Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Nouschke Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 1-11-2006 Berichten: 283
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2010 3:45 pm Onderwerp: |
|
|
Ondertussen al heel wat media aan de tel gehad.
- Op de radio 4FM kwam het blijkbaar elk uur aan bod.
- VT4 belde mij op met de vraag of ze er een reportage mogen van maken. Deze week zou dit nog gebeuren.
- Het Laatste Nieuws belde mij eveneens op met de vraag of ze hierover OOK een artikel mogen schrijven. Straks komen ze voor een foto.
Het net een mail terug gekregen van Schouppe, of tenminste een medewerker. Dit is het antwoord
Her PV van goedkeuring werd afgeleverd in 2003, omdat het voertuig op dat ogenblik conform was aan de Euronormen van dat ogenblik, met name de euro II. Wanneer u nu het voertuig wil laten inschrijven, kan dit niet meer omdat het niet meer voldoet aan de euronormen van dit ogenblik (euro 4) .
De Staatssecretaris, noch de administratie kunne hierop een afwijking toestaan. Het gaat om toepassing van Europese normen die tot doel hebben het milieu te vrijwaren.
Ik wil er wel aan toevoegen dat wanneer u dit voertuig hebt gekocht bij een professionele autohandelaar, deze moest weten dat hij u een voertuig verkocht dat in de EU niet meer in het verkeer kan worden gebracht.
U kan eventueel tegen de verkoper een rechtszaak aanspannen.
Hoogachtend,
BEN DAAR VET MEE !!!!! _________________ Kevers lekken geen olie, ze bakenen hun territorium af !!
VW Kever 1300S van 1973 ==> Opération Corail
VW Kever 1600i van 2003 ==> Ultima Edicion
VW Transporter van 2005
VW Passat van 2005 |
|
Naar boven |
|
|
bugske1300 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 7-7-2008 Berichten: 4605
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2010 4:00 pm Onderwerp: |
|
|
en als ge nu ne oude versleten oto koopt 2dehands dan maken ze der gene problemen van om in te schrijven, vind het toch werkelijk absurd.. _________________ surfbugske, resto cal look '73! |
|
Naar boven |
|
|
Belmans Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 27-1-2006 Berichten: 999
|
|
Naar boven |
|
|
VintageSpeed Flat4Free Junkie
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 14-7-2005 Berichten: 1382
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2010 4:11 pm Onderwerp: |
|
|
er wordt dus gewoon nog maar eens bevestigd wat we al wisten helaas...
De grote boosdoener is inderdaad die garage die hem voor 2007 had MOETEN inschrijven om geregulariseerd te geraken.
Het is nu niet anders, dus vind ik wel dat ze een oplossing moeten aanbieden. Voor alle regelens moeten er uitzonderingen zijn.
Wat is de procedure voor auto's die gereden hebben (vb. Z-platen) maar NOOIT werden ingeschreven, deze krijgen toch een andere procedure, niet? In dat geval nog snel wat toerkes rijden, zodoende deze niet meer als 'nieuw' kan aangegeven worden?
Ik weet het ook niet meer... _________________ 62rag & 65split |
|
Naar boven |
|
|
pepe Flat4Free Verslaafde
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2010 4:14 pm Onderwerp: |
|
|
Nouschke schreef: | Heb net een mail terug gekregen van Schouppe, of tenminste een medewerker. Dit is het antwoord
Her PV van goedkeuring werd afgeleverd in 2003, omdat het voertuig op dat ogenblik conform was aan de Euronormen van dat ogenblik, met name de euro II. Wanneer u nu het voertuig wil laten inschrijven, kan dit niet meer omdat het niet meer voldoet aan de euronormen van dit ogenblik (euro 4) .
De Staatssecretaris, noch de administratie kunne hierop een afwijking toestaan. Het gaat om toepassing van Europese normen die tot doel hebben het milieu te vrijwaren.
Ik wil er wel aan toevoegen dat wanneer u dit voertuig hebt gekocht bij een professionele autohandelaar, deze moest weten dat hij u een voertuig verkocht dat in de EU niet meer in het verkeer kan worden gebracht.
U kan eventueel tegen de verkoper een rechtszaak aanspannen.
Hoogachtend, |
Zoals ik eerder al in één van mijn berichten aanhaalde , zou je moeten kunnen aantonen dat je géén nieuwe wagen hebt gekocht maar een tweedehands die gebouwd is vóór de nieuwe emissienorm van kracht werd. Wat staat er op de factuur die je van de verkoper hebt meegekregen? Aankoop van een nieuwe wagen of tweedehands?
Mogelijkheid 1: Indien er op de factuur staat 'nieuwe wagen', dan kan je met veel kans op slagen een rechtszaak aanspannen en de verkoop nietig laten verklaren en/of een forse schadevergoeding verkrijgen.
Mogelijkheid 2: Indien er op de factuur staat 'tweedehands', dan moet de DIV hem inschrijven, net zoals alle andere tweedehands auto's die ook niet voldoen aan de nieuwste emissienormen (voor nieuwe wagens). |
|
Naar boven |
|
|
nonkel jan Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 21 Geregistreerd op: 6-11-2004 Berichten: 5339
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2010 6:21 pm Onderwerp: |
|
|
daarnet eens(toevallig ) op café geweest, toen ik binnekwam was het van "hij nonkel al gelezen van die kever" krantenartiekel geeft al suc6, niet opgeven dus |
|
Naar boven |
|
|
Nouschke Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 1-11-2006 Berichten: 283
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2010 6:28 pm Onderwerp: |
|
|
nonkel jan schreef: | daarnet eens(toevallig ) op café geweest, toen ik binnekwam was het van "hij nonkel al gelezen van die kever" krantenartiekel geeft al suc6, niet opgeven dus |
Da's leuk! Fijn dat de "gewone" mensen toch meeleven met ons. Dit kan niet gezegd worden van de "grote" mannen van D'Ieteren en DIV Brussel.... _________________ Kevers lekken geen olie, ze bakenen hun territorium af !!
VW Kever 1300S van 1973 ==> Opération Corail
VW Kever 1600i van 2003 ==> Ultima Edicion
VW Transporter van 2005
VW Passat van 2005 |
|
Naar boven |
|
|
danimieghem
Leeftijd: -48 Geregistreerd op: 7-9-2004 Berichten: 12963
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2010 6:37 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb intussen de link naar het artikel ook al via Facebook wat beginnen verspreiden ! dit MOET gewoon alle aandacht krijgen, zo een gedoe ginder in brussel... amateurs ! _________________ GAME OVER, insert coins for new game
Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs |
|
Naar boven |
|
|
friekske Flat4Free Junkie
Leeftijd: 54 Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 3370
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2010 6:38 pm Onderwerp: |
|
|
danimieghem schreef: | ik heb intussen de link naar het artikel ook al via Facebook wat beginnen verspreiden ! dit MOET gewoon alle aandacht krijgen, zo een gedoe ginder in brussel... amateurs ! |
X2 _________________ http://www.apalclub.be/ |
|
Naar boven |
|
|
bussie Flat4Free Rakker
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 109
|
Geplaatst: Di Okt 05, 2010 6:58 pm Onderwerp: |
|
|
friekske schreef: | danimieghem schreef: | ik heb intussen de link naar het artikel ook al via Facebook wat beginnen verspreiden ! dit MOET gewoon alle aandacht krijgen, zo een gedoe ginder in brussel... amateurs ! |
X2 |
Ik ook _________________ VW Forever |
|
Naar boven |
|
|
|
|