Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koenR6
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 5-10-2010 Berichten: 39
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Wo Feb 16, 2011 8:24 pm Onderwerp: Schijfremmen keuring voor dagelijks? |
|
|
Heb mijn voorste trommels vervangen door gewone schijfremmen niets speciaal (Van paruzzi).
Mijn chasis nummer 1102632136 mijn vraag is of ik hiervoor extra papieren moet aanvragen of zo kan gaan naar keuring? |
|
Naar boven |
|
|
herbie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 11-9-2004 Berichten: 1410
Woonplaats: londerzeel
|
Geplaatst: Wo Feb 16, 2011 9:18 pm Onderwerp: |
|
|
vanaf 1968 optie op elke kever _________________ old bugs never die |
|
Naar boven |
|
|
Dale Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 18-8-2009 Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek
|
Geplaatst: Wo Feb 16, 2011 9:23 pm Onderwerp: |
|
|
Attest voor schijfremmen kan je zowiezo al vergeten makker. Heb al mails gestuurd naar d'Ieteren en heb dit terug gekregen. En ik rijd met een 73 kever....
Geachte,
Die verbouwing is niet voorzien in het Pvg , wij mogen geen attest afleverren voor zulke verbouwing.
Mvg
Jean-Claude Luxen
APPROVAL SERVICE
SUPERVISOR
Je kan proberen om er mee naar de keuring te rijden maar als ze erover vallen ga je prijs hebben vrees ik.... _________________ Dale's cruizer
Laatst aangepast door Dale op Wo Feb 16, 2011 9:31 pm, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dale Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 18-8-2009 Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek
|
Geplaatst: Wo Feb 16, 2011 9:28 pm Onderwerp: |
|
|
En deze mail heb ik vandaag teruggekregen van ministerie van mobiliteit....
Mijnheer,
Het remsysteem is één van de cruciale elementen voor de verkeersveiligheid.
Om geen risico's te nemen voor zowel de inzittenden van het voertuig als de andere weggebruikers, is het verboden om aan het remsysteem te raken.
Men kan zomaar niet trommelremmen vervangen door schijfremmen, zelfs indien ze in optie bestaan voor uiterlijk hetzelfde model.
Technisch gezien dienen al de onderdelen van het remsysteem compatibel met elkaar te zijn. Het gaat hem hier specifiek over het volgende :
-aard van de scheiding van het circuit
-specificaties van de hoofdremcilinder
-het effectieve remoppervlak vooraan en achteraan -specificaties van de servo-rem -de stabiliteit van het voertuig in functie van de bekomen remvertraging
Bij de keuring van een voertuig dienen de autokeuringsstations van de erkende instellingen na te gaan of het gekeurde voertuig behoorlijk onderhouden en in overeenstemming is met de reglementering die er op van toepassing is.
De regelgeving aangaande wijziging en verbouwing stelt het volgende:
Elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het procesverbaal van goedkeuring, wordt bekrachtigd met een getuigschrift waarbij afwijking wordt verleend van de erin vervatte gegevens. Wanneer de verbouwing echter wordt uitgevoerd door een andere persoon dan de constructeur of zijn gemachtigde, wordt het verzoek niet ingewilligd tenzij met de toestemming van de constructeur of zijn gemachtigde.
In uw geval dient u zich te wenden tot de mandataris voor het merk V W , te weten :
D'Ieteren n.v.
Maliestraat 50
1050 Brussel
tel. 02/536.51.11
Ik zou ook graag schijven steken maar ben hierdoor toch nog beetje aan 't twijfelen. Ik rijd op O-platen rond maar als die driejaarlijkse keuring erdoor komt ga ik het ook misschien zitten hebben. _________________ Dale's cruizer |
|
Naar boven |
|
|
65erke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 11-5-2004 Berichten: 2494
Woonplaats: tienen
|
Geplaatst: Wo Feb 16, 2011 10:04 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb ze gewoon gestoken en naar de keuring gereden en ermee gekeurd ... _________________ '67 Splash sunroof |
|
Naar boven |
|
|
herbie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 11-9-2004 Berichten: 1410
Woonplaats: londerzeel
|
Geplaatst: Wo Feb 16, 2011 10:07 pm Onderwerp: |
|
|
nog een optie is van vooras veranderen voor de keuring.
en nadien terug vooras met schijfremmen. _________________ old bugs never die |
|
Naar boven |
|
|
Dale Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 18-8-2009 Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek
|
Geplaatst: Do Feb 17, 2011 7:29 am Onderwerp: |
|
|
65erke schreef: | ik heb ze gewoon gestoken en naar de keuring gereden en ermee gekeurd ... |
Ik ga 't waarschijnlijk ook gewoon proberen.
Zal er natuurlijk ook een beetje vanaf hangen wat voor schijven je steken hebt hé. Als je daar met geventileerde Porsche schijfremmen of met standaard VW schijfkes aankomt zal dat ook al wel schelen denk ik?? _________________ Dale's cruizer |
|
Naar boven |
|
|
yourt
Leeftijd: 35 Geregistreerd op: 7-3-2007 Berichten: 1634
Woonplaats: Boechout
|
Geplaatst: Do Feb 17, 2011 10:37 am Onderwerp: |
|
|
Haha.... ja. Cupvelgen eronder en dikke vette geventileerde schijven met rode klauwen. Komt zeker goed dan.
Gewone schijfkes van VW, of CSP¨schijven, niet te gek, en dan kan dat onder ne recente Kever wel passeren hé.
Die uitleg trouwens van die mail...
Niet vervangen, zelfs indien ze in optie bestaan want alles moet afgestemd zijn, ook stabiliteit bij afremvertraging,...
Da's nu net waarom ze in Duitsland idd. auto's iets verlagen, en gekeurde schijven + pompen steken mét Tüv.
Trouwens, wat zijn de verschillen tussen het remsysteem met trommels en dat van de als optie met schijven uitgeruste exemplaren? Andere pompjes achteraan, andere hoofdremcylinder? Of zelfs niet?
Vooraan bij trommels 22,2 mm of 23,81 mm diameter pompkes... op 230,1 of 248,1 mm trommels. is dat niet gevaarlijk?
Achteraan 17,46 mm pompke op 230 mm trommel.
De hoofdremcylinder (recenter, uit de reparatur-Leitfaden Aug. 75): 19,05mm diameter. Met als opmerking: "VW1200 (abgebildte), VW1303 schräg angeordneten Befestigungsflansch (nicht abgebildet)".
Wat die rempompen betreft: vanaf 8/66 werd de Karmann Ghia (oehlalalaaa.... een andere sporcoupé met dezelfde remmen, hoe gevaarlijk) uitgerust met tweekringssysteem. Ook een aantal Exportkevers kregen als eerste die rempompen. Maar over andere pompen, drukregelaars, remslangen, nippels of wat dan ook is bij schijven niks te vinden. Alleen over de op te bouwen remdruk, het afregelen, vervangen van blokken,...
Dus bij de ombouw van trommels naar schijven kan je aan niks fysieks zien dat dat zo niet geweest is. Alleen aan de gegevens die eventueel (ze hebben ze niet altijd) opgeslagen zijn bij de keuring. Trouwens, zelfs al was je Kever niet standaard voorzien van die schijven, dan nog kan een vorige eigenaar die in de jaren stillekes laten plaatsen hebben nadat hij ovale trommels had na een reisje naar Oostenrijk of zo. Dat geldt overigens voor wel meer zaken. Kamei spoilers, Rittervelgen, stoelen met geïntegreerde hoofdsteunen,... alleen staan die niet op het verboden lijstje. En daar wringt het schoentje hier: iedereen schuift de verantwoordelijkheid weer af, en dat is van d'Ieteren eigenlijk het schandaligste. Als je nog een GVA nodig hebt: ofwel met trommels naar d'Ieteren en dan schijven. En anders homologatiekeuring met schijven ineens en bij vragen: "de vorige eigenaar had er de originele nog op staan maar de schijven waren versleten en dus heb ik ze vervangen (in een doos een stel afgedraaide schijven meenemen)". Op zijn Belgisch dus: op het randje balanceren en met wat poteren en liegen da ge zwart ziet toch bekomen waar je eigenlijk gewoon recht op hebt of zou moeten hebben.
En als je 'gepakt' wordt kan je 't afschuiven op de vorige eigenaar die je belogen heeft... geweldig landje toch waarin we leven.
OFFTOPIC: de meest recente grap is dat wij als douaniers de opschorting van alle uitvoervergunningen naar Egypte kregen van het Waalse Gewest. Brussel en Vlaanderen vinden Egypyte dan blijkbaar wel nog te betrouwen. Misschien moet je eens in Wallonië naar de keuring gaan? Hier in ons apenlandje zijn er altijd wel meer mogelijkheden... _________________ T1 1971 cabrio (Duitsland)
T1 1968 1200 spaarkever (België)
papieren '65er Kever, 2 extra D-blokskes en nog een CU of twee. Vroeger: T3 1989 1.6 TD camper (Duitsland), T3 1980 2.0 CU camper (Nederland), '61er 1200 (Zweden)'65er 1200, '68er 1300,... |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 37 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Do Feb 17, 2011 7:34 pm Onderwerp: |
|
|
Maak je je auto veiliger door er schijfremmen op te zetten en DAN MAG DA NIE Rare jongens die Belgen.... _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
astralogie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 7-5-2009 Berichten: 1418
Woonplaats: Duffel
|
Geplaatst: Do Feb 17, 2011 8:47 pm Onderwerp: |
|
|
heb ook al gehoord dat ze in 'de Walen' soepeler zijn op de keuring..
ken er die MET air-ride probleemloos door de keuring zijn geraakt |
|
Naar boven |
|
|
|
|