Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
vino2 Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 34 Geregistreerd op: 20-3-2010 Berichten: 421
Woonplaats: Ekeren
|
Geplaatst: Wo Jun 23, 2010 7:17 pm Onderwerp: |
|
|
die knallen zijn ontstekings missers. dit komt doordat de elecrode afstand van de bougiekes te ver uitenstaan. doordat deze te ver uiteen staan kost dit meer energie voor alleer er een vonk optreed. en door het stijgende toerental daalt de energie in de bobine ook nog eens. dus kontroleer je electrode afstand van de bougiekes eens met een voelermaat dit moet ongeveer 0,7 mm zijn of wat de constructeur voorschrijft. en je moet ook eens zoeken naar fitten of een slechte aansluiting, dit doe je het best door een vod(doek) voor tegen de uitlaat te houden en voelen aan de uitlaat en kachelpotten of er geen lekken zijn. aangezien dat de uitlaat 2 pijpjes heeft kan je best iemand vragen om mee te helpen. _________________ (ô)\_!_/(ô) project: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150293710847159.353069.773757158&type=3 |
|
Naar boven |
|
|
jdr
Geregistreerd op: 4-1-2007 Berichten: 143
Woonplaats: oost- vlaanderen
|
Geplaatst: Do Jun 24, 2010 6:43 am Onderwerp: |
|
|
allen bedankt, kan dit aan een fit liggen van de uitlaat??
nooit gedacht |
|
Naar boven |
|
|
Low_Blue Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 29-12-2007 Berichten: 571
|
Geplaatst: Vr Jun 25, 2010 12:05 pm Onderwerp: |
|
|
jep, kan ook zijn, maar is echt een specifieke knal. Komt omdat er lucht wordt aangezogen in je pot en er daar een naverbranding plaatsvind... vandaar die knal... maar komt niet zo heeeel veel voor, en dan moet het gaatje ook al redelijk dicht bij de uitlaatpoort van de cilinderkop zitten _________________ 'Repro' betekent dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens
op te passen behalve na ingrijpende modificaties en gebruik van
schuttingtaal. |
|
Naar boven |
|
|
Mispoes Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 20-3-2008 Berichten: 812
Woonplaats: Oilsjt eing
|
Geplaatst: Vr Jun 25, 2010 1:17 pm Onderwerp: |
|
|
Kan echt veel redenen hebben, te rijk mengsel bvb, dan verbrand niet alles in je cilinders maar komt er nog wat onverbrand mengsel in de uitlaat terecht, en door de hitte ontploft dat in de uitlaat, en dan kan je soms eens een vlammetje achter je kever zien... zelf meegemaakt :p _________________ NSU Prinz 4: Het groene gevaar... |
|
Naar boven |
|
|
jdr
Geregistreerd op: 4-1-2007 Berichten: 143
Woonplaats: oost- vlaanderen
|
Geplaatst: Vr Jun 25, 2010 2:35 pm Onderwerp: |
|
|
en het sputteren , hoe komt dat dan?? |
|
Naar boven |
|
|
maesdieter1
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 18-12-2008 Berichten: 52
|
Geplaatst: Vr Jun 25, 2010 2:54 pm Onderwerp: |
|
|
Is je ontsteking dynamisch, met stroboscoop lamp afgesteld ?
Statisch kan die goed staan, maar al draaeind kan ze met een slechte condensator serieus beginnen verlopen, zie antwoordje stotteren motor.
Dieter _________________ ovaal 1953 1-0468323 |
|
Naar boven |
|
|
vwpatje Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel
|
Geplaatst: Di Jul 27, 2010 10:35 pm Onderwerp: |
|
|
Al opgelost??
Ligt volgens mij ook aan de condensator.
knallen van uitlaat bij een lek, is meestal wanneer je de gas los laat en niet bij accelereren.
grts
patje _________________ T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM |
|
Naar boven |
|
|
|
|