www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Mei 13, 2024 1:19 am
stroboscooplamp, e digitale of analoge!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kaferke
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 21-8-2004
Berichten: 704
Woonplaats: olen

BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2004 9:09 pm    Onderwerp: stroboscooplamp, e digitale of analoge! Reageer met quote

Ben daar straks ff gaan horen voor een stroboscooplampke voor het afstellen van mijn ontsteking, maar heb ineens gehoord voor ene me ne display voor toerental, enz ook op te zien! Maar diene gast vertelde mij dat ene met een analoge meter beter is dan met een digitale display! Shocked

Is dit waar? Exclamation Wat denken jullie Question Confused Hij beweerde dat ene met een analoog meter juister is dan ene met een digitale display! Shocked
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
vwpatje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel

BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2004 11:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heeft ie van de ene kant gelijk in, een digitaal display verspringt te vlug, een analoog wijst ongeveer de gemiddelde waarde aan terwijl een digitaal iets TE CORRECT wilt zijn, waardoor je je toerental ziet verspringen.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik zou toch voor de analoge gaan.
In je auto, zou je toch ook liever een analoge kilometerteller hebben bijvoorbeeld. Ik heb eens met een renault twingo gereden met digitaal m teller. Ik werd zot van da ding dat telkens een andere waarde aangaf.

greetz
patje

_________________
T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2004 7:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik persoonlijk zou voor de digitale gaan, dienen toerenteller dat ge der bijhebt is niet te onderschatten. Als ge genen toerenteller hebt, begint dan uwen carburator maar af te stellen. Ik gebruik dienen van mij al een poosje en ik heb er geen klagen van. Maar das mijn gedacht eh.

ps VWPatje, ik ben niet zeker maar ik denk dat ge het hier verkeerd verstaan hebt, die stroboscooplamp is niet iets permanent in uwen auto, da is om vanachter aan de motor te hangen om die af te stellen, dus daar ziet ge niets van als ge rijdt.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
FURBY
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 14-5-2005
Berichten: 1669
Woonplaats: Houthalen

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2005 7:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mja , das handig zo'n ding , maar de prijs he pffff
'k heb er gister ook naar gevraagd , 470€ *slik*

iemand iets goedkoper liggen ?

grtz kk'tje Cool

_________________

www.furbysherbies.com
Vermogen is hoe hard je de muur raakt... Koppel is hoe ver je de muur meeneemt!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
berten
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 15-12-2004
Berichten: 2636
Woonplaats: Pulle

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2005 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wij gebruike int school nen digitale!
k denk dat da t beste is... en miss ook het goedkoopste? (daar hebbek eigelijk geen gedacht van)

_________________
geinspireerd door de Ferre...
77er german look ...
mijn project: http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=34286&start=0


-Waardebepalingen voor 2ehands voertuigen & oldtimers-
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
FURBY
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 14-5-2005
Berichten: 1669
Woonplaats: Houthalen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2005 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

das veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurder een digitale!!!

grtz kk'tje Cool

_________________

www.furbysherbies.com
Vermogen is hoe hard je de muur raakt... Koppel is hoe ver je de muur meeneemt!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
FURBY
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 14-5-2005
Berichten: 1669
Woonplaats: Houthalen

BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2005 7:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

digitale strobo kost ongeveer 400 à 500 €!!
_________________

www.furbysherbies.com
Vermogen is hoe hard je de muur raakt... Koppel is hoe ver je de muur meeneemt!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
vwpatje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2005 1:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

B52man schreef:
]ps VWPatje, ik ben niet zeker maar ik denk dat ge het hier verkeerd verstaan hebt, die stroboscooplamp is niet iets permanent in uwen auto, da is om vanachter aan de motor te hangen om die af te stellen, dus daar ziet ge niets van als ge rijdt.


en ik lees da nu pas hee, ik bedoelde de TOERENTELLER, niet de strobo, lees even het berichtje van kaferke.
Ik bedoel enkel da ne digitale aflezing nogal veel verspringt tegenover een analoge. (toerenteller op strobo)

Eigelijk maakt de uitlezing van het toerental niet veel uit, een analoge neemt de gemiddelde waarde aan terwijl een digitale toerentaluitlezing (naar mijn goesting) te veel verspringt omdat deze TE correct wilt zijn.

Ik heb beide al gebruikt, zelfs in combinatie met een SUN tester om de vonkspanningen en eventuele storingen in het onstekingsmechanisme gemakkelijk te ondekken. Je staat versteld, wat je kan zien aan een vonksignaal van een bougie.

Natuurlijk is zo een toestel heel duur (enkel garages en scholen gebruiken dit volgens mij nog)

voor die strobo, koop niet de goedkoopste plastieken prul, geef eerder iets meer uit.

Ik heb een thuis een (benzine)motor tester van bear, daar kan je zowel, de functie van een gewone strobo van gebruiken, maar ook kan je het toerental (analoog), contacthoek, vonkspanning, stroom secundair en primair in de bobijn zien.
Ne hele poespas, maar wel handig voor het haarjuist zetten van oudere onstekingssystemen. Ik heb dit kastje mee genomen uit de garage waar ik werkte, da stond al jaren onder het stof, na aanschaf van zo'n boververmelde SUN analyser.

veel suxes met de aanschaf.

greetz
patje

_________________
T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group