www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Apr 28, 2024 4:12 am
Hammerite op overschilderbare steenslag (van Carsystem)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jinx




Geregistreerd op: 17-6-2007
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 24, 2010 11:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ksnap ni da ge er nog iets extra over wilt. gemetaliseerd + goeie primer + steenslag is genoeg. Alles dat er over gaat zal ni extra beschermen maar puur voor't uiterlijk zijn, en dans is hammerite ni bepaald geschikt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Natcab
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 1-4-2007
Berichten: 597
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 26, 2010 3:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jinx schreef:
Ksnap ni da ge er nog iets extra over wilt. gemetaliseerd + goeie primer + steenslag is genoeg. Alles dat er over gaat zal ni extra beschermen maar puur voor't uiterlijk zijn, en dans is hammerite ni bepaald geschikt


Oei daar ga je wel de mist in. Rolling Eyes
Metaliseren geeft een zinklaag, maar moet steeds afgelakt worden.
Primer is poreus, steenslag is dat ook dus er moet lak over.
Wat je beter gedaan had is de steenslag mengen met autolak (2K) dit kan je doen tot 50% .
In ieder geval, hammerite is zeker geen 1ste keus maar als je het hebt staan en je wil geen extra geld meer uitgeven is het geen -slechte- keus.
Rustoleum is misschien iets beter nog.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
71'erke



Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 27-9-2009
Berichten: 86
Woonplaats: Kortessem

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 26, 2010 4:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens de carrosseriegroothandel waar ik m'n steenslag gehaald heb is het niet noodzakelijk dat de steenslag overspoten wordt, hij kan gewoon zo blijven. Meestal wordt dit wel gedaan op zichtbare plaatsen, en dan om estetische redenen.
Ik weet het ook niet meer, maar feit is dat die van mij zal rijden met 2 lagen steenslag op z'n buikske en onder z'n spatborden,... Surprised)
Voor het aantal km's dat ik er op een jaar mee ga maken, en dan nog overwegend bij droog weer, zal dit zeker niet slecht zijn.

_________________
Chaos is the way forward !!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Jinx




Geregistreerd op: 17-6-2007
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Za Mrt 27, 2010 7:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Natcab schreef:

Oei daar ga je wel de mist in. Rolling Eyes
Metaliseren geeft een zinklaag, maar moet steeds afgelakt worden.
Primer is poreus, steenslag is dat ook dus er moet lak over.


Maak hier wel het verschil tussen het soort 'primer' he... als't gaat over epoxy primer heb je ongelijk want die is niet poreus. (kijk maar naar eenders welk industrieel gebruik van verf op epoxy basis)
Als ge't hebt over andere soorten grondlagen om binding van uw topcoat te verbeteren, die zijn dat wel en moeten idd dichtgemaakt worden door een ander product.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Natcab
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 1-4-2007
Berichten: 597
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Za Mrt 27, 2010 9:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jinx schreef:
Natcab schreef:


Maak hier wel het verschil tussen het soort 'primer' he... als't gaat over epoxy primer heb je ongelijk want die is niet poreus. (kijk maar naar eenders welk industrieel gebruik van verf op epoxy basis)
Als ge't hebt over andere soorten grondlagen om binding van uw topcoat te verbeteren, die zijn dat wel en moeten idd dichtgemaakt worden door een ander product.


Nu wil je gewoon gelijk halen om geen gezichtsverlies te lijden hé jongen.
Epoxyprimer is dan wel MINDER poreus maar het is nog altijd gene lak hé.
't Is ni omdat het magische woord epoxy in de productnaam zit dat het automatisch waterdicht is hé.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Jinx




Geregistreerd op: 17-6-2007
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2010 1:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tgaat hier niet om gezichtsverlies, tis ni da iemand hier mij kent.

Als ge ff zoekt op datasheets van epoxy primers, zult ge snel genoeg merken da ze allemaal gemaakt zijn voor 'maximum adhesion and corrosion resistance'. Da gade met iets poreus niet bereiken.
Epoxy is alleen maar poreus de moment da't nog niet volledig uitgehard is.

Zuigt daar met uw banaan maar eens een puntje aan.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
McDonald



Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 3-7-2008
Berichten: 260
Woonplaats: Kampenhout

BerichtGeplaatst: Za Apr 03, 2010 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mannekes... De essentie van de zaak was: 'Hammerit over steenslag of niet?'. De rest van de discussie doe je maar voort in PB.

@71'erke: ik denk dat het best is dat je doet wat ze bij de carrossier/winkel gezegd hebben. Er zijn zoveel verschillende manieren en zoveel verschillende producten, elk met z'n voor- en z'n nadelen.

Als je er niet dagelijks mee zou rijden is dat denk ik ook de beste oplossing. En doe sowieso jaarlijks een check-up van uwe bodem en onderkant treden en wielkasten. Werk dan bij waar nodig en je bent jaren gerust! (Zo doe ik het toch Smile )
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
71'erke



Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 27-9-2009
Berichten: 86
Woonplaats: Kortessem

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2010 4:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thanx joelkever,

Dat is ook wat ik dacht ...

Hij staat terug op z'n wielen. Wat mij betreft mag dit onderwerp dicht.

Greetz,
A

_________________
Chaos is the way forward !!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Bugfreak88



Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 22-7-2010
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel

BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2010 4:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gebruiken jullie Hammerite met de borstel of spuiten jullie dat ?
Zie je geen lijnen met de borstel ?

_________________
JDC-Trans
Your partner in open and closed car transport
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Natcab
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 1-4-2007
Berichten: 597
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2010 5:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als't schoon moet zijn gebruik dan geen hammerite, zelfs verdund is het te dik. Spuiten is een optie maar nog niet geprobeerd.
Met de rol kan ook maar je zult blaasjes hebben.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group