www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Di Apr 23, 2024 10:31 am
O-plaat boete?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nonkel jan
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 20
Geregistreerd op: 6-11-2004
Berichten: 5339
Woonplaats: Oedelem 8730, grens oost-west vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 10:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

daniell schreef:
Jeile schreef:
Het punt is dat ik broer heb op gepikt.
Dus gewoon gestopt langs de kant laten instappen en verder gereden.
Het was wel erg druk in die straat omwille van de scholen in de buurt.
Het is echt aanschuiven. Beweerde die agent nog dat ik al een kwartier op en af aan het rijden was en "show aan het verkopen". En dat daar een oldtimer niet voor dient. Want het was schandalig dat ik geen tax moest betalen en hij wel. Laughing


Mijn ervaring zegt dat er hier toch wel iets meer moest geweest zijn dan gewoon rustig je broer laten instappen.
Ik geloof nooit dat een arm der wet nog maar iets ga beweren wat niet waar is. De politie kan zich dit niet veroorloven om iets te verklaren wat niet heeft plaatsgevonden..
Je kan ( en dat mag best ) de politie dan wel de hel in prijzen maar ik vind dat je eerst eens diep in jezelf moet kijken of je uberhaupt het ook niet gezocht hebt?? Soms eigenen wij zelf ons de wet toe.....



.


ook agent? Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 75
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 11:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, wel, wel,

Waarmee zijn we bezig?

Een auto die vrijgesteld wordt van controle mag uitzonderlijk op de baan enz.
OA voor een testrit, niet om broertje te gaan halen op school, niet om zomaar te bollen bij een mooie zomeravond, niet om te gaan werken...
Daarvoor zijn er normale platen, met jaarlijkse keuring, voorzien.

Commentaren over de Blauwe mensen zijn hier nutteloos, en helpen Jeile niet.

http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=59429&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight

Steycat is ook gepakt geweest, en heeft niet veel gekregen, omdat hij ondertussen overgegaan was van “O” tot normale plaat.
Misschien is er daar een oplossing om de rechter te overtuigen?

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 12:40 pm    Onderwerp: o-plaat Reageer met quote

De regels voor o-plaat zijn simpel en genoeg gekend. Iedereen met een o-plaat heeft trouwens in principe een document ondertekend waarop hij zich er mee akkoord verklaard.

Als je die regels of beperkingen te streng vindt is er maar één oplossing: inschrijven met gewone plaat !

Taks is hetzelfde, enkel één keer per jaar naar de keuring gaan komt er bij.

Zo simpel is 't.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
kevinbuske
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 12:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb zelf ook al een boete gehad met een o plaat .
heb nog een datsun staan die eigenlijk niet buiten komt .
toen ik 2 jaar geleden hem na een 6maanden stilstand nog eens ging opstarten bleek de batterij leeg te zijn .
opgestart met kabels en eens een een toertje gedaan om de batterij terug op te laden .

tijdens de rit ging de zekering van de stoplichten stuk , ben toen gestopt om een andere te kopen ( is nog zo een glazen buisje).

dat mocht dus niet , ik kwam buiten samen met de zekering en het factuur maar dan maakte allemaal niet uit .
word bestempeld als misbruik van een o plaat , had de wagen toen 3 jaar en had sinds de keuring een 650 km gereden .
heb er sinds dien nog een kleine 10km mee gereden , ff door de straat om de remmen los te houden .

laat hem voor de rest gewoon staan want heb er geen 150 euro voor over .

het word gewoon tijd dat ze een deftige oldtimer wet maken .
moest ik nu zo iets voor hebben blijf ik gewoon bollen zonder stoplichten omdat het niet anders mag .

aan de bus zal int begin ook een o plaat komen om te kunnen rijden tot ze ingevoerd is , ben benieuwd welke miserie dit meebrengt .
Rolling Eyes
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Jeile
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: testelt

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 4:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Moet maandag gaan voor men verhoor.
Ze vroegen wel of ik dan tijd genoeg had om een advocaat te raadplegen. Shocked
Als het beter weer is ga ik voor een dagelijkse keuring, maar dan sta ik waarschijnlijk weer aan de kant om dat hij te laag ligt of te veel lawaai maakt. Want nu kennen ze de auto in aarschot.

_________________
Ne versleten luchtgekoelde, is nog altijd beter dan ne nieuwe watergekoelde
1303S '72 SOLD
1200 '61
1200 '75
T2b panel


http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=91081
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Jeile
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: testelt

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik probeer hier niet te verklaren dat ik geen boete verdien. Ik had mijn broer niet mogen laten meerijden akkoord.
Maar moet al die heisa daar rond. Ze hebben mijn verklaring al 2 keer gehad.
De derde keer gaat die hetzelfde zijn hoor.
Derde keer goeie keer zeker.

_________________
Ne versleten luchtgekoelde, is nog altijd beter dan ne nieuwe watergekoelde
1303S '72 SOLD
1200 '61
1200 '75
T2b panel


http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=91081
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Stijn Vleugels




Geregistreerd op: 25-1-2011
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 6:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat van die advocaat daar moet je je niet druk over maken. Dat zijn standaard uitnodigingen die nu voor elk verhoor verstuurd moeten worden inzake die nieuwe Salduz-wetgeving.

De reden dat je nog eens moet gaan is waarschijnlijk omdat die wijkagent niet zo had moeten afgeven op zn collega en zn werk had moeten doen, namelijk jou verhoren, zoals blijkbaar de bedeling was...

Het is kut, de ene agent is meer vergevensgezind dan de andere maar we kennen allemaal de regels van het spel hé

_________________
Volkswagen Jetta 2011
Kever 1967 (funcar)
Volkswagen New Beetle cabrio 2004



Some days you're a bug, some days you're a windshield... Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
keverke68
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-1-2004
Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zijn ook altijd de zelfde die hier kommentaar hebben op o plaat wel jullie plaat blijft gangen ga ergens anders preken dan hier
_________________
mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Jeile
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: testelt

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stijn Vleugels schreef:

De reden dat je nog eens moet gaan is waarschijnlijk omdat die wijkagent niet zo had moeten afgeven op zn collega en zn werk had moeten doen, namelijk jou verhoren, zoals blijkbaar de bedeling was...

Het is kut, de ene agent is meer vergevensgezind dan de andere maar we kennen allemaal de regels van het spel hé

Ik heb daar toen degelijk een verklaring afgelegd en hij heeft dat zorgvuldig genoteerd. En nu moet ik bij een inspecteur komen ook in scherpenheuvel is een andere politie zone dan Aarschot.
@keverke68: geen ruzie maken hé

_________________
Ne versleten luchtgekoelde, is nog altijd beter dan ne nieuwe watergekoelde
1303S '72 SOLD
1200 '61
1200 '75
T2b panel


http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=91081
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Josvandegalaxy
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 1477
Woonplaats: Wanzele

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 7:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kijk, waar staat in de wet dat ge moet kunnen bewijzen da ge naar een meeting gaat/geweest zijt. Waar staat er in dat ge facturen moet bijhebben van uw garage ...

De wet is zeer onduidelijk, en in geval van twijfel is het altijd de "schuldige" die het voordeel van de twijfel moet krijgen.

lees dit eens na

http://www.bfov.be/index.php/nl/faq/847-watiseenoldtimer

Maar, (das aan iedereen met een o-plaat) volg aub de weinige regels die er zijn op en hou het voor iedereen tof.

We kunnen ook allen naar Holland gaan wonen natuurlijk Wink

_________________
praise the lowered...

sure, volkswagen made cars after 1967, but who cares???

http://josvandegalaxy.skynetblogs.be

proud member of the M!LF
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group