www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Di Mei 14, 2024 10:27 pm
Keverpapieren, een mesthoop

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Blommaert



Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 9-4-2004
Berichten: 33
Woonplaats: De Haan

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2004 7:29 pm    Onderwerp: Keverpapieren, een mesthoop Reageer met quote

Ik geraak niet wijs uit mijn papieren bij mijn kever.
Ik ben in totaal de 4 de eigenaar van een kever, mijn kever komt uit duitsland en de eigenaar was A daarna is die kever overgebracht naar de volgende eigenaar B die persoon heeft er niet mee gereden en die doorverkocht aan C die hem ging restaureren. Uiteindelijk is er niets van terecht gekomen en heb ik D het gekocht.
Nu heb ik in mijn bezit de volgende papieren:
1)Een rose kaart (inschrijvingsbewijs) van persoon B met alle gegevens van de kever.
2) gelijkvormigheidsattest maar niet van d'Ieteren maar wel een gelijkvormigheidsattest van het keuringsbureau motorvoertuigen (dus van de keuring veronderstel ik)
3)Een keuringsbewijs (rood) met als reden code... Gelijkvormigheidsattest ontbreekt/onjuist op datum 23/12/92
4)Een kwitantie met daarop de tekst "validatie gelijkvormigheidsattest" op datum 24/12/91 DUS een jaar eerder dan in punt 3.
5)Een abmeldebescheinigung fur den Fahrzeughalter op naam van eigenaar A
6)Een Fahrzeugbrief op naam van A
7)Een document "Aangifte inzake inschrijvingstaks" op naam van B
8)Aangifteformulier voor europese gemeenschap op naam van B (er staat een stempel van de douane in belgie op) Ook hier staan alle gegevens van de auto op en de gegevens van B.

Waar moet ik beginnen want ik denk dat de kever geen geldig gelijkvormigheidsattest heeft. Kan ik direct naar d'ieteren voor een nieuw gelijkvormigheidsattest want ik denk dus wel dat de kever al ingeschreven in belgie is.

Kan iemand me bij dit eens helpen.
Confused Confused Confused Crying or Very sad

Mijn kever is bijna klaar en ik zou dus nu al kijken voor een nieuw gelijkvormigheidsattest door een inschrijvingsbewijs op naam van B af te geven.

Nadien veronderstel ik (als ik die gelijkvormigheidsattest heb) kan ik met die inschrijvingsbewijs van B en dat nieuw gelijkvormigheidsattest toch naar de schouwing waarna ik dan een roos formulier moet invullen en dus naar de verzekeraar kan voor een verzekering.
Nadien krijg ik dan mijn nieuw inschrijvingsbewijs op mijnen naam.

Ik denk dus dat persoon C hier dus totaal niks meer te maken mee heeft omdat hij eigenlijk niks heeft gedaan aan de kever of zie ik dat verkeerd.

Kan iemand mij helpen of opbellen, 0476/668050

greetz freakybeetle
Wink Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 21
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2004 7:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ook de keuring kan een voertuig homologeren (als alleenstaand geval) en leveren ze een gelijkvormigheidsattest af , zoals ik meen te begrijpen heb je er alleen
daarna ken je je voertuig aanbieden ter schouwing en daarna de platen aanvragen

wat ik in jouw geval zou doen ,is eens langs gaan naar de keuring met al je dokumenten ,daar kunnen ze je zegen wat je nog eventueel moet doen
om alles in orde te krijgen

mijn t2 heb ik gekocht van een nederlander, hij had duitse dokumenten
en heb geen problemen gehad bij de homologatie

sukses

erwin
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Blommaert



Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 9-4-2004
Berichten: 33
Woonplaats: De Haan

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2004 8:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de reactie,

je zegt dat ook een keuring een gelijkvormigheidsattest kan afleveren.

Maar hoe komt het dan dat er op een keuringsbewijs zo een melding staat dat de gelijkv. niet aanwezig was of onjuist, alles klopt nochtans.

Of de persoon was dat document misschien vergeten thuis.
Ik ga in ieder geval morgen eens naar d'Ieteren

Bedankt hé

Als er nog mensen zijn die me erover iets kunnen zeggen... Alles is welkom
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
KarmannGuy




Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 45
Woonplaats: 9120 Beveren

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2004 9:05 pm    Onderwerp: ?? Reageer met quote

Van welk jaar is uw kever want normaal is er maar een gelijkvormigheidsattest bijgeleverd vanaf 1968 en het is dan ook niet verplicht om 1 te hebben als hij van voor 68 is. Wink
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 21
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Wo Mei 12, 2004 3:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

toen ik met mijn t2 naar de keuring ben geweest voor een homologatiekeuring ,was hij ook afgekeurd omdat er geen gelijkvormigheidsattest was, na een drie tal weken heeft de keuring mij een attest afgeleverd(dat nu dienst doet als gelijkvormigheidsattest) ,daarna heb ik mijn voertuig terug aangeboden ter schouwing en alles was in orde

erwin
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group