Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jinx
Geregistreerd op: 17-6-2007 Berichten: 23
|
Geplaatst: Wo Mrt 24, 2010 11:47 pm Onderwerp: |
|
|
Ksnap ni da ge er nog iets extra over wilt. gemetaliseerd + goeie primer + steenslag is genoeg. Alles dat er over gaat zal ni extra beschermen maar puur voor't uiterlijk zijn, en dans is hammerite ni bepaald geschikt |
|
Naar boven |
|
|
Natcab Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 1-4-2007 Berichten: 597
Woonplaats: Antwerpen
|
Geplaatst: Vr Mrt 26, 2010 3:14 pm Onderwerp: |
|
|
Jinx schreef: | Ksnap ni da ge er nog iets extra over wilt. gemetaliseerd + goeie primer + steenslag is genoeg. Alles dat er over gaat zal ni extra beschermen maar puur voor't uiterlijk zijn, en dans is hammerite ni bepaald geschikt |
Oei daar ga je wel de mist in.
Metaliseren geeft een zinklaag, maar moet steeds afgelakt worden.
Primer is poreus, steenslag is dat ook dus er moet lak over.
Wat je beter gedaan had is de steenslag mengen met autolak (2K) dit kan je doen tot 50% .
In ieder geval, hammerite is zeker geen 1ste keus maar als je het hebt staan en je wil geen extra geld meer uitgeven is het geen -slechte- keus.
Rustoleum is misschien iets beter nog. |
|
Naar boven |
|
|
71'erke
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 27-9-2009 Berichten: 86
Woonplaats: Kortessem
|
Geplaatst: Vr Mrt 26, 2010 4:51 pm Onderwerp: |
|
|
Volgens de carrosseriegroothandel waar ik m'n steenslag gehaald heb is het niet noodzakelijk dat de steenslag overspoten wordt, hij kan gewoon zo blijven. Meestal wordt dit wel gedaan op zichtbare plaatsen, en dan om estetische redenen.
Ik weet het ook niet meer, maar feit is dat die van mij zal rijden met 2 lagen steenslag op z'n buikske en onder z'n spatborden,... )
Voor het aantal km's dat ik er op een jaar mee ga maken, en dan nog overwegend bij droog weer, zal dit zeker niet slecht zijn. _________________ Chaos is the way forward !!! |
|
Naar boven |
|
|
Jinx
Geregistreerd op: 17-6-2007 Berichten: 23
|
Geplaatst: Za Mrt 27, 2010 7:37 pm Onderwerp: |
|
|
Natcab schreef: |
Oei daar ga je wel de mist in.
Metaliseren geeft een zinklaag, maar moet steeds afgelakt worden.
Primer is poreus, steenslag is dat ook dus er moet lak over. |
Maak hier wel het verschil tussen het soort 'primer' he... als't gaat over epoxy primer heb je ongelijk want die is niet poreus. (kijk maar naar eenders welk industrieel gebruik van verf op epoxy basis)
Als ge't hebt over andere soorten grondlagen om binding van uw topcoat te verbeteren, die zijn dat wel en moeten idd dichtgemaakt worden door een ander product. |
|
Naar boven |
|
|
Natcab Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 1-4-2007 Berichten: 597
Woonplaats: Antwerpen
|
Geplaatst: Za Mrt 27, 2010 9:32 pm Onderwerp: |
|
|
Jinx schreef: |
Maak hier wel het verschil tussen het soort 'primer' he... als't gaat over epoxy primer heb je ongelijk want die is niet poreus. (kijk maar naar eenders welk industrieel gebruik van verf op epoxy basis)
Als ge't hebt over andere soorten grondlagen om binding van uw topcoat te verbeteren, die zijn dat wel en moeten idd dichtgemaakt worden door een ander product. |
Nu wil je gewoon gelijk halen om geen gezichtsverlies te lijden hé jongen.
Epoxyprimer is dan wel MINDER poreus maar het is nog altijd gene lak hé.
't Is ni omdat het magische woord epoxy in de productnaam zit dat het automatisch waterdicht is hé. |
|
Naar boven |
|
|
Jinx
Geregistreerd op: 17-6-2007 Berichten: 23
|
Geplaatst: Wo Mrt 31, 2010 1:25 pm Onderwerp: |
|
|
tgaat hier niet om gezichtsverlies, tis ni da iemand hier mij kent.
Als ge ff zoekt op datasheets van epoxy primers, zult ge snel genoeg merken da ze allemaal gemaakt zijn voor 'maximum adhesion and corrosion resistance'. Da gade met iets poreus niet bereiken.
Epoxy is alleen maar poreus de moment da't nog niet volledig uitgehard is.
Zuigt daar met uw banaan maar eens een puntje aan. |
|
Naar boven |
|
|
McDonald
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 3-7-2008 Berichten: 260
Woonplaats: Kampenhout
|
Geplaatst: Za Apr 03, 2010 4:14 pm Onderwerp: |
|
|
Mannekes... De essentie van de zaak was: 'Hammerit over steenslag of niet?'. De rest van de discussie doe je maar voort in PB.
@71'erke: ik denk dat het best is dat je doet wat ze bij de carrossier/winkel gezegd hebben. Er zijn zoveel verschillende manieren en zoveel verschillende producten, elk met z'n voor- en z'n nadelen.
Als je er niet dagelijks mee zou rijden is dat denk ik ook de beste oplossing. En doe sowieso jaarlijks een check-up van uwe bodem en onderkant treden en wielkasten. Werk dan bij waar nodig en je bent jaren gerust! (Zo doe ik het toch ) |
|
Naar boven |
|
|
71'erke
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 27-9-2009 Berichten: 86
Woonplaats: Kortessem
|
Geplaatst: Ma Apr 05, 2010 4:19 pm Onderwerp: |
|
|
Thanx joelkever,
Dat is ook wat ik dacht ...
Hij staat terug op z'n wielen. Wat mij betreft mag dit onderwerp dicht.
Greetz,
A _________________ Chaos is the way forward !!! |
|
Naar boven |
|
|
Bugfreak88
Leeftijd: 35 Geregistreerd op: 22-7-2010 Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
|
Geplaatst: Wo Nov 03, 2010 4:19 pm Onderwerp: |
|
|
gebruiken jullie Hammerite met de borstel of spuiten jullie dat ?
Zie je geen lijnen met de borstel ? _________________ JDC-Trans
Your partner in open and closed car transport |
|
Naar boven |
|
|
Natcab Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 1-4-2007 Berichten: 597
Woonplaats: Antwerpen
|
Geplaatst: Wo Nov 03, 2010 5:48 pm Onderwerp: |
|
|
Als't schoon moet zijn gebruik dan geen hammerite, zelfs verdund is het te dik. Spuiten is een optie maar nog niet geprobeerd.
Met de rol kan ook maar je zult blaasjes hebben. |
|
Naar boven |
|
|
|
|