www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 8:20 pm
Slijpen/nabewerken lassen, multitool?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rclaeys



Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 21-10-2009
Berichten: 141
Woonplaats: Balegem

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2014 3:49 pm    Onderwerp: Slijpen/nabewerken lassen, multitool? Reageer met quote

Ik ben dus begonnen aan mijn kevertje. Nu bij het losmaken van de kas besefte ik dat mijn grote haakse slijper moeite heeft om op bepaalde plekken te komen.
Ook zal ik binnenkort beginnen lassen en dus ook de lasnaden proper afwerken.

Om wat meer wendbaarheid en precisie te krijgen wou ik een multitool aanschaffen. Maar is zulk apparaat sterk genoeg om door bv aftermarket plaatwerk te slijpen om op maat te slijpen?

Ik dacht aan deze: http://www.conrad.be/ce/nl/product/806358/Proxxon-Micromot-FBS-230E-mini-boormachine-100-W-28-472
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
kevinbuske
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2014 6:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee , zoiets is eerder geschikt voor modelbouw .
Een scherpe bijtel en een frees op perslucht heeft bij mij al veel dienst gedaan daarvoor Smile

_________________

1963 so35
1967 notchback

WWW.THEDUBCAVE.BE

https://www.facebook.com/Aircooled.VW.Restoration/?ref=aymt_homepage_panel
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Michielvw
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-6-2013
Berichten: 921
Woonplaats: Vliermaalroot

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2014 6:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zo ene dan want kan het ook wel gebruiken
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/393627/Metabo-60411650-Rechte-perslucht-slijper-DG-25-set
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
kevinbuske
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2014 6:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yep , iets in die stijl .
Wel een deftig freeskopje bijbestellen , want die dingen die der bijzitten zijn een soort steentjes die wegslijten .

_________________

1963 so35
1967 notchback

WWW.THEDUBCAVE.BE

https://www.facebook.com/Aircooled.VW.Restoration/?ref=aymt_homepage_panel
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
rigor mortis
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 592
Woonplaats: eernegem

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2014 7:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk nochtans dat je met een dremel 4000 toch ook al een heel eind komt. verschil is natuurlijk wel, dat je voor een dremel 3x de prijs betaald, maar dan heb je ook wat. Ikzelf ben zeer tevreden van de mijne en zou hem voor alles gebruiken Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Rclaeys



Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 21-10-2009
Berichten: 141
Woonplaats: Balegem

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2014 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Proxxon is goedkoop materiaal voor de kwaliteit die je ervan hebt. Heb er veel ander gerief van. Ik heb idd aan materiaal op perslucht gedacht. Misschien dan toch maar investeren in een deftige compressor.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group