www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 9:07 am
Invoeren vanuit Duitsland

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vankeerpersoons
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 3-6-2014
Berichten: 5
Woonplaats: Oordegem

BerichtGeplaatst: Di Jun 03, 2014 10:57 pm    Onderwerp: Invoeren vanuit Duitsland Reageer met quote

Hallo,

Ik heb me onlangs een cabrio 1303 van 75 aangekocht voor restauratie.
Het gaat over een Amerikaanse auto die in de jaren 90 ingevoerd is geweest in Duitsland. Ik heb deze auto gekocht in België. De eigenaar was begonnen met restaureren maar is er mee gestopt en heeft de auto niet ingevoerd,
Volgens die persoon kon ik die auto zeer gemakkelijk invoeren.
Dus goedgelovig de auto gekocht en vandaag naar douane geweest. Daar lieten ze me weten dat de eigenaar die de auto uit Duitsland haalde de papieren in orde moeste maken voor de invoer of de volmacht geven hiervoor. De persoon van wie ik de auto kocht laat natuurlijk niet meer vanzelf zich horen..... Dus wat nu??? HELP
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Michielvw
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-6-2013
Berichten: 921
Woonplaats: Vliermaalroot

BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2014 12:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

stond op een papier de naam van deze persoon. Heb je een verkoopscontract opgemaakt tussen jou en de Duitse persoon ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
vankeerpersoons
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 3-6-2014
Berichten: 5
Woonplaats: Oordegem

BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2014 6:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, want ik hem bij een persoon in België gekocht. Hij of nog een andere persoon heeft deze in Duitsland aangekocht.
Ik ben daar natuurlijk leek in en geloofde toen hij zei dat ik dit zelf kon invoeren
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
svli
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 7-8-2012
Berichten: 14
Woonplaats: Brakel

BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2014 11:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Onze Kever was oorspronkelijk ook uit Duitsland; maar nooit ingeschreven in België.

Naar de douane geweest met de Fahrzeugbrief, waar er een abmelding opstond van het voertuig in Duitsland + een verkoopovereenkomst.
Vignet 705 zonder problemen gekregen om hier in te kunnen schrijven.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VintageSpeed
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-7-2005
Berichten: 1382
Woonplaats: Westerlo (B)

BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2014 11:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

je moet ook het factuur hebben tussen u en de Belgische persoon, alsook -indien mogelijk- het factuur tussen de Duise verkoper en de Belgische vorige eigenaar.

Het is nog steeds een Duits voertuig en je hebt een factuur nodig om de aankoop UIT DUITSLAND aan te tonen (invoer!).

Op zich zijn dit natuurlijk ook maar papieren tussen twee personen (hint hint) die moeten voorgelegd worden.

Ik veronderstel dat de gegevens van de Duitse eigenaar op de papieren staan ergens?

_________________
62rag & 65split
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
vankeerpersoons
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 3-6-2014
Berichten: 5
Woonplaats: Oordegem

BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2014 11:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dus als ik het goed versta kan ik dus gewoon een ander overeenkomst opstellen met de persoon die ik terug vind op,de Duitse papieren.
Wordt dat nooit gecontroleerd? Want had dat ook al gedacht om,dit op deze,manier te doen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Wijcky
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 30-7-2007
Berichten: 1697
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2014 2:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zo moeilijk doen...

Gewoon een verkoopovereenkomst maken tussen U en die Duitser. Zet daar ne krabbel op en ga daarmee naar een ander douane kantoor. Met alle respect, maar da zijn ambtenaren en die doen daar echt ni moeilijk over ze.

_________________
MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966

ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
vankeerpersoons
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 3-6-2014
Berichten: 5
Woonplaats: Oordegem

BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2014 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok ga dit volgende week eens proberen
Alvast bedankt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
vankeerpersoons
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 3-6-2014
Berichten: 5
Woonplaats: Oordegem

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2014 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de hulp. Kevertje is vanaf een Belgische auto
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group