Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rustbucket Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 24-8-2009 Berichten: 274
Woonplaats: Gent
|
Geplaatst: Do Apr 14, 2011 11:09 pm Onderwerp: Thermostaat tussen cilinders |
|
|
Hallo , er werd mij gezegd dat je de thermostaat niet terug hoeft in te bouwen , klopt da?
Bedankt! _________________ 1971 1641. De laatste loodjes wegen het zwaarst :p
1986 vw jetta Gti 8v daily |
|
Naar boven |
|
|
_Pascal_ Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 16-9-2006 Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo
|
Geplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:08 am Onderwerp: |
|
|
Niets moet, maar ik zou het toch maar doen. Er zijn idd mensen die denken dat ze het beter weten dan de ingenieurs van vw maar die hebben het meestal ook maar van horen zeggen.
Die thermostaat regelt kleppen in uw koelkap zodat deze bij koude motor minder hard koelt dan bij een warme. Dus voor een motor die zowel warm als koud goed loopt gewoon laten zitten. _________________ What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario
1964 kever ragtop
1965 1500S square |
|
Naar boven |
|
|
Dale Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 18-8-2009 Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek
|
Geplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:10 am Onderwerp: |
|
|
Ik sluit me volledig aan bij Pascal. _________________ Dale's cruizer |
|
Naar boven |
|
|
Vintage_point Flat4Free Junkie
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 17-6-2008 Berichten: 1477
Woonplaats: Lier
|
Geplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:19 am Onderwerp: |
|
|
Leo de Rijck heeft me aangeraden om de termostaat er bij mijn gereviseerde motor uit te laten. Volkswagen heeft dit indertijd geplaatst, omdat deze auto's voor dagelijks gebruik bedoeld waren. In de winter heb je dus voordeel aan deze termostaat. In de zomer weinig.
Als je je luchtgekoelde enkel sporadisch gebruikt, en dan nog vooral als het goed weer is, is de termostaat een beetje overbodig, een boxermotor wordt immers vrij snel warm.
Een kapotte termostaat kan ervoor zorgen dat de kleppen in het koelhuis dicht blijven, en dit zorgt ervoor dat je motor onvoldoende/niet gekoeld raakt... _________________ °,(___),°
(o\_|_/o) |
|
Naar boven |
|
|
_Pascal_ Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 16-9-2006 Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo
|
Geplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:21 am Onderwerp: |
|
|
Vintage_point schreef: | Leo de Rijck heeft me aangeraden om de termostaat er bij mijn gereviseerde motor uit te laten. Volkswagen heeft dit indertijd geplaatst, omdat deze auto's voor dagelijks gebruik bedoeld waren. In de winter heb je dus voordeel aan deze termostaat. In de zomer weinig.
Als je je luchtgekoelde enkel sporadisch gebruikt, en dan nog vooral als het goed weer is, is de termostaat een beetje overbodig, een boxermotor wordt immers vrij snel warm.
Een kapotte termostaat kan ervoor zorgen dat de kleppen in het koelhuis dicht blijven, en dit zorgt ervoor dat je motor onvoldoende/niet gekoeld raakt... |
conclusie, voor een goed lopend motortje zowel warm als koud beter laten zitten maar ervoor zorgen dat hij werkt. _________________ What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario
1964 kever ragtop
1965 1500S square |
|
Naar boven |
|
|
lucas Flat4Free Junkie
Leeftijd: 100 Geregistreerd op: 27-12-2003 Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende
|
Geplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:40 am Onderwerp: |
|
|
Vintage_point schreef: |
Een kapotte termostaat kan ervoor zorgen dat de kleppen in het koelhuis dicht blijven, en dit zorgt ervoor dat je motor onvoldoende/niet gekoeld raakt... |
Hallo, ik denk het niet.
Een kapotte calorstaat is gezwollen, en zo zorgt dat de kleppen open gaan.
' t is voorzien, hé! _________________ 150.000 km met de kever! |
|
Naar boven |
|
|
maesdieter1
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 18-12-2008 Berichten: 52
|
Geplaatst: Vr Apr 15, 2011 9:02 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb de thermostaat ook niet gemonteerd ( steeds maximale koeling) en bij koud weer duurt het opmerkelijk langer voor de motor op bedrijfstemperatuur is. Ik moet langer choke gebruiken. Eens warm, geen probleem.
Ik denk wel deze terug te plaatsen als ik tijd heb en alles terug bij elkaar gezocht heb. _________________ ovaal 1953 1-0468323 |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 87 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Vr Apr 15, 2011 7:40 pm Onderwerp: |
|
|
Bij al mij bolides zijn ze eruit,maar dat is ieder zijn zin He.
Ze zijn niet voor niets uitgevonden,maar dat geld wel voor meer zaken.
als ik soms lees over mensen die geen schokbrekers e.d monteren........ _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
erwin Flat4Free Junkie
Leeftijd: 91 Geregistreerd op: 16-12-2003 Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw
|
Geplaatst: Vr Apr 15, 2011 8:13 pm Onderwerp: |
|
|
maesdieter1 schreef: | Ik heb de thermostaat ook niet gemonteerd ( steeds maximale koeling) en bij koud weer duurt het opmerkelijk langer voor de motor op bedrijfstemperatuur is. Ik moet langer choke gebruiken. Eens warm, geen probleem.
Ik denk wel deze terug te plaatsen als ik tijd heb en alles terug bij elkaar gezocht heb. |
langer duren alvorens op bedrijfstemp= meer slijtage
langer op choke= is meer verbruik
m.a.w je kan beter koper rijden met de thermostaat er in
je geeft het zelf al aan, dat je hem weer wil monteren |
|
Naar boven |
|
|
Vermeulen Flat4Free Junkie
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 11-9-2005 Berichten: 1424
Woonplaats: Melle
|
|
Naar boven |
|
|
|
|