www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 2:29 pm
MAGURA - ölfix tool , wie kent dit ?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Adams
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 8-6-2010
Berichten: 758
Woonplaats: Begijnendijk

BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2012 12:47 pm    Onderwerp: MAGURA - ölfix tool , wie kent dit ? Reageer met quote

Overlaatst kwam ik dit bakeliete gereedschap tegen op de rommelmarkt.
Heb het meegenomen omdat ik wist dat mijn benzinemeter ook van het merk magura is.
Volgens mij is het iets om kabels mee te smeren maar ik snap de werking niet helemaal.
Opschrift doosje:
MAGURA - ölfix
zur bowdenzug - schmierung

Iemand die dit kent ?




_________________
VW kever 1300 1967
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
wekki
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 15-12-2005
Berichten: 525
Woonplaats: Schriek

BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2012 1:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is het om bochten mee in leidingen te plooien.
_________________
http://www.2dehands.be/listuser/2844433/?p=all&locale=all
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
kurt181
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 7-10-2010
Berichten: 2820
Woonplaats: ZOLDER

BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2012 2:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is idd om de stalen leidingen die door ne gein gaan te smeren Wink
Zal u de originele duitse tekst besparen Wink hier een goedkope google vertaling Rolling Eyes


De Bowden kabel bestaat uit een staaldraad of kabel (Bowden-kabel) is gelegd in een flexibele, maar in de trekrichting drukvaste envelop. De mantel dient als mechanische geleidingsmiddelen van de trein en als tegenlager voor het overgedragen trekkrachten, zodat de bowdenkabel krachten ook kan via bochten. De schelp is meestal ontworpen als een strak wond, drukbestendig spoel. In plaats van via de bowdenkabel spanning kan gelijk te spreken van een drukkracht uitgeoefend door de shell. De enveloppe wordt als een lengteverandering (shortening) kan weerstaan.

De aansluiting van de kabel op de machine deel te verplaatsen, hetzij door wrijving klemmen of haken van een nippel in een geschikt gevormde oog. Het is belangrijk dat de Bowden kabelziel buigmomenten en pure trekkrachten voorkomen worden overgedragen om voortijdige breuk te voorkomen. De tepel kan worden aangesloten op de bowdenkabel door persen, lassen of schroeven.

De coating beschermt de trein van externe schade, voorkomt het binnendringen van stof of vocht en zorgt ervoor dat de functie van de trein door mechanische wrijving of roest niet nadelig wordt beïnvloed. Kunnen in secties (op rechtlijnige delen), ter ook worden onderbroken, bijvoorbeeld in fiets bowdenkabels het verminderen van de wrijvingskrachten en gewichtsbesparing een omhulsel rond vaak slechts soepele overgang van de verbinding aan het frame er zelfs voor het geleiden rond gebogen delen en voor rechtstreekse levering remmen of derailleur gebruikt en de delen van de behuizing zijn daarbij het frame gemonteerd dat overeenkomt Aufnahmeösen De druk-en trekkrachten kunnen opnemen moet.

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
kurt181
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 7-10-2010
Berichten: 2820
Woonplaats: ZOLDER

BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2012 2:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het bedrijf "magura" maakt nog steeds remmen tegenwoordig vooral voor fietsen,vroeger vond je ze terug op een DKW
_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Adams
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 8-6-2010
Berichten: 758
Woonplaats: Begijnendijk

BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2012 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mercie kurt, maar ik behrijp nog steeds niet hoe ik het juist moet gebruiken:D
_________________
VW kever 1300 1967
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Adams
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 8-6-2010
Berichten: 758
Woonplaats: Begijnendijk

BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2012 2:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mercie kurt, maar ik behrijp nog steeds niet hoe ik het juist moet gebruiken:D
_________________
VW kever 1300 1967
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group