www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Mei 05, 2024 5:10 am
Duitse bus invoeren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PascalDeLove




Geregistreerd op: 26-4-2004
Berichten: 6
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: Ma Apr 26, 2004 9:12 pm    Onderwerp: Duitse bus invoeren Reageer met quote

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het invoeren van een t2 bus/ camper vanuit duitsland, gaan hier veel problemen mee gepaard?

Is het makkelijker eentje met belgische papieren te kopen?

Alvast bedankt,
Pascal
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
kevinbuske
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Ma Apr 26, 2004 11:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb mijn bus ook ingevoerd , ik heb het langs de keuring gedaan maar dat is vrij omslachtig .
het zou naart schijnt ook langs dieteren kunnen .
maar het is zeker te doen Wink

_________________

1963 so35
1967 notchback

WWW.THEDUBCAVE.BE

https://www.facebook.com/Aircooled.VW.Restoration/?ref=aymt_homepage_panel
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Busje komt zo!
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: -26
Geregistreerd op: 21-3-2004
Berichten: 2388

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 7:35 am    Onderwerp: invoeren Reageer met quote

Ik heb mijn bus ingevoerd vanuit Uruguay.
Je moet met de bestaande papieren langs een douanedepot gaan.
Als alles in orde is ( inschrijvingsbewijs, conformiteitsbewijs) krijg je een blauw vignet, met dat vignet ga je naar de DIV, dan krijg je een roos formulier waarmee je naar de keuring moet.
Opgelet slechts bepaalde stations zijn gemachtigd om oldtimers te keuren dus vraag dat eerst na of 't kan zijn dat ge voor niks hebt staan aanschuiven.
Met dat roosformulier ga je naar je verzekeringsagent en die doet de rest.
Voila, dat is 't denk ik. Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cabrio 75
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 630

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 11:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

ook opletten met de leeftijd voor oldtimer inschrijving , een camper of gesloten bus moet minstens 30 jaar oud zijn voor een O plaat
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 11:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

en een gewone bus?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
beetlejuice
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 581

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 12:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de douane aanziet een ingevoerd voertuig als old-timer vanaf de leeftijd van 30 jaar (in tegenstelling tot de 25 jaar voor de inschrijving van old-timer in België) !!!!! Rolling Eyes
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cabrio 75
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 630

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 1:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

een gewone bus is 25 jaar voor een O plaat , op de keuring moet een gesloten bus of camper minimum 30 jaar oud zijn voor een O plaat keuring, staat klaar en duidelijk omschreven , als er op de ingevoerde papieren geen camper staat geschreven kan je hem laten keuren als bus als ze geen problemen maken op de keuring van het interieur , bij deze van mij hebben ze het nagezien en moest hij min 30 jaar oud zijn Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: -24
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 8:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mijn t2b (westfalia)heb ik gekocht in nederland ,had duitse papieren en is op de koop toe nog een amerkaanse uitvoering

ben als volgt te werk gegaan: met een aankoop faktuur, de fharzeugbrief en de abmeldungsbrief naar een douane kantoor geweest om het voertuig in te voeren (kostprijs 3 eurocent)
daarna een homologatie keuring op de schouwing (campers moeten altijd via de schouwing),na een vier tal weken heb ik een homologatie nummer en plaatje gekregen nummerplaat aangevraagd en dan terug naar de schouwing kostprijs ongeveer(€170)

ik heb mijn voertuig wel ingeschreven als dagelijks gebruik en niet als oldtimer omdat ik er mee op reis ga

heb recent nog een duits voertuig naar belgie gehaald en de zelfde procedure doorlopen (vw scirocco van 91 ) en terug geen enkel probleem gehad

als je alle dokumenten hebt zal je ook geen problemen ondervinden

veel geluk erwin
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group