www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mei 10, 2024 6:26 am
Water in de kever!!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2010 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bugske1300 schreef:
misschien langs de moffen van uw chauffage.. had ik overlaatst ook..


ik weet 100% zeker waar het tevoorschijn komt, dit dus in het benedenhoekje onder de achterbank, ongeveer ter hoofte van de onderste bout van het spatbord. op de plaats waar het chassisrubber zit. Maar langs waar het binnen geraakt blijft een mysterie.

Langs de andere kant kwam het op identiek dezelfde plaats tevoorschijn, daar lag het aan een stukje chassisrubber die niet goed afsloot. langs deze kant is het dan ook opgelost. Nu nog de andere kant en dan bne ik een tevreden man.

Nu heb ik zon spray gaan halen die roest neutraliseert en omzet in een primer. Ik ben van plan dit langs het hoekje naar binnen te werken om mogelijks roest dat er al zit te elimineren. Daarna wil ik via een dun slangetje van die anti steenslagtoestand in de holte proberen te krijgen in de hoop op zo kleine haarscheurtjes en openingen in het chassisrubber te dichten. Volgend jaar gaat de kas er toch eens af om alles eens grondig te inspecteren en eventueel een nieuw likje verf. 1 ding is zeker, het chassis is perfect dus het moet ergens liggen aan de kas of de afdichting tussen kas en chassis.


greetz

Niels
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
dsben



Leeftijd: 2
Geregistreerd op: 18-8-2010
Berichten: 55
Woonplaats: Rumst- Reet

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2010 10:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

tja, water kruipt waar het niet kan gaan hé; hopelijk krijg je het opgelost met die anti steenslag er tussen te spuiten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2010 4:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag de auto met de spons gewassen: weer water naar binnen.
Maw, aangezien het chassis potdicht is, de raamrubbers potdicht zijn, het spatbord potdicht is en ook de deurrubbers goed afsluiten, kan het enkel maar de sierstrip zijn langs waar het naar binnen komt... hoe maak ik dit het best waterdicht?
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2010 4:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag de auto met de spons gewassen: weer water naar binnen.
Maw, aangezien het chassis potdicht is, de raamrubbers potdicht zijn, het spatbord potdicht is en ook de deurrubbers goed afsluiten, kan het enkel maar de sierstrip zijn langs waar het naar binnen komt... hoe maak ik dit het best waterdicht?
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
dsben



Leeftijd: 2
Geregistreerd op: 18-8-2010
Berichten: 55
Woonplaats: Rumst- Reet

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2010 10:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

die sierstrip zit bevestigd op doordrukklemmetjes( die normaal gezien het gatje perfect dicht houden ) je zou kunnen proberen om die klemmetjes te vervangen door nieuwe en vooraf in elk gaatje wat nadenkit (of acrylaat) te spuiten zodat het zeker potdicht is. Maar hoe dan ook kan daar amper water door dus het zou me toch verbazen dat je dan echt een plas(je) water vormt...heb je ook al eens gekeken naar of het via de motorruimte of de ventilatieroosters niet naar binnen kan? dat lijkt mij dan toch het meest waarschijnlijke.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Vr Okt 22, 2010 6:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het was dus nog steeds niet opgelost.
Nu heb ik de ruit aan de kant waar het water binnen komt uitgehaald. Daar zag ik dat die naad waar het rubber over gaat gepuntlast is. Met tussen elke puntlas een mini spleetje. Heb ik dus ook afgekit, raam terug gemonteerd.

Sierstrip en de klemmetjes heb ik ook gedemonteerd en terug afgekit en gemonteerd.

Spatbord terug volledig losgemaakt, het rubber dat er tussen zit ook netjes afgekit en terug gemonteerd. Alle boutjes tevens afgedicht met schroefdraadborging.

Als er nu nog water in komt, dan kan het niet anders of het water komt binnen langs de ruimte tussen de verschillende ijzermolecuultjes/atomen.

Nu staat hij terug netjes buiten te wachten op een stevige regenbui.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Za Okt 23, 2010 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

oké super goed nieuws!

Hij is zo goed als hermetisch afgesloten!

nog geen druppel water binnen!


super bedankt iedereen voor de vele tips!
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Za Okt 23, 2010 4:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

blijkbaar iets te vroeg met het goeie nieuws...
Toch nog water...

Ik vraag mij af, kan het water langs achteren ergens (achterruit, motorcompartiment) naar binnen om zo onder de achterbank tevoorschijn te komen?

Weet wel, het is precies of er zit daar een bron in dat hoekje, het komt dus daar tevoorschijn. Al de rest van mijn auto blijft droog dus het moet ergens tussen de carosserie tot op die plaats komen... maar HOE!!??
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
L091D



Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 4-12-2004
Berichten: 86
Woonplaats: STEKENE

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2010 7:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk toch dat je de volledige dichting tussen het chassis en de kas eens helemaals rondom moet uittesten met een tuinslang. Volgens mij komt het ergens in het midden of vooraan binnen en loopt het zo naar achter om daar in de hoek tevoorschijn te komen.
_________________
VW 1300 07/73
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
dsben



Leeftijd: 2
Geregistreerd op: 18-8-2010
Berichten: 55
Woonplaats: Rumst- Reet

BerichtGeplaatst: Di Okt 26, 2010 9:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

bij carglass hadden we een systeem met ultrasoon geluid om lekken op te sporen. Binnen de wagen werd een ultrasoon bron geplaatst en met een speciale sensor (een soort micro) moest je dan rond de ruilen gaan om te zien of het signaal ergens werd opgepikt. Daar zat dan de lek. Misschien kan je iets dergelijks uitproberen, maar ik zou begot niet weten waar je dat kan laten doen. internet afschuimen?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 6 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group