Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
KG1966 Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 4-6-2009 Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 5:57 pm Onderwerp: |
|
|
Ik rij al enkele jaren met een 123 (is van Nederlandse makelij).
Vroeger hadden we dat op een 44pk 1300cc dubbelpoorts sedan, nu op een 50pk 1600cc cabrio.
Op beide motoren werkt zo'n 123 fantastisch. Vacuümvervroeging blijft behouden, wat zeker op een standaard motor een voordeel is. Een (elektronische) 009 past immers enkel zijn voorontsteking aan bij hoger toerental... Voor toeristisch of dagelijks verkeer vind ik een 123 beter dan een 009 (009 hadden wij op '67 beige en komt ook in Petra's Karmann, maar daar werd / zal sportiever mee gereden worden).
Wij gaan geregeld ver op reis (vorige zomer Dolomieten + Gardameer in Italië). Naar zo'n 123 heb je echt geen omkijken.
Curt |
|
Naar boven |
|
|
beestje Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 88 Geregistreerd op: 14-11-2004 Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 8:31 pm Onderwerp: |
|
|
de 123 onstekingen zijn heel goed heb ik gelezen in verschillende topics.
ik heb de Bosch 009 met compu-fire, geen choce, en dat starte van de eerste tik, zomer en winter !
voordeel daar heb je geen omziens naar !
degene die dat hebben zitten, ik denk niet dat die nog overgaan op de "platines" ??? _________________ het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen ! |
|
Naar boven |
|
|
KG1966 Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 4-6-2009 Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 8:56 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat dat ongeveer de keuze is:
123 voor toerisme
009 (een echte) voor sportiever gebruik.
Je kan trouwens een 123 ook instellen met een curve zoals de 009 (en nog andere curve's ook trouwens).
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de huidige 009's niet zo goed meer zijn als die oude Duitse versie's. Ik ben gelukkig de fiere bezitter van 2 oudjes (eentje voor de 2.0 Karmann en eentje voor de 1303S sedan), maar voor doodgewoon straatgebruik: geef mij dan maar 123...
Curt |
|
Naar boven |
|
|
classic vwtje Flat4Free Junkie
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 5-7-2007 Berichten: 1344
Woonplaats: Merelbeke
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 9:05 pm Onderwerp: |
|
|
oke dan zal ik een kijken voor een 123 aangezien ik totaal niet sportief rijd
meestal rond de 70-85 per uur
wat heb ik daar nu allemaal voor nodig?
ben redelijk leek op dat vlak
vriendelijke groeten Maarten _________________
|
|
Naar boven |
|
|
KG1966 Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 4-6-2009 Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 9:17 pm Onderwerp: |
|
|
Bijna niets: een 123
Ik heb de mijne altijd laten monteren, kost bijna niets aan werkuren en kunnen ze de ontsteking in één keer juist zetten met stroboscoop of testkast.
Grtz,
Curt |
|
Naar boven |
|
|
beestje Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 88 Geregistreerd op: 14-11-2004 Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 9:39 pm Onderwerp: |
|
|
idd, zoals Curt al aangaf ik heb het over de oerdegelijke 009, van vroeger.
die 123 word geplaatst en afgesteld bij amt, indien je die daar aanschaft.
je kan altijd een mail sturen, wil je er meer over weten.
http://www.amtdyno.be/08/. _________________ het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen ! |
|
Naar boven |
|
|
classic vwtje Flat4Free Junkie
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 5-7-2007 Berichten: 1344
Woonplaats: Merelbeke
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 10:38 pm Onderwerp: |
|
|
oke ik zal eens informeren bij AMT
alvast merci voor de uitleg:)
greetz _________________
|
|
Naar boven |
|
|
classic vwtje Flat4Free Junkie
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 5-7-2007 Berichten: 1344
Woonplaats: Merelbeke
|
Geplaatst: Do Jun 03, 2010 9:12 pm Onderwerp: |
|
|
nog een vraagje,
ik kan dus een 123 met of zonder vacuum kopen
wat is voor mij het beste en wat maakt dit eigenlijk uit? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Low_Blue Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 29-12-2007 Berichten: 571
|
Geplaatst: Vr Jun 04, 2010 9:50 am Onderwerp: |
|
|
op een standaard 1300 best die met vacuum.
greetz |
|
Naar boven |
|
|
KG1966 Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 4-6-2009 Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk
|
Geplaatst: Vr Jun 04, 2010 10:30 am Onderwerp: |
|
|
Absoluut die met vacuüm, het heeft echt wel een reden dat Volkswagen dat op nagenoeg alle boxermotoren heeft toegepast vanaf de jaren 50...
Een 009 (of soortgelijke zonder vancuüm) hoort eigenlijk niet thuis op een standaard motor, ook al verkopen ze dat vaak mee met nieuwe motoren, dat zal wel eerder een economische reden hebben ...
Curt |
|
Naar boven |
|
|
|
|