www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 9:53 am
Thermostaat tussen cilinders
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rustbucket
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 24-8-2009
Berichten: 274
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2011 11:09 pm    Onderwerp: Thermostaat tussen cilinders Reageer met quote

Hallo , er werd mij gezegd dat je de thermostaat niet terug hoeft in te bouwen , klopt da?

Bedankt!

_________________
1971 1641. De laatste loodjes wegen het zwaarst :p
1986 vw jetta Gti 8v daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Niets moet, maar ik zou het toch maar doen. Er zijn idd mensen die denken dat ze het beter weten dan de ingenieurs van vw maar die hebben het meestal ook maar van horen zeggen.

Die thermostaat regelt kleppen in uw koelkap zodat deze bij koude motor minder hard koelt dan bij een warme. Dus voor een motor die zowel warm als koud goed loopt gewoon laten zitten.

_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Dale
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 18-8-2009
Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit me volledig aan bij Pascal. Wink
_________________
Dale's cruizer
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Vintage_point
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 17-6-2008
Berichten: 1477
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Leo de Rijck heeft me aangeraden om de termostaat er bij mijn gereviseerde motor uit te laten. Volkswagen heeft dit indertijd geplaatst, omdat deze auto's voor dagelijks gebruik bedoeld waren. In de winter heb je dus voordeel aan deze termostaat. In de zomer weinig.
Als je je luchtgekoelde enkel sporadisch gebruikt, en dan nog vooral als het goed weer is, is de termostaat een beetje overbodig, een boxermotor wordt immers vrij snel warm.
Een kapotte termostaat kan ervoor zorgen dat de kleppen in het koelhuis dicht blijven, en dit zorgt ervoor dat je motor onvoldoende/niet gekoeld raakt...

_________________
°,(___),°
(o\_|_/o)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vintage_point schreef:
Leo de Rijck heeft me aangeraden om de termostaat er bij mijn gereviseerde motor uit te laten. Volkswagen heeft dit indertijd geplaatst, omdat deze auto's voor dagelijks gebruik bedoeld waren. In de winter heb je dus voordeel aan deze termostaat. In de zomer weinig.
Als je je luchtgekoelde enkel sporadisch gebruikt, en dan nog vooral als het goed weer is, is de termostaat een beetje overbodig, een boxermotor wordt immers vrij snel warm.
Een kapotte termostaat kan ervoor zorgen dat de kleppen in het koelhuis dicht blijven, en dit zorgt ervoor dat je motor onvoldoende/niet gekoeld raakt...


conclusie, voor een goed lopend motortje zowel warm als koud beter laten zitten maar ervoor zorgen dat hij werkt.

_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 100
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vintage_point schreef:

Een kapotte termostaat kan ervoor zorgen dat de kleppen in het koelhuis dicht blijven, en dit zorgt ervoor dat je motor onvoldoende/niet gekoeld raakt...


Hallo, ik denk het niet.
Een kapotte calorstaat is gezwollen, en zo zorgt dat de kleppen open gaan.

' t is voorzien, hé! Very Happy

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
maesdieter1



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 18-12-2008
Berichten: 52

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 9:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de thermostaat ook niet gemonteerd ( steeds maximale koeling) en bij koud weer duurt het opmerkelijk langer voor de motor op bedrijfstemperatuur is. Ik moet langer choke gebruiken. Eens warm, geen probleem.

Ik denk wel deze terug te plaatsen als ik tijd heb en alles terug bij elkaar gezocht heb.

_________________
ovaal 1953 1-0468323
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij al mij bolides zijn ze eruit,maar dat is ieder zijn zin He.
Ze zijn niet voor niets uitgevonden,maar dat geld wel voor meer zaken.
als ik soms lees over mensen die geen schokbrekers e.d monteren........ Rolling Eyes

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 91
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

maesdieter1 schreef:
Ik heb de thermostaat ook niet gemonteerd ( steeds maximale koeling) en bij koud weer duurt het opmerkelijk langer voor de motor op bedrijfstemperatuur is. Ik moet langer choke gebruiken. Eens warm, geen probleem.

Ik denk wel deze terug te plaatsen als ik tijd heb en alles terug bij elkaar gezocht heb.


langer duren alvorens op bedrijfstemp= meer slijtage
langer op choke= is meer verbruik
m.a.w je kan beter koper rijden met de thermostaat er in

je geeft het zelf al aan, dat je hem weer wil monteren
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Vermeulen
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 11-9-2005
Berichten: 1424
Woonplaats: Melle

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2014 6:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe kan een thermostaat zonder waarschuwing heel mijn motor om zeep helpen door er vanonder te vliegen.


_________________
http://11windowgoldesunroof.skynetblogs.be/
http://11windowrag.webs.com/
SBS B #71
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group