Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Natcab Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 1-4-2007 Berichten: 597
|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 1:49 pm Onderwerp: matt black ;-) |
|
|
Ga binnekort de mini van mijn vriendin doen met de roller,
twijfel alleen beetje welk merk van verf ik zou nemen,
het wordt satin black dus ni echt mat maar 't moet wel een goed resultaat zijn. De ondergrond is perfect strak en al met nen 2000 gematteerd.
Heb al is gekeken bij hammerite (tja alst toch nen home paint job is) maar heb nog geen tijd gehad om is naar nen deftige verfwinkel te gaan.
Trimetal of zo zegt me meer qua kwaliteit maar als er nog mensen ervaring hebben laat maar horen. |
|
Naar boven |
|
|
bugske1300 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 7-7-2008 Berichten: 4605
|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 1:56 pm Onderwerp: |
|
|
als je gaat rollen hoef je hem helemaal niet zo fijn te matteren.. met een 400 of 600 was al zat geweest, nu heb je hem eigenlijk gewoon gepolijst en zal je lak bijna niet hechten.
trimetal is goed of gewoon satin black metaalverf laten mengen bij de gamma ofzo is ook heel goed _________________ surfbugske, resto cal look '73! |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 2:08 pm Onderwerp: |
|
|
bugske1300 schreef: | als je gaat rollen hoef je hem helemaal niet zo fijn te matteren.. met een 400 of 600 was al zat geweest, nu heb je hem eigenlijk gewoon gepolijst en zal je lak bijna niet hechten.
trimetal is goed of gewoon satin black metaalverf laten mengen bij de gamma ofzo is ook heel goed |
Ja je hebt gelijk maar had hem eerst gespoten in high gloss zwart maar werd behoorlijk zenuwachtig om dat perfect te krijgen. Bijna onmogelijk zonder spuitcabine.
ga er nog wel is over met een 600, ga eens horen bij de gamma wat voor lak dat is, mag best ni reageren met de onderlaag (was ik vergeten te zeggen)
da's alkyd-urethaanlak |
|
Naar boven |
|
|
bugske1300 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 7-7-2008 Berichten: 4605
|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 2:14 pm Onderwerp: |
|
|
ok, maar nu hij gematteerd is en je hebt nergens doorgeschuurd is hij wel te polijsten tot hoogglans he... spuit regelmatig zwart en ook veel stof en of appelsien, maar krijg het met een 2000-2500 altijd perfekt, daarna polijsten met machien en dan wax erop, klaar. _________________ surfbugske, resto cal look '73! |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 2:41 pm Onderwerp: |
|
|
bugske1300 schreef: | ok, maar nu hij gematteerd is en je hebt nergens doorgeschuurd is hij wel te polijsten tot hoogglans he... spuit regelmatig zwart en ook veel stof en of appelsien, maar krijg het met een 2000-2500 altijd perfekt, daarna polijsten met machien en dan wax erop, klaar. |
Mja vriendin heeft meegeholpen met slissen en zat er hier en daar door ondanks mijn geduldige uitleg en elke minuut te controleren of ze wel van de hoeken afbleef
Heb het er gewoon mee gehad en mat zwart is nu toch "in de mode" en wordt een JPS-replica (Lotus / Senna) dus tja lekker makkelijk en geen stress
Moet nog goesting hebben om mijn buske te spuiten ook hé |
|
Naar boven |
|
|
spekkie Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 26-11-2008 Berichten: 545
|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 2:45 pm Onderwerp: |
|
|
Ik gewoon bij de doe het zelf de goekoopste pot gekocht waar satijnglans opstond echt goede verf verschoot er zelf van !
als ge op het rollen een beetje moeite doet kan veel volk geneens het verschil zien tussen gerold en gespoten _________________ drop bugs not bombs ! |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 2:51 pm Onderwerp: |
|
|
spekkie schreef: | Ik gewoon bij de doe het zelf de goekoopste pot gekocht waar satijnglans opstond echt goede verf verschoot er zelf van !
als ge op het rollen een beetje moeite doet kan veel volk geneens het verschil zien tussen gerold en gespoten |
Mja zal dan maar een gokske wagen
Idd. als ge goed rolt dan zie geen kat da!.
Heb ook ni veel zin meer in spuiten nu mijn garage zo proper sta.... |
|
Naar boven |
|
|
spekkie Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 26-11-2008 Berichten: 545
|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 2:53 pm Onderwerp: |
|
|
Gewoon uwe tijd pakken
Ver een heel klein beetje verdunnen maar echt niet teveel zene _________________ drop bugs not bombs ! |
|
Naar boven |
|
|
Mispoes Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 20-3-2008 Berichten: 812
|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 3:20 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ga de mijne ook mat zwart zetten, ik ga dit doen met de levis verf die ze verkopen bij de gamma, opgelet! : wel synthetische lak nemen, dus niet op waterbasis hé _________________ NSU Prinz 4: Het groene gevaar... |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 3:31 pm Onderwerp: |
|
|
Mispoes schreef: | Ik ga de mijne ook mat zwart zetten, ik ga dit doen met de levis verf die ze verkopen bij de gamma, opgelet! : wel synthetische lak nemen, dus niet op waterbasis hé |
kan toch leuk worden als 't is goe regent...
zwarte oprit dan |
|
Naar boven |
|
|
|
|