vragen ? rond wa budget praten we dan voor nen 1776 ? |
|
Naar boven |
|
|
|
|