www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Jun 16, 2024 8:29 am
uitvoeren nederland

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michielvw
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-6-2013
Berichten: 921
Woonplaats: Vliermaalroot

BerichtGeplaatst: Vr Mei 09, 2014 11:49 pm    Onderwerp: uitvoeren nederland Reageer met quote

Ik vroeg me af of je een auto als particuliere koper in nederland ook zelf kan uitvoeren en dit niet door de verkoper moet gedaan worden.

ik vind dat het lijkt dat het mogelijk is mits de juiste papieren
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitvoeren.aspx

dit heb je nodig

Heeft u een papieren kentekenbewijs:

Tenaamstellingsbewijs (Deel IB);
Overschrijvingsbewijs (mag ontbreken, maar dan moet de geregistreerde eigenaar/houder de aanvraag doen);
Geldig legitimatiebewijs;
Kopie uittreksel KvK (in geval van rechtspersoon);
Kentekenplaten.

is het mogelijk om dit zelf te doen ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Eric1981
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-3-2013
Berichten: 613
Woonplaats: Roosdaal (B)

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 9:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de verkoper dit zelf moet doen hem uitschrijven
wagen is daarvoor niet nodig kan enkel met het kentekenbewijs en
documenten.

of je dit zelf kan doen weet ik niet.

_________________
****Go back to your garage, your VW needs you!!!!****
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Michielvw
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-6-2013
Berichten: 921
Woonplaats: Vliermaalroot

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric1981 schreef:
Ik denk dat de verkoper dit zelf moet doen hem uitschrijven
wagen is daarvoor niet nodig kan enkel met het kentekenbewijs en
documenten.

of je dit zelf kan doen weet ik niet.


ja ik dacht misschien van wel omdat er staat achter 1 ding mag ontbreken maar dan moet de geregistreerde eigenaar/houder de aanvraag doen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
erik
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 18-9-2013
Berichten: 85
Woonplaats: ossendrecht

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 12:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

koper en verkoper moeten samen langs de rdw voor uitschrijving in nederland.

verkoper om hem van naam af te laten halen en vrijwaring te krijgen ivm wegenbelasting

koper ivm juiste documenten voor invoer in land van koper

_________________
zie https://www.facebook.com/#!/Vagspass voor waar wij ons mee bezig houden
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Eric1981
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-3-2013
Berichten: 613
Woonplaats: Roosdaal (B)

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 12:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De koper moet er niet bij zijn maar als het kan ben je er bij om te controleren.

ik heb al kevers gekocht uit nederland op zaterdag dus rdw gesloten
nummerplaat achtergelaten en verkoper gaat naar rdw om deze te schrappen en stuurde mij daarna de documenten met aangetekend schrijven
en de laatste is al en jaar ingeschreven zonder probleem
natuurlijk moet je op de verkoper kunnen vertrouwen dat alles goed verloopt volgens de regels en je alle documenten hebt wat vereist word en dan komt dat wel slim.

Wagen moet apk hebben Wink

_________________
****Go back to your garage, your VW needs you!!!!****
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Brambo
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 4-7-2012
Berichten: 93
Woonplaats: Sint-Pieters-Leeuw

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn kever ook gekocht in Nederland, (origineel zweeds) verkoper heeft uitvoer geregeld en ik heb hier naar de douane geweest.
Wat problemen gehad met de nieuwe wetgeving (nieuw kentekenbewijs), maar is nu in orde en kan naar de keuring.

Best verkoper laten uitvoeren of idd samen gaan, is het gemakkelijkste.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
erik
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 18-9-2013
Berichten: 85
Woonplaats: ossendrecht

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 2:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

waarom ik zeg om samen te gaan is dat men bij uitvoer het land van bestemming opgeeft mocht dit niet juist gedaan worden heb je een hoop problemen om in belgie hem gekeurd te krijgen.

je moet inderdaad niet mee maar dan moet verkoper goed weten waar hij mee bezig is en betrouwbaar zijn.

helaas zijn niet alle mensen op de hoogte van het rdw gebeuren in ons land en veroorzaakt dat geregeld een probleem voor de koper

_________________
zie https://www.facebook.com/#!/Vagspass voor waar wij ons mee bezig houden
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Michielvw
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-6-2013
Berichten: 921
Woonplaats: Vliermaalroot

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

erik schreef:
waarom ik zeg om samen te gaan is dat men bij uitvoer het land van bestemming opgeeft mocht dit niet juist gedaan worden heb je een hoop problemen om in belgie hem gekeurd te krijgen.

je moet inderdaad niet mee maar dan moet verkoper goed weten waar hij mee bezig is en betrouwbaar zijn.

helaas zijn niet alle mensen op de hoogte van het rdw gebeuren in ons land en veroorzaakt dat geregeld een probleem voor de koper


ja de wagen wordt verkocht in opdracht van particuliere koper door een garage. Nu vroeg ik mij ook af of het niet makkelijker als belgische handelaar de wagen uit te voeren als je al de papieren en platen hebt of gaat dit niet en moet de verkoper dan nog steeds naar de rdw gaan
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
erik
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 18-9-2013
Berichten: 85
Woonplaats: ossendrecht

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 6:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

verkoper moet ten alle tijde naar rdw omdat hier kenteken op zijn naam staat wat bij auto hoort zolang dat niet bij rdw van zijn naam is gehaald blijft hij belasting betalen voor het voertuig

in nederland blijft kenteken bij de auto en degene die hem op naam heeft betaald of wegenbelasting of schorsing per jaar waarmee hij niet op openbare weg mag

bij jullie als een auto niet ingeschreven is en geen plaat op hangt betalen jullie geen tax voor het voertuig. in nederland betaald men dus altijd of tax of jaarlijks schorsing.

daarom moet verkoper langs de rdw anders blijft zogezegd het voertuig op zijn naam staan

_________________
zie https://www.facebook.com/#!/Vagspass voor waar wij ons mee bezig houden
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Jägerbug
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 8-6-2013
Berichten: 167

BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 8:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn T4 ook uit nederland gehaald en alles zeg geregeld. Zoals gezegd met de verkoper naar de RDW gaan, plaat ingegeven of zoals mijn geval exportplaten laten maken en richting België. En dan de papiermolen in gang steken Wink
_________________
Life without bass is like life without sex! Eat,sleep, scrape, repeat!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group