www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mei 10, 2024 6:53 am
kuisen carburator
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anneke
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 130
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2010 4:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

juist even gekeken naar de stand van de choke. en idd bij kouden moter staat de klep volledig open en als ik de choke met mijn hand toe zet blijft de kever perfecht draaien. dus de choke klep is kapot??? of is dit het driehoekig bakje recht van de carbu waar dat draaitje over zit kapot???
of ben ik mis??? hier even een foto voor wat ik juist bedoel.

grtz.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Anneke
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 130
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2010 5:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nu lees ik dit net ook hier als ik deze bewerking doe kan het hier dan ook met opgelost zijn???


Dat is inderdaad je chokeklep.
Draai de 3 kleine schroefjes rond het thermo element los (niet eruit draaien), en draai het element zo ver dat je chokeklep net dicht is (dit allemaal bij koude motor en met de chokeklep vrijdraaiend), draai de schroefjes nu weer aan. Als je de motor start em hij is op temperatuur, moet de klep openstaan.

als mij dit niet lukt zal de keef morgen niet in winksele-dele kunnen staan. Crying or Very sad
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 13
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2010 6:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anneke schreef:
nu lees ik dit net ook hier als ik deze bewerking doe kan het hier dan ook met opgelost zijn???


Dat is inderdaad je chokeklep.
Draai de 3 kleine schroefjes rond het thermo element los (niet eruit draaien), en draai het element zo ver dat je chokeklep net dicht is (dit allemaal bij koude motor en met de chokeklep vrijdraaiend), draai de schroefjes nu weer aan. Als je de motor start em hij is op temperatuur, moet de klep openstaan.

als mij dit niet lukt zal de keef morgen niet in winksele-dele kunnen staan. :cry:


ja, zo zou het moeten lukken. 3 schroefjes rechts aan de carbu een beetje lossen, en heel de boel tegenwijzerzin verdraaien tot chokeklep +- dicht staat. Motor paar minuutjes laten draaien en nakijken of de chokeklep open gaat. Draait de chokeklep goed en soepel ? In nieuwe toestand zouden de streepjes aan het dekseltje rechts (zie mijn foto carbu) moeten overeenstaan, maar in de praktijk is dit niet altijd zo, dus niks van aan trekken en gewoon regelen op de stand van de klep zelf. Veel succes, en laat je iets weten ?

ps: uw fotoke is een beeld van de bimetalen veer die er voor zorgt dat de chokeklep bij warmte open gaat. Op mijn fotoke van de carbu zie je de gesloten klep zitten.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
beukn
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 15-8-2007
Berichten: 103
Woonplaats: Wervik city

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2010 10:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

voor ge uw motor start duwt ge dan uw gaspedaal volledig in? want als ge uw motor warm stillegt staat uw choke open en blijft open. Als ge uw gas induwt voor tstarten met koude motor zou uw choke moeten dicht springen.
_________________
1303 LS in resto
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 13
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2010 12:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

beukn schreef:
voor ge uw motor start duwt ge dan uw gaspedaal volledig in? want als ge uw motor warm stillegt staat uw choke open en blijft open. Als ge uw gas induwt voor tstarten met koude motor zou uw choke moeten dicht springen.


goei opmerking !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Anneke
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 130
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Di Apr 06, 2010 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja idd dat die ik altijd ik heb het choke ellement een beetje bij gedraait en nu blijft hij wel mooi draaien. ik heb er gisteren nog is met gaan rijden en this al een stuk beter als er voor maar durft nog af en toe stil vallen bij hevig remmen. ik heb mij juist bij paruzzi een nieuw choke ellement bestelt. dan ken ik al zeker dat dit oke is. en dan nog is goed afregelen na het monteren van het nieuwe onderdeel. en dan zal hij wel terug de oude keef zijn van vroeger.

grtz.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 13
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Apr 06, 2010 8:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat een nieuw element niet echt nodig was geweest, maar zoveel zal dat ook wel niet kosten zeker ... zeker met dat nieuw element ook goed afregelen !! veel succes
_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
nr 11



Leeftijd: 1
Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 775
Woonplaats: putte

BerichtGeplaatst: Ma Apr 19, 2010 8:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
maar durft nog af en toe stil vallen bij hevig remmen


Aan de linkerkant van de carburator bevindt zich de CO regelvijs.
Draai die eens een half toertje naar links. (open draaien)

Testrit maken en indien nodig, nog eens een half toertje draaien.

Blijven doen tot hij niet meer stilvalt. Onthou het aantal keren dat je gedraaid hebt. Zo kan je terug naar de eerste afstelling.

Als hij niet meer stil valt, de CO laten meten. Indien te hoog, andere carb proberen.


stef

_________________
http://mills.skynetblog.be/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Ma Apr 19, 2010 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

beukn schreef:
voor ge uw motor start duwt ge dan uw gaspedaal volledig in? want als ge uw motor warm stillegt staat uw choke open en blijft open. Als ge uw gas induwt voor tstarten met koude motor zou uw choke moeten dicht springen.


Volgens de boeken:
Koud motor
Temp 0°C of minder: Gas pedaal volledig in, dan loslaten, starten en gaspedaal langzaam indrukken.
Temp hoger dan 0°C: starten en gaspedaal langzaam indrukken.

Warm motor: starten en gaspedaal langzaam indrukken, eventueel volledig in.

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Ma Apr 19, 2010 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nr 11 schreef:
Quote:
maar durft nog af en toe stil vallen bij hevig remmen


Aan de linkerkant van de carburator bevindt zich de CO regelvijs.
Draai die eens een half toertje naar links. (open draaien)

Testrit maken en indien nodig, nog eens een half toertje draaien.

Blijven doen tot hij niet meer stilvalt. Onthou het aantal keren dat je gedraaid hebt. Zo kan je terug naar de eerste afstelling.

Als hij niet meer stil valt, de CO laten meten. Indien te hoog, andere carb proberen.


stef


Volgens de boeken:

Voor oude motoren (zonder papierlucht filter).
De COvijs dichtdraaien totdat de motor begin "te arzelen", dan opendraaien met een halve toer. Dan de ralenti regelen op 850 RPM.

Voor motoren met papierluchtfilter.
COvijs opendraaien totdat een maximale toerental geraakt wordt; dan een halv toer dicht draaien. Dan de ralenti regelen op 900 RPM.

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group