Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
classic vwtje Flat4Free Junkie
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 5-7-2007 Berichten: 1344
Woonplaats: Merelbeke
|
Geplaatst: Ma Mei 24, 2010 3:26 pm Onderwerp: 1300 met elek ontsteking pag 3 speciaal probleemke |
|
|
goeie middag,
nu ik mijn vis platinekes keer opnieuw moet afstellen zit ik mee een vraagje,
na wat te lezen op het forum kwam ik tot te conclusie dat sommigen voor en sommigen tegen de elektronische ontsteking zijn?ook zou het makkelijker moeten zijn bij langere ritten (bv op reis)
hierbij deze vraag:
heeft het plaatsen van een elektronische ontsteking op een standaard 1300cc motortje eigenlijk nut?
of ben ik beter dak gewoon mijn vis platinekes altijd goe afstel?
mijn verbruik ligt nu op 7.3l op 100km, gaat dit nog lager gaan dan?
zijn er nog andere positieve en negatieve punten?
greetz Maarten _________________
Laatst aangepast door classic vwtje op Zo Jun 20, 2010 5:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
bruno Flat4Free Junkie
Leeftijd: 36 Geregistreerd op: 10-1-2004 Berichten: 1813
Woonplaats: sinaai
|
Geplaatst: Ma Mei 24, 2010 3:52 pm Onderwerp: |
|
|
7,3 liter is proper voor nen kever veel lager ga je hem niet krijgen vrees ik _________________ -'59 International B-184
-'61 Fordson super major
-'64 kever cabrio
-'65 Volvo amazon
-'66 Volvo amazon
-'67 International C1200 Travelall
-'68 Zündapp c50 super
-'72 spaarkever
-'72 Hercules K125BW |
|
Naar boven |
|
|
Low_Blue Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 29-12-2007 Berichten: 571
|
Geplaatst: Ma Mei 24, 2010 5:22 pm Onderwerp: Re: 1300 met elektronische ontsteking |
|
|
classic vwtje schreef: | goeie middag,
heeft het plaatsen van een elektronische ontsteking op een standaard 1300cc motortje eigenlijk nut?
of ben ik beter dak gewoon mijn vis platinekes altijd goe afstel?
mijn verbruik ligt nu op 7.3l op 100km, gaat dit nog lager gaan dan?
greetz Maarten |
Ja, dit heeft nut, eenmaal juist afgesteld ga je nooit meer moeten kijken of je visplatinekes goed staan afgesteld aangezien deze er niet meer inzitten dan .
Enkel carburatie en kleppen dienen dan nog af en toe nagekeken worden. Voor de rest zijn er op een standaard 1300-blokje niet echt noemenswaardige voordelen denk ik.
verbruik van 7,3 is al zeeeer mooi, daar ga je niet onder gaan vrees ik
greetz |
|
Naar boven |
|
|
friekske Flat4Free Junkie
Leeftijd: 53 Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 3370
Woonplaats: laakdal
|
Geplaatst: Di Mei 25, 2010 1:46 pm Onderwerp: |
|
|
enkel zien dat je het contact niet te lang laat opstaan met electronische ontsteking. platinnekes branden in maar kan je met een platte schroevendraaier terug proper maken. bij electronica is stuk ook echt stuk. _________________ http://www.apalclub.be/ |
|
Naar boven |
|
|
VwCruiser1973 Flat4Free Verslaafde
Geregistreerd op: 18-9-2008 Berichten: 777
|
Geplaatst: Di Mei 25, 2010 2:33 pm Onderwerp: |
|
|
Elektronische ontsteking heeft voordelen, o.a. Nooit meer platinekes afstellen, is nauwkeuriger (ontstekingsmoment) enz ...
Verbruik heeft volgens mij niets te maken met ontsteking dus dat gaat geen invloed hebben. |
|
Naar boven |
|
|
koen1303
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 26-10-2008 Berichten: 3358
Woonplaats: As
|
Geplaatst: Di Mei 25, 2010 2:49 pm Onderwerp: |
|
|
Quote: |
Verbruik heeft volgens mij niets te maken met ontsteking
|
Toich wel ... ge moet toch maar eens zien hoeveel ge meer gaat verbruiken als uw ontsteking slecht afgesteld is _________________ 1303LS - 1972 .. under continuous construction ...
T3 Westfalia 2.0 - 1980 .. same, .. driving project .. |
|
Naar boven |
|
|
vedettje Flat4Free Rakker
Leeftijd: 33 Geregistreerd op: 3-8-2008 Berichten: 144
Woonplaats: Waregem
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 3:32 pm Onderwerp: |
|
|
friekske schreef: | enkel zien dat je het contact niet te lang laat opstaan met electronische ontsteking. platinnekes branden in maar kan je met een platte schroevendraaier terug proper maken. bij electronica is stuk ook echt stuk. |
Je mag je contact zo lang laten opstaan als je wilt bij een elektronische ontsteking, als de motor niet draait werkt deze ook niet.
Grtz vedett. _________________ Almost my own vw bug... |
|
Naar boven |
|
|
Dale Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 18-8-2009 Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 4:13 pm Onderwerp: |
|
|
vedettje schreef: | friekske schreef: | enkel zien dat je het contact niet te lang laat opstaan met electronische ontsteking. platinnekes branden in maar kan je met een platte schroevendraaier terug proper maken. bij electronica is stuk ook echt stuk. |
Je mag je contact zo lang laten opstaan als je wilt bij een elektronische ontsteking, als de motor niet draait werkt deze ook niet.
Grtz vedett. |
Klopt maar je contact laten opstaan zonder te starten is zowiezo niet goed voor de bimetaalveer van de automatische choke. Als je die al hebt natuurlijk... |
|
Naar boven |
|
|
Dale Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 18-8-2009 Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 4:18 pm Onderwerp: Re: 1300 met elektronische ontsteking |
|
|
classic vwtje schreef: |
zijn er nog andere positieve en negatieve punten?
greetz Maarten |
Ik heb enkele maanden geleden een elektronische ontsteking op m'n 1200cc laten steken en ik moet zeggen dat de motor veel soepeler draait en hij rijdt een stuk vlotter ook. Dat was toch een serieus verschilleke vond ik. Verbruik heb ik niet naar gekeken dus dat zou k niet kunnen zeggen. Normaal gezien zou hij er wel iets zuiniger door moeten rijden.
Ik zou er zowiezo voor gaan als ik van u was. |
|
Naar boven |
|
|
vedettje Flat4Free Rakker
Leeftijd: 33 Geregistreerd op: 3-8-2008 Berichten: 144
Woonplaats: Waregem
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 4:19 pm Onderwerp: Re: 1300 met elektronische ontsteking |
|
|
Dale schreef: | classic vwtje schreef: |
zijn er nog andere positieve en negatieve punten?
greetz Maarten |
Ik heb enkele maanden geleden een elektronische ontsteking op m'n 1200cc laten steken en ik moet zeggen dat de motor veel soepeler draait en hij rijdt een stuk vlotter ook. Dat was toch een serieus verschilleke vond ik. Verbruik heb ik niet naar gekeken dus dat zou k niet kunnen zeggen. Normaal gezien zou hij er wel iets zuiniger door moeten rijden.
Ik zou er zowiezo voor gaan als ik van u was. |
Heeft volgens mij toch ook niets anders dan voordelen. _________________ Almost my own vw bug... |
|
Naar boven |
|
|
|
|