www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Mei 13, 2024 3:34 pm
Trip to Poland

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Reisverslagen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
daniell
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 14-8-2010
Berichten: 333
Woonplaats: Westerlo

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 5:54 pm    Onderwerp: Trip to Poland Reageer met quote

Nu woensdag 13 okt. vang ik de trip aan naar Polen, een zuivere 1.200km moet ik doen om op mijn bestemming te komen. Ik zal rond de klok van 19.00u oprijden vanuit de Kempen en rij dan heel de nacht door om er hopelijk de ochtend erop donderdag dus om circa 10.00u aan te komen.

Gelukje is dat ik niet alleen hoef te rijden, mijn schoonbroer doet de trip mee en we komen op zondagavond met de vlieger terug om te landen in Chaleroi, de dagen die ik in Polen ben strip ik de bus volledig en word ze voorbereid om alle te lassen delen uit te voeren.
De bedoeling is dat ze er heel de winter zal blijven in een garage bij de carroserie.

mijn slaapplaatsje is alvast gemaakt in de bus, de vraag is of ik een oog zal kunnen dichthouden met een kale bus langs de binnenzijde??

Stoelen heb ik vervangen door degelijke Recaro's omdat de originele gepoederlakt zijn en ik wacht op de overtrekken uit de States

Nog enkele sfeerbeelden

_________________
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Als er geen open dak in zit moet ik het niet hebben!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 6:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

succes en veel pleier onderweg!!
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
daniell
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 14-8-2010
Berichten: 333
Woonplaats: Westerlo

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 6:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Silver RS schreef:
succes en veel pleier onderweg!!


Thankx, maar plezier zal ik er wss niet veel aan beleven, ken de route als m'n broekzak dus wat eentonig. enkel vanaf over de grens van Duitsland/Polen begint het wat leuk te worden omdat we dan een tijdje van die oersaaie snelweg af zijn, ook is het s'nachts rijden en dat is op zich al erg saai.

zal probeen wat foto-shoots te maken

_________________
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Als er geen open dak in zit moet ik het niet hebben!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
astralogie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 7-5-2009
Berichten: 1418
Woonplaats: Duffel

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 7:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er mij nen toffe trip uit Wink

werkuren kosten daar niets e vgl met hier...ken ne Serviër idie constant accidenten koopt in Duitsland en ze dan in Servië laat opmaken voor een appel en een ei Laughing
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2010 1:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en geen foto's gemaakt onderweg? en alles goed verlopen?
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
daniell
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 14-8-2010
Berichten: 333
Woonplaats: Westerlo

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2010 3:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voilla hier zijn we dan heelhuids terug Very Happy

De rit naar Polen heeft me meer inzicht gegeven van de technische kant van de bus die tot heden toe maar enkele km had gebold onder mijn naam. een tripje naar Lier om een meeting bij te wonen en nog eens naar het tankstation op en neer maken dat je de bus eigenlijk niet echt kent.

Dus woensdagavond vertrokken vanuit de Kempen en richting Eindhoven om alzo verder naar Venlo - Duisburg - Hannover etc. we waren dus met z'n tweeén om de rit te maken dus we konden overhands het stuur wel een vastpakken, de snelheid van 110 p/u was redelijk te halen alhoewel er dan niet veel meer snee op zat maar ja wat kan je verwachten van een bus van 32j oud.

Ik vermoed dat we in Duitsland een 2x gestopt zijn om te tanken en eens over de grens met Polen gestopt om geld te wisselen en daar kwam het spook even opduiken!! bij het terug instappen startte de wagen niet, wel alle lampjes maar geen klik van de starter, dus gelukkig stond de motor nog warm en even een duwtje en hupsakee we waren weer weg Very Happy

Hier moesten we dus rekening mee houden wanneer we stopten en dat deden we dan nogmaals op de snelweg in Polen toen we er bij de Mc Donalds zijn gaan eten rond 09.00u s'ochtends met nog een uurtje voor de boeg of een slordige 100km, dus mijn schoonbroer had zich al in positie gezet om de bus te duwen maar ik probeerde toch maar even en ja hoor hij starte weer als vanoud toch mekte we later dat wanneer de motor op temperatuur staat hij niet altijd wil starten maar bij een koude start lukt het quasi altijd???

Toen we nog een 20tal km hadden te gaan moesten we doot het centrum van Lodz en daar was er fille dus de motor draaide op stationair wel erg laag maar ik merkte al eerder op dat de motor toch niet echt meer veel zin had om nog veel km te doen, hij sputterde wat en ik voelde dat er wat kracht ontbrak en we hebben dan ook de finisch gehaald maar gelukkig was mij bus zwart van buitenkleur maar ik merkte toch op de er heel wat olie aan de achterzijde kleefde en het olielampje ging bij het remmen ook telkens aan

Vervolg komt zo dadelijk

_________________
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Als er geen open dak in zit moet ik het niet hebben!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
friekske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 3370
Woonplaats: laakdal

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2010 3:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

beter een paar uur langer en tegen 90 gereden.
_________________
http://www.apalclub.be/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
koen1303



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 26-10-2008
Berichten: 3358
Woonplaats: As

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2010 3:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Toen we nog een 20tal km hadden te gaan moesten we doot het centrum van Lodz en daar was er fille dus de motor draaide op stationair wel erg laag maar ik merkte al eerder op dat de motor toch niet echt meer veel zin had om nog veel km te doen, hij sputterde wat en ik voelde dat er wat kracht ontbrak en we hebben dan ook de finisch gehaald maar gelukkig was mij bus zwart van buitenkleur maar ik merkte toch op de er heel wat olie aan de achterzijde kleefde en het olielampje ging bij het remmen ook telkens aan


misschien te hoge CARTERdruk (door bv. versleten zuigerveren) en dan lekt 'm bv. olie aan de krukaspoelie ...?

_________________
1303LS - 1972 .. under continuous construction ...
T3 Westfalia 2.0 - 1980 .. same, .. driving project ..
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Reisverslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group