www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 6:03 pm
moto plaat??
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rud helsen
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 20-4-2009
Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2012 8:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Martenni schreef:
VintageSpeed schreef:
... als het technisch niet anders kan.
...
vb op een Dodge Ram kan het niet in de uitsparing zonder de plaat te plooien, dus daar mag het nog wel op...


Volgens mij is het technisch wel mogelijk om vanachter op een Dodge Ram een nrplaat van 'normaal' formaat te monteren. Misschien niet in de voorziene uitsparing, maar voor de rest : plaats genoeg.
Ze moeten die geïmporteerde bakken trouwens toch ombouwen naar Europese normen (km-teller, pinkers, mistlicht, ...), dus dan kunnen ze ineens een plaatske voorzien voor een Europese nrplaat. Mijn gedacht.


x2 !!!

_________________
5-7-15 VAG-DAY 2015 Schriek
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zimmeke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 25-4-2006
Berichten: 2289
Woonplaats: Grove Lock Marina, leighton buzzard (England)

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2012 11:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind die grote platen nog best meevallen en mijn is toch compleet verlicht snachts met de originele nrplaatverlichting

_________________
beetle ragtop 1958 old school
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
AlfaEddy
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 28-3-2011
Berichten: 162
Woonplaats: sint truiden

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2012 9:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een moto plaat op de kever. Toen ik mijn papier kreeg na het oldtimer keuren heb ik zelf aangevinkt "speciaal formaat" en onderaan in het vak met info geschreven moto plaat . Dan zelf naar de div gegaan en die vroeg," heeft de stationschef dit geschreven? Ik zeg natuurlijk meneer . En voilà , enkele dagen nadien kreeg ik het in de bus thuis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VintageSpeed
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-7-2005
Berichten: 1382
Woonplaats: Westerlo (B)

BerichtGeplaatst: Do Apr 26, 2012 9:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb me altijd al afgevraagd of dat werkte Mr. Green

maar! normaal gezien moet de keuring daar zo'n klein stempelke naastslagen, dus ik denk dat ge geluk gehad hebt

_________________
62rag & 65split
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
rud helsen
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 20-4-2009
Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2012 7:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

en een fotoke meepakken van ne kever me die al zo'n plak heeft zou da helpen ter overtuiging? Very Happy
_________________
5-7-15 VAG-DAY 2015 Schriek
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Kippenijn
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 25-6-2011
Berichten: 273
Woonplaats: Assenede

BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2012 8:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

rud helsen schreef:
Martenni schreef:
VintageSpeed schreef:
... als het technisch niet anders kan.
...
vb op een Dodge Ram kan het niet in de uitsparing zonder de plaat te plooien, dus daar mag het nog wel op...


Volgens mij is het technisch wel mogelijk om vanachter op een Dodge Ram een nrplaat van 'normaal' formaat te monteren. Misschien niet in de voorziene uitsparing, maar voor de rest : plaats genoeg.
Ze moeten die geïmporteerde bakken trouwens toch ombouwen naar Europese normen (km-teller, pinkers, mistlicht, ...), dus dan kunnen ze ineens een plaatske voorzien voor een Europese nrplaat. Mijn gedacht.


x2 !!!


Hmm, heb zelf een Chevrolet silverado pick-up gehad en een gmc savanah (van) en daar ging een rechthoekige of de grote vierkante plaat langs geen kanten op. Trouwens, mijn pinkers waren niet aangepast. Welke aanpassing zou er moeten gebeuren volgens jou?? Ook de kilometerteller moet niet aangepast worden. Kvraag mij af waar je dat vandaan haalt, maarja.
Vind trouwens wel dat een nummerplaat volledig verlicht moet zijn dus op kevers met een klein neusje zou er toch een moto-plaat moeten kunnen. Op de latere modellen vind ik een moto-plaat eigenlijk een beeetje klein uitvallen.

_________________
kever 1300 1971
Fiat punto 1.9jtd 2002 (daily)
Opel vectra c combi 2.0dti 2004

Very Happy


www.VintageWaasland.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Martenni
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 17-1-2004
Berichten: 813
Woonplaats: Kalmthout

BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2012 11:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

In sommige gevallen moeten richtingaanwijzers aan de zijkant bijgeplaatst worden om te voldoen aan de bepalingen van het KB van 15 maart 1968 (algemeen reglement op de technische eisen waaran de auto's moeten voldoen). Idem voor het achtermistlicht.
De km-teller moet niet aangepast worden (my mistake), maar de snelheidsmeter moet de snelheid aangeven in km/u. In sommige US-cars zit reeds een snelheidsmeter met dubbele aanduiding (km/u en miles/u).

Je hebt gelijk dat een nummerplaat volledig verlicht moet zijn, maar ik vind de redenering van FOD mobiliteit een beetje raar : de oude Belgische nrplaten worden vervangen door de nieuwe Europese nrplaten, van een groter formaat, met als belangrijke argumentering : betere leesbaarheid. En als die nieuwe nrplaat dan niet past in de standaard uitsparing, of de nrplaatverlichting is nogal smal, dan zetten we er maar een klein nrplaatje op ... minder leesbaar dus.
Ik kan goed begrijpen dat ze nu wat terugkrabbelen met die omzendbrief. Dat is wat ik bedoelde met mijn oorspronkelijke post. Als het technisch mogelijk is om een nrplaat van normaal Europees formaat te monteren, dan vind ik het normaal dat ze geen motoplaat toekennen.
Trouwens, ik denk toch dat het technisch mogelijk is om een 'gewone' nrplaat vanachter op een Silverado of een Savanah te laten passen. Ik zeg niet dat het mooi zal zijn, maar wel mogelijk Wink
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
bus '59



Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 7-8-2011
Berichten: 97
Woonplaats: rosmeer

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2012 6:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de moto-plaat op mijne '53 hangen ik zal mee gaan dan kunnen ze het zien daar Smile
_________________
*rust is not a crime*
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
astralogie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 7-5-2009
Berichten: 1418
Woonplaats: Duffel

BerichtGeplaatst: Zo Apr 29, 2012 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bus '59 schreef:
ik heb de moto-plaat op mijne '53 hangen ik zal mee gaan dan kunnen ze het zien daar Smile


heb er ook tot 2x toe 1 gekregen op mijn '66 Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lawrence



Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 10-4-2012
Berichten: 49
Woonplaats: vlijtingen

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2012 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben gisteren naar de keuring geweest samen met een vriend die zijn bril kever had mee genomen met moto plaat en toch heb ik ze niet gekregen Sad
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group