www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 9:08 am
Een ander verhaal over de keuring

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marsman



Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 30-7-2012
Berichten: 103
Woonplaats: Anderlecht

BerichtGeplaatst: Vr Mei 16, 2014 9:11 pm    Onderwerp: Een ander verhaal over de keuring Reageer met quote

een ander dus...

ben eerst met '66 naar keuring gegaan zonder nrplaat, dus op remorque. kever kon niet gekeurd worden om in te schrijven ... omdat er geen nrplaat op zat. wtf?
enfin, dan maar keuring 'staat van het voertuig'. rode kaart, met opmerkingen over ruitewissers (zaten niet vast), spel en sleet op ophangingsgewricht, afstelling lichten en staat van de lichten; gordels, staat van zetels etc...
volgens de keuringsmannen zou een O-keuring pré 68 quasi identiek zijn als een gewone met de nieuwe regelgeving dus moest ik alle punten op rode kaart in orde hebben. miserie dus, want lichten kloppen niet, carbu, velgen te veel nr buiten etc...
ik check de wetgeving en vind (via flat4free) snel de officiële documentatie. deze spreken totaal tegen wat de keurders vertelden, dus heb ik gebeld naar de verantwoordelijke van het keuringsstation. die bevestigde de regelgeving; nl dat alles moet werken, maar dat de lichten etc niet in de originele moeten zijn.
ophangingsgewricht vervangen en ruitenwissers vast gezet, en opnieuw met Z-plaat naar keuring. er waren 4 keurders nodig en -jawel- 86 minuten... ik denk dat de verantwoordelijke eens stevige briefing heeft gegeven, het was chaos en paniek.
resultaat: groene kaart. met de opmerking dat de rem RA sleept. maar ze mogen niet afkeuren omdat het een pré-68 is. tegen de kever terug thuis was (8 km) rookte de hele remtoestand...
maw: je krijgt een O gekeurd als je op de wetgeving wijst, en zelfs met slechte remmen die potentieel gevaarlijk zijn als je een pré-68 hebt. en dat vind ik toch wat té slordig qua keuring.
over de remmen post ik een vraag bij techniek.
gr

_________________
Net onderdelenpuzzle van '66 gekocht
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
tim88
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 4-5-2014
Berichten: 34
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2014 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees dit nu pas, je bent er lik fier op dat je nx van mechaniek kent en toch door de keuring raakt met een wrak....
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
tim88
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 4-5-2014
Berichten: 34
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2014 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees dit nu pas, je bent er lik fier op dat je nx van mechaniek kent en toch door de keuring raakt met een wrak....
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Marsman



Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 30-7-2012
Berichten: 103
Woonplaats: Anderlecht

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 6:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, ik schijf dat ik het er over vind dat ik door de keuring geraak met een auto waar de remmen niet ok van zijn. Ik zeg niet dat de auto een wrak is en dat ik er niks van ken, én dat ik daar dan nog fier op ben ook. Maar goed, dat is blijkbaar uw interpretatie.
_________________
Net onderdelenpuzzle van '66 gekocht
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cedricv
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 13-3-2005
Berichten: 920
Woonplaats: brugge

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 7:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het is ook nooit goed,eerst te streng dan te laks,zouden we nu eens allemaal ons auto's beter onderhouden......en check de wetgeving voor je vertrek dan zal je al zien dat een auto op de keuring een plaat moet hebben...dit is niet aanvallend bedoeld..gewoon men gedacht...probleem is dat dit getypt is en niet gezegd...dus geen gevoel...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Marsman



Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 30-7-2012
Berichten: 103
Woonplaats: Anderlecht

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 7:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk, het is geen kwestie van onderhouden. Ik heb die kever gekocht in onderdelen van iemand die de auto compleet had gedemonteerd, motor gereviseerd en dan de moed verloren was. Alleen de bak en motor zaten aan elkaar. Ik heb alles in elkaar moeten steken, zo ook de remmen. De eerste rit was naar de controle. En toen bleek dat de achterste remmen bleven 'plakken'. Stellen dat ik er trots op ben dat ik niks van mechaniek ken en met een wrak rond rijd, vind ik kort door de bocht.
Als je leest ipv te luisteren en je dus geen intonatie of gevoel kan horen, kan je misschien beter gewoon lezen wat er staat en niet naar believen interpreteren en schofferen.
Waar het mij eigenlijk over ging is dat je voortdurend getuigenissen leest over technische keuringen die veel te streng zijn. Ik geef mijn voorbeeld om te staven dat te laks potentieel gevaarlijk is.
Maar bon, misschien moet ik me maar beter onthouden van posts en uitloggen.

_________________
Net onderdelenpuzzle van '66 gekocht
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cedricv
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 13-3-2005
Berichten: 920
Woonplaats: brugge

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 7:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit niet op jouw persoonlijk,heb nooit zo iets gezegt,ben gewoon aan het veralgemen,daarvoor dient een forum toch of niet?een ander zen mening vragen...voor de rest beslis je zelf!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Marsman



Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 30-7-2012
Berichten: 103
Woonplaats: Anderlecht

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 8:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat dacht ik ook, een forum dient om je ervaringen en vragen op te posten. Maar voor sommigen is dat blijkbaar niet genoeg of al te veel. Enfin, cedricv, no offence taken.
Btw: na de rit nr control en montage nrplaten is er een andere auto in mijn kar gereden. Spatbork, treeplang, licht nr de zak, deur gaat niet meer open en dicht... Staat nu al van begin juni bij carossier te wachten op expertise voor verzekering. De storm en hagelschade zorgen voor wat vertraging. ;-(

_________________
Net onderdelenpuzzle van '66 gekocht
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Notch '66
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 25-10-2006
Berichten: 1260
Woonplaats: Bambrugge

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 8:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op een voertuig da als oldtimer pre 68 wordt gekeurd worden remmen enkel gecontroleerd op of da ze pakken, niet op het verschil
bij een oldtimer van jonger dan 1968 wordt het verschil wel gecontroleerd

en idd alle punten van een dagelijks voertuig worden nu ook bij oldtimer getest, lichten, elektriciteit, ,...
enkel de bandenmaat wordt nie gecontroleerd, de co en de ophangingstest,

_________________
vintage waasland member
Oilsjterse bugcruisers member

'73 SP2

"('52 bril deluxe , '56 ovaal deluxe ,'64 cabrio,'66 notchback)"
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group