www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Mei 05, 2024 6:47 pm
koppeling

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
coolzie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 10-1-2004
Berichten: 317

BerichtGeplaatst: Za Mrt 27, 2004 6:32 pm    Onderwerp: koppeling Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een kevertje dat al een paar jaar stil stond terug gestart , het starten op zich was geen probleem. Maar toen ik een poging ondernam om te rijden begon het probleem . Toen ik de koppelingspedaal indrukte en naar eerste schakelde ging dat niet . Bij het volledig indrukken van het koppelingspedaal hoor ik een raar geluid . Iemand ening idee wat het zou kunnen zijn ?



Thanks Coolzie
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Alain1300L
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 23-12-2003
Berichten: 164
Woonplaats: St-Jozef Brugge

BerichtGeplaatst: Za Mrt 27, 2004 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yup Coolzie ,

Kon je andere versnellingen schakelen???
Al de speling van de kabel gecontroleerd???

En naar mijn mening ,door het lang stilstaan ,zal het rare geluid bij het intrappen van je ontkoppelingspedaal te maken hebben met je drukgroepveer. Zal waarschijnlijk een rammelend geluid zijn en dan mag je er bijna zeker van zijn dat het rollementje versleten is.

VW GREETZZzzz...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
coolzie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 10-1-2004
Berichten: 317

BerichtGeplaatst: Za Mrt 27, 2004 7:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Andere versnellingen kan ik ook niet nemen . Het rare geluid is wanneer de moter draait en ik het koppelingspedaal indruk . De koppelingskabel heb ik al vervangen.
Er heeft mij wel iemand gezegd dat door het lang stilstaan de koppeling kan blijven hangen zijn . En dat ik de wagen eens in eerste moet zetten en dan starten dat de koppeling dan gaat loskomen .
Of dat waar is ?


Greetz Coolzie
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Alain1300L
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 23-12-2003
Berichten: 164
Woonplaats: St-Jozef Brugge

BerichtGeplaatst: Za Mrt 27, 2004 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan best zijn Coolzie...

Maar je zal veel duwkracht moeten oefenen,denk ik.
Eventueel met een andere wagen en een sleepkabel kan natuurlijk ook.
Zou daar toch maar voorzichtig mee zijn.
Maar heb zo m'n twijfels over het vastzitten van de drukgroep want als je het pedaal indrukt, dan pas komt dat rammelend geluid te voorschijn.
Wijst er toch op dat de drukgroepveer samen met de vork in ontkoppelde toestand vrij komt en het rollement dan het lawaai maakt.
Je ontkoppelingsplaat kan dan alleen nog "plakken" of "doorslippen" maar dat geeft niets te maken met het "niet kunnen schakelen"...


Nog iets... Zit de versnellingspook los in neutraalstand... Hij zit toch nergens vast of los hoop ik... Was er voorheen niets mis met de versnellingsbak... Geblokkeerd of kapotte tandwielen, kroonwiel... ik noem nu maar wat...

Mvg Alain.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
coolzie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 10-1-2004
Berichten: 317

BerichtGeplaatst: Za Mrt 27, 2004 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, de versnellingspook zit los .
De wagen heeft voordien nog gereden . Dus het zal waarschijnlijk het rollementje zijn. Ik zal in de loop van de week eens kijken.
Laat nog iets weten .

Alvast bedankt Alain .


Greetz Coolzie
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Alain1300L
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 23-12-2003
Berichten: 164
Woonplaats: St-Jozef Brugge

BerichtGeplaatst: Za Mrt 27, 2004 10:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yup Coolzie,

Ben benieuwd wat het mag wezen???
Een oplossing rijker voor een anders dan anders probleempje...
Succes en we horen het wel... Laughing

VW GREETZZzzz...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
ratbak
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 28, 2004 7:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

best eens de motor eruit halen en de koppeling eens nazien voor je iets beschadigd.. zal wss vastgeroest zijn..
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
coolzie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 10-1-2004
Berichten: 317

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2004 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De koppeling zat inderdaad vastgeroest ! Maar het druklager was ook in geen al te beste staat meer;ik heb het ook maar meteen vervangen .

Dus mensen bedankt voor de tips want ik als amateur garagist zou er zelf niet opgekomen zijn ...


Greetz Coolzie
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Alain1300L
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 23-12-2003
Berichten: 164
Woonplaats: St-Jozef Brugge

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2004 5:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Prima job dus...

Succes bij de wederopbouw en opletten dat je de ambriageplaat niet verkeerd steekt...
Tip : smeer een klein beetje kopervet aan de topas van de versnellingsbak. Het vergemakkelijkt het samenvoegen van motor en versnellingsbak.

Greetz , Alain.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
coolzie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 10-1-2004
Berichten: 317

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik zit nog met een probleem: motor zit er terug in .
Vandaag start ik hem , ik ontkoppel probeer hem in versnelling te zetten.
Het ging dus nog altijd niet .
Zou dit kunnen komen doordat ik mijn vrije slag niet goed heb afgesteld ?
Ik weet niet wat het anders nog zou kunnen zijn ...

Groeten coolzie
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group