Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bmassaer
Geregistreerd op: 5-4-2004 Berichten: 32
Woonplaats: Gent
|
Geplaatst: Di Mei 25, 2004 8:57 pm Onderwerp: M6 boutjes oliedeksel |
|
|
Hoi,
Vorige keer bij het verversen van de olie twee van de M6 boutjes over gedraaid... De garagist heeft ze uitgeboord - ik dierf zelf niet in het blok boren. Nu wil ik opnieuw de olie zelf verversen, nu blijkt dat die twee M6 boutjes niet echt passen in het gaatje waardoor vastdraaien niet lukt; een grotere maat, M8, is uiteraard veel te dik. Hoe kan ik dit oplossen? De garagist had blijkbaar met veel kit de boutjes in het gat vastgekleefd. De andere boutjes passen wel goed... |
|
Naar boven |
|
|
noen
Geregistreerd op: 11-2-2004 Berichten: 31
Woonplaats: huldenberg
|
Geplaatst: Di Mei 25, 2004 9:46 pm Onderwerp: |
|
|
hallo,
naar alle waarschijnlijkheid heeft jouw garagist de bouten volledig uitgeboord ipv ze in te boren, en dan uit te schroeven,
de enige oplossing die ik zo meteen zie zitten is nieuwe draad erin tappen,
(indien m6 nog lukt, m6, anders model groter gaan)
succes,
jurgen |
|
Naar boven |
|
|
vw_speedsterke Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 483
Woonplaats: overpelt
|
Geplaatst: Di Mei 25, 2004 11:00 pm Onderwerp: |
|
|
is niet zeker dat je M8 kunt tappen en daar dan zomaar een boutje van M8 in draaien omdat deze waarschijnlijk niet in het oliedeksel gaan en deze uitboren gaat niet denk ik want je zit al dicht bij de rand van het deksel. Er bestaan wel van die dingen dan tap je M8 en draai je er zo'n "busje" in (heeft 2 keer draad binnenin M6 en buiten M dus dit draai je in het gad van M8 En je kunt daar een boutje van M6 in draaien
Deze oplossing is beter denk ik maar ik weet wel niet juist hoe zo'n ding noemt
greetz |
|
Naar boven |
|
|
ratbak Flat4Free Junkie
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 14-12-2003 Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel
|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2004 9:01 am Onderwerp: |
|
|
je bedoelt een helicoil
dat is idd een goede oplossing maar dan moet je zo een setje hebben want dat is met een speciaal tooleke om dat erin te draaien..
denk dat het makkelijkst is van m7 te tappen en het deksel uit te boren.. |
|
Naar boven |
|
|
willy Flat4Free Stamgast
Leeftijd: -15 Geregistreerd op: 12-3-2004 Berichten: 311
Woonplaats: Menen
|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2004 2:25 pm Onderwerp: |
|
|
een idee als m6 zot draaid is dit juist de maat voor ww1/4 te tappen deze draad is iets grover dan metric wel vijzen gebuiken van een 1/4 sleutel 11mm |
|
Naar boven |
|
|
bmassaer
Geregistreerd op: 5-4-2004 Berichten: 32
Woonplaats: Gent
|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2004 2:47 pm Onderwerp: |
|
|
Oeiei,da´s zware klap voor een leek als ik. De garagist heeft niet de losse boutjes, maar die twee die vastzitten op het blok en waar je een moertje opdraait, uitgeboord. Inderdaad tot een net te groot gat. Hijzelf had er M6-boutjes ingedraaid en toegeplakt met stevige sealing-kit. Daar heb ik intussen een half jaar mee rondgereden...
Ben zelf nogal bang om in het carter te boren of zo, zeker nu ik al blijkbaar op de limiet zit. Kan ik met dezelfde sealing een tijdje rondtuffen om dan bij de volgende olie-verversbeurt LBH te vragen alles in orde te zetten - kwestie van de olie die ik er in giet nog te gebruiken - of ga ik beter snel naar de garage? |
|
Naar boven |
|
|
willy Flat4Free Stamgast
Leeftijd: -15 Geregistreerd op: 12-3-2004 Berichten: 311
Woonplaats: Menen
|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2004 2:53 pm Onderwerp: |
|
|
als je de olie ververst moet je toch die de grote bout in het midden uitdraaien die kleine zijn enkel om het olie zeefje te kuisen.als je geen olie verliest gewoon gerust laten en bij 25000km verder dan een s beginnen nadenken
geen probleem maken als er geen is
groeten |
|
Naar boven |
|
|
bmassaer
Geregistreerd op: 5-4-2004 Berichten: 32
Woonplaats: Gent
|
Geplaatst: Wo Mei 26, 2004 6:50 pm Onderwerp: |
|
|
De kleine voor het oliezeefje waren er al uit... Ik heb alles netjes terug geplaatst en hou het in het oog... Laat ons hopen!
Toch merci voor de info. |
|
Naar boven |
|
|
|
|