www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 2:01 pm
Hier dan ook mijn projectje Spaarkever 1973
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2010 9:01 pm    Onderwerp: Hier dan ook mijn projectje Spaarkever 1973 Reageer met quote

Hier dan ook mijn projectje maar ff een spaarkevertje 1200 uit 1973, gekocht begin maart







Harde basis om optisch beetje netjes te maken en dan gewoon de fun van kevers te beleven.

Eerste bevindingen na een paar dagen

Motor loopt niet helemaal lekker ( waarchijnlijk om dat alles 7 jaar stil heeft gestaan)
remmen bleven hangen
handrem pakt heel laat

Ik ben nu een paar maandjes bezig en er zit geen tijdsdruk achter dit project

Wat heb ik inmiddels gedaan

verdeler/ verdelerkap/ rotor/ contactpunten vervangen
nieuwe uitlaat
nieuwe remvoeringen en remcilinders achter
brandstofleidingen en brandstoffilter

Ik heb een strak setje spatborden / kofferklep en motorkap op de kop getikt en ook nog een setje amerikaanse buumpers van Jo

Laatst heb ik de bodem helemaal onder handen genomen, alle oppervlakkige roest eraf geschuurd, goed gereinigd en toen 3 lagen primer en lak eroverheen



Inmiddels staat hij er zo bij,



gr Richard oet Gelaen


Laatst aangepast door 1973Hebster op Zo Jun 06, 2010 9:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2010 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De helft van het laswerk is reeds gedaan, nu alleen nog één plekje in binnenspatbord en bumpersteun achter en dan het dichtmaken van de gaten van de bumpersteunen in de voor spatborden voor aangezien ik ze al in de bandenbak heb. De plaatjes zijn al klaar en worden er binnekort ingelast.

De voorkant is al op een aantal plaatsen geplamuurd en strak (ker )gemaakt

Eerst de hele wielkasten voor uitgewassen en goed schoongemaakt, toen de nadenkit over de gelaste plekken en daarna de tectyl erover





Toen nog het linker voor scherm wat strak gemaakt, hier zaten gaten op de plaatsen van de spatborden en was er veel van het spatbord al geplamuurd, dit heb ik grotendeels weggehaald met de staalborstel , en toen dunner opnieuw eropgezet . nadat het grootste gedeelte goed was eerst even een laag primer erop omdat als je het te lang blank laat je toch al roestvorming krijgt.



Laatst aangepast door 1973Hebster op Zo Jun 06, 2010 9:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2010 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar nu de hulp vraag

De grootste uitdaging komt nu als volgende... Het linker achterscherm onder het raam.

Hier is de kever ooit van schade hersteld en er zit ongelogen ca 0,5 cm plamuur op. De is overal aan het barsten dus ik ben al begonnen met het verwijderen ervan. Alleen maak ik me nu wel druk over het opnieuw strakmaken aangezien dit een groot oppervlak is met bolling erin.

Heeft iemand hier ervaring mee en nog goed tips voor het repareren van dit gedeelte?



Uiteindelijk moet hij er ongeveer zo uit gaan zien



gr Richard
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
FURBY
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 14-5-2005
Berichten: 1669
Woonplaats: Houthalen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 6:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Richikigoi schreef:

Heeft iemand hier ervaring mee en nog goed tips voor het repareren van dit gedeelte?


zo goed als mogelijk uitdeuken en terug plamuren...

of de buitenplaat vervangen, is iets profecioneler maar ook meer werk...

_________________

www.furbysherbies.com
Vermogen is hoe hard je de muur raakt... Koppel is hoe ver je de muur meeneemt!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
VwCruiser1973
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 18-9-2008
Berichten: 777

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Veel succes ermee! Ik hoop da je hem echt krijgt zoals op de tekening.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
bassie053
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 27-8-2007
Berichten: 1694
Woonplaats: menen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 8:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

succes !
_________________
*1302 RS 2.4 (170pk) : " 1970 legendary Gulf race machine "
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=80732&start=0
*Herbie goes to monte carlo"(original):
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=75853&postdays=0&postorder=asc&start=0
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 1:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

FURBY schreef:
Richikigoi schreef:

Heeft iemand hier ervaring mee en nog goed tips voor het repareren van dit gedeelte?


zo goed als mogelijk uitdeuken en terug plamuren...

of de buitenplaat vervangen, is iets profecioneler maar ook meer werk...


IK ben nu al afhankelijk als vrienden dienst van het laswerk en dat is gewoon redelijk recht toe recht aan werk waar ik al dolblij mee ben dat hij me helpt. Dat hele scherm vervangen is denk ik toch echt iets dat heel goed moet gebeuren wil je dat netjes krijgen en weet niet of hij daar tijd dan wel ervaring mee heeft.

En aangezien ik niet elke keer voor hulp bij anderen aan moet kloppen ( ik ben er iedereen heel erg dankbaar voor hoor ) had ik zoiets ik ga dit zelf proberen opnieuw strak te maken.....

Vandaar de tips en trucs vraag.

IK heb al begrepen dat een lange flexibele plamuurlat al wat handiger is
Nu nog de overige tips en trucs van ervaren plaatwerkers Very Happy

Vroeg of laat zal ik er toch aan moeten geloven hahahahaha
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
vw_cruizer
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 24-4-2009
Berichten: 620
Woonplaats: balen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 6:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er een cool project uit
ga ik blijve volge Wink

_________________
https://bugbrothers.be/index.html
vw_cruizer A.K.A kevin

oldie vw kever '65 under construction ----> topic https://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=57343
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kevin denk niet dat deze voor bigbugs klaar is dit jaar, dus wellicht volgend jaar aanwezig ( tessenderloo is goed te doen van hieruit )

gr Richard
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 10:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag eerst maar een gaan kijken voor een brede kunstof plamuurrubber om grote vlakken op te zetten en te kijken of het laagje voor laagje wil lukken
_________________
mijn nieuwe projectje:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=890868&highlight=#890868
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 1 van 17

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group